ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πρόσθετη επιδότηση 4 εκατ. ευρώ προς τον ΟΑΣΑ

prostheti-epidotisi-4-ekat-eyro-pros-ton-oasa0

Νέα επιχορήγηση για τον ΟΑΣΑ, που φτάνει κοντά στα 4 εκατ. ευρώ, προκειμένου να αντιμετωπίσει τις επιπτώσεις της πανδημίας προβλέπουν δύο αποφάσεις του υπουργείου Μεταφορών. Οι αποφάσεις για επιχορήγηση στον ΟΑΣΑ αφορούν την αποζημίωση των ΚΤΕΛ Αττικής για την εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου και την κάλυψη δαπανών των ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) που επίσης σχετίζονται με την πανδημία. Στόχος των παραπάνω κινήσεων είναι η βελτίωση της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης σε μια περίοδο που το ζητούμενο είναι ο μικρότερος δυνατός συνωστισμός εντός των οχημάτων του ΟΑΣΑ. Ειδικότερα, προβλέπεται η καταβολή συμπληρωματικής επιχορήγησης στον ΟΑΣΑ ύψους 2.272.337 ευρώ. Το ποσό αυτό θα κατευθυνθεί για την καταβολή της προβλεπόμενης αποζημίωσης στα ΚΤΕΛ για τον Νοέμβριο. Η δαπάνη θα βαρύνει τις πιστώσεις του τακτικού προϋπολογισμού του τρέχοντος οικονομικού έτους του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Η δεύτερη απόφαση αφορά την έγκριση της δέσμευσης πίστωσης ύψους 1.595.346 ευρώ που θα κατευθυνθεί στον ΟΑΣΑ, ο οποίος με τη σειρά του θα αποδώσει το ποσό στις ΟΣΥ για την κάλυψη των δαπανών της πανδημίας. Επίσης, προβλέπεται η μηνιαία επιχορήγηση 833.333,33 ευρώ για την κάλυψη του συνολικού ετήσιου λειτουργικού ελλείμματος των ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες). 

Υπενθυμίζεται ότι για το σύνολο του 2020 η επιδότηση που θα λάβει ο ΟΑΣΑ θα φτάσει τα 106 εκατ. ευρώ προς κάλυψη του συνολικού ετήσιου λειτουργικού ελλείμματος των θυγατρικών του εταιρειών παροχής συγκοινωνιακού έργου, ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ. Ειδικότερα για τις ΣΤΑΣΥ, η επιδότηση ανέρχεται στο ποσό των 10 εκατ. ευρώ, ενώ για τις ΟΣΥ διαμορφώνεται στα 96 εκατ. ευρώ για το τρέχον έτος.  
Προκειμένου να καλυφθεί η «μαύρη τρύπα» των αστικών συγκοινωνιών της Αττικής –που ξεπέρασε τα 10 εκατ. ευρώ κατά τη διάρκεια των περιοριστικών μέτρων του Μαρτίου λόγω του κορωνοϊού– το υπουργείο Υποδομών είχε αποφασίσει επιπλέον κρατική επιδότηση πάνω από 23 εκατ. ευρώ σε ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ.

Δεν είναι τυχαίο ότι τα στοιχεία του προϋπολογισμού για το τρέχον έτος, που δημοσιοποιήθηκαν στις αρχές του χρόνου, επιβεβαίωναν την κακή κατάσταση των συγκοινωνιακών φορέων. Μάλιστα γινόταν λόγος για μία ακόμα ζημιογόνο χρήση. Ωστόσο, δεν είχαν υπολογιστεί οι επιπτώσεις της πανδημίας.