ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Στάση αναμονής για τα σχολεία

stasi-anamonis-gia-ta-scholeia-561170707

Τις εισηγήσεις των λοιμωξιολόγων αναμένει η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως για το άνοιγμα των σχολείων. Αυτό δήλωσε χθες, παρότι σε δηλώσεις της το Σαββατοκύριακο είχε προχωρήσει ένα βήμα μπροστά, λέγοντας ότι πρώτα θα λειτουργήσουν τα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Με επανεξέταση των δεδομένων προχωράει και ο προγραμματισμός των κρίσιμων Πανελλαδικών Εξετάσεων.

Χθες, η κ. Κεραμέως δήλωσε ότι «αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει απόφαση για τον χρόνο επανέναρξης με διά ζώσης λειτουργία των σχολείων. Περιμένουμε τις εισηγήσεις των λοιμωξιολόγων και οι αποφάσεις θα ανακοινωθούν από τον πρωθυπουργό». Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», η κ. Κεραμέως ήταν αρνητική στο κλείσιμο των δημοτικών σχολείων, καθώς δεν υπάρχουν κρούσματα. Συναίνεσε ωστόσο για να μειωθεί η κινητικότητα που προκαλείτο από τη λειτουργία τους: εκτός από τους μαθητές κάθε μέρα μετακινούνται πέριξ των σχολείων οι γονείς των μικρών μαθητών και το διοικητικό προσωπικό. Να σημειωθεί ότι μετά το κλείσιμο των δημοτικών μειώθηκαν τα sms μετακίνησης κατά περίπου 25%.

stasi-anamonis-gia-ta-scholeia0Παράλληλα, η ηγεσία του υπουργείου θεωρεί πως η τηλεκπαίδευση υποκαθιστά πλήρως τα διά ζώσης μαθήματα. Ετσι, δεν υπάρχει απόφαση για μείωση της ύλης των Πανελλαδικών Εξετάσεων, παρόλο που δεν αποκλείεται. «Υπήρξαν τεχνικά ζητήματα στην αρχή, τώρα όμως διορθώθηκαν. Σήμερα λειτουργούν παράλληλες 38.000 συνεδρίες στα γυμνάσια και τα λύκεια, και 55.000 στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά», ανέφερε η υπουργός Παιδείας, μιλώντας για ένα μεγάλο εγχείρημα καθώς η Ελλάδα «είναι από τις ελάχιστες χώρες που έχουν εφαρμόσει καθολικά την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Από την άλλη, μελετάται το φίλτρο που θα τεθεί για την εισαγωγή στα ΑΕΙ, με το μέτρο της οριζόντιας βάσης (π.χ. 10 για όλες τις σχολές) να έχει αποκλειστεί.

Την ίδια στιγμή, το υπουργείο δίνει βάρος στην ενίσχυση της επαγγελματικής εκπαίδευσης, μέσα από αλλαγές που περιλαμβάνονται σε νομοσχέδιο. Σήμερα το 72% των αποφοίτων γυμνασίου προχωράει στο γενικό λύκειο με στόχο τα ΑΕΙ, ενώ μόνο το 28% επιλέγει επαγγελματικό λύκειο. Επίσης, η Ελλάδα είναι στην 30ή θέση μεταξύ 31 χωρών σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό δείκτη δεξιοτήτων του CEDEFOP για το 2020.

Το νομοσχέδιο, που δόθηκε χθες σε διαβούλευση, αποσκοπεί στο να τονώσει την επαγγελματική εκπαίδευση – «πολλές ειδικότητες τεχνιτών λείπουν από την αγορά», είπε ο γενικός γραμματέας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά βίου μάθησης, Γιώργος Βούτσινος.

Ετσι, μεταξύ άλλων, θα ιδρυθούν πρότυπα επαγγελματικά λύκεια, στα οποία οι μαθητές (απόφοιτοι γυμνασίου) θα εισάγονται με βάση τον βαθμό του απολυτηρίου. Θα αρχίσουν να λειτουργούν γραφεία επαγγελματικής ανάπτυξης και σταδιοδρομίας στα ΙΕΚ, με κύριες αρμοδιότητες τη συμβουλευτική υποστήριξη των καταρτιζομένων και αποφοίτων, την οργάνωση, εποπτεία και παρακολούθηση της μαθητείας και πρακτικής άσκησης των καταρτιζομένων, την παρακολούθηση της ένταξης των αποφοίτων των ΙΕΚ στην αγορά εργασίας. Θα ιδρυθούν πειραματικά και θεματικά ΙΕΚ, με νέες ειδικότητες βάσει των αναγκών της αγοράς. Επίσης, θα συσταθεί συμβούλιο σύνδεσης με την παραγωγή και την αγορά εργασίας σε κάθε περιφέρεια της χώρας, και για τον σχεδιασμό των ειδικοτήτων θα λαμβάνονται υπόψη οι συγκεκριμένες ανάγκες της αγοράς εργασίας κάθε περιοχής (π.χ. τουρισμός στις Κυκλάδες, ενέργεια στη Δυτ. Μακεδονία).

Δηλώσεις συμμετοχής στις Πανελλαδικές

Οι μαθητές της Γ΄ Τάξης γενικών και επαγγελματικών λυκείων θα πρέπει από αύριο και έως τη Δευτέρα 30 Νοεμβρίου να δηλώσουν ότι θα συμμετάσχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις και τα μαθήματα στα οποία θα εξετασθούν. Αυτό ανακοίνωσε χθες το υπ. Παιδείας, λέγοντας ότι οι μαθητές θα υποβάλουν τη δήλωση με e-mail στο σχολείο τους, η οποία και θα καταχωριστεί ηλεκτρονικά. Με όμοια απόφαση θα καθοριστούν ο χρόνος και η διαδικασία υποβολής των δηλώσεων των αποφοίτων για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις του 2021. Ο λόγος της υποβολής των δηλώσεων νωρίτερα είναι για να καταγραφεί ο αριθμός των μαθητών που θα εξετασθούν σε ειδικό μάθημα, ώστε να ξεκινήσει η φροντιστηριακή τους διδασκαλία. Αυτό απάντησε και το υπ. Παιδείας στην κριτική του ΣΥΡΙΖΑ, που ανέφερε «δεν γνωρίζουμε αν αυτό συμβάλλει στην καλύτερη οργάνωση των εξετάσεων (με άγνωστους στην εκπαιδευτική κοινότητα όρους) ή αν είναι μία ακόμη απόφαση στην κατεύθυνση υλοποίησης της πολιτικής του ΥΠΑΙΘ να περιοριστεί η πρόσβαση αποφοίτων λυκείου στην τριτοβάθμια εκπαίδευση».