ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

Εφορία: 20 ημέρες για σφραγίδα και πιστοποιητικό

Εφορία: 20 ημέρες για σφραγίδα και πιστοποιητικό

Η αδυναμία του Δημοσίου να ανταποκριθεί στις ειδικές ανάγκες που έχει διαμορφώσει η πανδημία είναι παραπάνω από εμφανής. Το να μπορέσεις να καλέσεις στο τηλεφωνικό κέντρο μιας εφορίας ή ενός τμήματος και να απαντήσει κάποιος υπάλληλος είναι άθλος που μπορεί να συζητηθεί μεταξύ των φοροτεχνικών και να χαρακτηρισθεί η επιτυχία της ημέρας. Αθλος είναι και για τους φορολογουμένους που προσπαθούν να λάβουν πληροφορίες και απαντήσεις ενόψει του κλεισίματος του έτους. Για παράδειγμα, φοροτεχνικός κάλεσε χθες 20 φορές σε εφορία των νοτίων προαστίων και τελικά την εικοστή κατάφερε να επικοινωνήσει με τον αρμόδιο υπάλληλο στο εισόδημα. 

«Ο Θεός μαζί μας», αναφώνησε άλλος φοροτεχνικός που επειγόταν για μία απάντηση από την εφορία, ο οποίος δυστυχώς δεν κατάφερε να βγάλει άκρη. Οι περιπτώσεις εκατοντάδες και, όπως επισημαίνει φοροτεχνικός, τα πράγματα απλά χειροτέρευσαν από την έναρξη της υγειονομικής κρίσης.

Στέλεχος σε μεγάλο φοροτεχνικό γραφείο προσπαθούσε 45 ημέρες να πραγματοποιήσει έναρξη εργασιών σε επιχείρηση. Παρά το γεγονός ότι όλα τα δικαιολογητικά είχαν αποσταλεί μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, εντέλει αναγκάστηκε να κλείσει ραντεβού και να μεταβεί στην εφορία ώστε να ολοκληρωθεί η σχετική διαδικασία.  

Φορολογούμενος προσπαθούσε 20 ημέρες ώστε να πάρει τη μεγάλη στρογγυλή σφραγίδα του κράτους και το σχετικό πιστοποιητικό για την αποδοχή κληρονομιάς που αφορούσε ένα αυτοκίνητο. Μία διαδικασία που συνήθως διαρκεί από 1 έως 3 ημέρες, διήρκεσε 20 ημέρες. Αλλά και στο ΓΕΜΗ (Γενικό Εμπορικό Μητρώο) η επικοινωνία είναι ιδιαίτερα δύσκολη. Λογιστής ύστερα από 7 προσπάθειες κατάφερε να επικοινωνήσει με τον αρμόδιο υπάλληλο, αλλά η «δουλειά δεν έγινε», όπως σημειώνει χαρακτηριστικά, ζητώντας από τον λογιστή να τηλεφωνήσει από… βδομάδα. 

Και δυστυχώς, στις δύσκολες εποχές που ζούμε, η ομοσπονδία των εφοριακών έχει κηρύξει στάσεις εργασίας, ώστε να σταματήσει η απογευματινή βάρδια στις εφορίες που αποφασίσθηκε από τη φορολογική διοίκηση, προκειμένου να εξυπηρετούνται οι φορολογούμενοι και οι λογιστές. Αυτό που πρέπει να γίνει σαφές, είναι ότι σε αυτές τις κρίσιμες στιγμές και ο κλάδος των εφοριακών θα πρέπει να βγει μπροστά ξεπερνώντας τις συνδικαλιστικές διεκδικήσεις και να προσφέρει περισσότερα στο κοινωνικό σύνολο. Η αρχή μπορεί να γίνει με το να σηκώνουν τα τηλέφωνά τους.