«Πλησιάζουν» τα διεθνή σιδηροδρομικά δρομολόγια

«Πλησιάζουν» τα διεθνή σιδηροδρομικά δρομολόγια

2' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ενα βήμα πιο κοντά στην επανέναρξη των διεθνών σιδηροδρομικών δρομολογίων βρίσκεται η χώρα μας μετά τη δημοπράτηση του έργου σηματοδότησης στη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης – Ειδομένης. Με το έργο αυτό, ολοκληρώνεται ο εκσυγχρονισμός της μονής ηλεκτροκίνητης πλέον σιδηροδρομικής γραμμής που οδηγεί στα σύνορα με τα Δυτικά Βαλκάνια και από εκεί στην Κεντρική και Δυτική Ευρώπη, και ανοίγει ο δρόμος για τα διεθνή επιβατικά δρομολόγια που εδώ και χρόνια είναι σχεδόν ανενεργά. Η σύνδεση με τα Βαλκάνια και την υπόλοιπη Ευρώπη πρόκειται να δώσει μεγάλη ώθηση στους σιδηροδρομικούς παρόχους τόσο σε επιβατικό επίπεδο όσο και σε εμπορευματικό.

Πρόκειται για το δεύτερο κατά σειράν έργο που δημοπρατεί η ΕΡΓΟΣΕ (μετά το έργο ηλεκτροκίνητης Λάρισας – Βόλου), ενώ έπεται και συνέχεια με το έργο για τη β΄ φάση του σιδηροδρομικού σταθμού της Αθήνας, αλλά και το έργο ολοκλήρωσης της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αιγίου – Ρίου. Τα έργα αυτά είναι μέρος του συνολικού προγράμματος έργων που προγραμματίζεται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. 

Συγκεκριμένα, υπό δημοπράτηση είναι το έργο της εγκατάστασης σύγχρονου συστήματος σηματοδότησης, καθώς και ETCS Level 1, στο τμήμα Θεσσαλονίκης – Ειδομένης, και αντικατάστασης 37 αλλαγών τροχιάς για τις ανάγκες της σηματοδότησης.

Το κόστος του έργου με τον ΦΠΑ εκτιμήθηκε σε 56,73 εκατ. ευρώ και η δημοπράτησή του είναι προγραμματισμένη για τις 11 Φεβρουαρίου, ενώ στις 18 του ίδιου μήνα θα γίνει η αποσφράγιση των προσφορών. Το αντικείμενο του έργου αφορά την:

• Εγκατάσταση νέου συστήματος σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης ηλεκτρονικού τύπου, που θα αντικαταστήσει το υφιστάμενο σύστημα με ηλεκτρονόμους σε όλο το τμήμα ΤΧ1 – Ειδομένης.

• Σηματοτεχνική εξασφάλιση της πλευρικής προστασίας της ανοικτής γραμμής του τμήματος Πολυκάστρου – Παιονίας – Ειδομένης.

• Εγκατάσταση παρατρόχιου συστήματος ETCS L1 σε όλο το τμήμα ΤΧ1 – Ειδομένης.

• Αντικατάσταση 37 αλλαγών τροχιάς με νέες, σε εντοπισμένους σταθμούς του τμήματος, για την εύρυθμη λειτουργία του συστήματος σηματοδότησης.

• Εγκατάσταση 4 νέων αλλαγών τροχιάς και κατασκευή έργων επιδομής νέας παρακαμπτηρίου γραμμής, μήκους περίπου 2,275 χιλιομέτρων, στην περιοχή του Μικρού Δάσους.

• Εγκατάσταση ηλεκτρικής θέρμανσης αλλαγών τροχιάς (ΗΔΙΘΑ) στους σταθμούς του τμήματος.

• Εγκατάσταση παθητικού δικτύου οπτικών ινών, για τη μετάδοση των δεδομένων σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης, με εγκατάσταση 2 καλωδίων οπτικών ινών εκατέρωθεν της γραμμής μεταξύ ΤΧ1 – Πολυκάστρου και σύνδεση με τα υφιστάμενα καλώδια οπτικών ινών στη νέα παραλλαγή, στο τμήμα Πολυκάστρου – Ειδομένης.

• Εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης, με γραμμή επαφής τύπου αντισταθμισμένης αλυσοειδούς 25 kV – 50 Hz στη νέα παρακαμπτήριο, στην περιοχή του Μικρού Δάσους, καθώς και οι απαραίτητες προσαρμογές της υφιστάμενης ηλεκτροκίνησης που απαιτούνται.

• Αναβάθμιση/αντικατάσταση του περιφερειακού εξοπλισμού των σταθμών (RTU) του τμήματος Θεσσαλονίκης – Σ.Σ. Πολυκάστρου (παλιός) με νέο περιφερειακό εξοπλισμό, συμβατό με το υφιστάμενο δίκτυο οπτικών ινών και τη σύνδεσή του με αυτό.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή