«Παρκαρισμένα» αρχεία της υπηρεσίας Μεταφορών

«Παρκαρισμένα» αρχεία της υπηρεσίας Μεταφορών

2' 8" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Hταν Απρίλιος του 2019 όταν ολοκληρώθηκε η μεταφορά των υπηρεσιών των Περιφερειακών Ενοτήτων Πειραιά και Νήσων που βρίσκονταν σε εννέα διαφορετικά κτίρια, σε ένα ενιαίο, και σύγχρονο επί των οδών Αιγάλεω 5 και Κάστορος στον Πειραιά. Οι νέες εγκαταστάσεις διέθεταν και θέσεις πάρκινγκ. Ποιος τις αξιοποιεί; Περίπου 90 θέσεις παρκαρίσματος καταλήφθηκαν από τα κιβώτια με τα αρχεία της υπηρεσίας Μεταφορών της Περιφέρειας για τα οποία δεν υπήρχε χώρος εντός του κτιρίου. «Δεν υπήρχε κανένας λόγος να αποθηκευτούν εντός. Κανένας δεν τα χρησιμοποιεί ή δεν ανατρέχει σε αυτά εδώ και δεκαετίες. Από το 1985 και μετά όλα τα στοιχεία που αφορούν τις μεταβιβάσεις αυτοκινήτων, στις οριστικές διαγραφές, στις άδειες οδήγησης και ό,τι άλλο έχει σχέση με τις υπηρεσίες Μεταφορών της Περιφέρειας είναι μηχανογραφημένα. Πλέον το 100% των στοιχείων που μας χρειάζονται βρίσκονται στα κομπιούτερ», λέει στέλεχος της αρμόδιας Διεύθυνσης. Ομως, όπως εξηγεί, η νομοθεσία δεν επιτρέπει την καταστροφή δημοσίων εγγράφων, με αποτέλεσμα να φυλάσσονται άδειες κυκλοφορίας αυτοκινήτων από την εποχή που πρωτοκυκλοφόρησαν αυτοκίνητα στην Αθήνα «και είχαν πινακίδες με εξαψήφια νούμερα».

Ο περιφερειάρχης Αττικής, κ. Γιώργος Πατούλης, έχει ζητήσει εδώ και πολλούς μήνες την ανάληψη νομοθετικής πρωτοβουλίας από το αρμόδιο υπουργείο Μεταφορών, έτσι ώστε να δοθεί η δυνατότητα καταστροφής όλου αυτού του όγκου των αρχείων. «Οφείλουμε να βάλουμε τέλος σε μια παρωχημένη γραφειοκρατική διαδικασία» επισημαίνει, την ίδια στιγμή κατά την οποία η δημόσια διοίκηση προχωρά προς την ψηφιακή εποχή. 

Πάνω από δέκα κτίρια στην Περιφέρεια Αττικής, πολλά από τα οποία ενοικιάζονται, χρησιμοποιούνται για την αποθήκευση εκατοντάδων χιλιάδων εγγράφων που δεν χρειάζονται. Παράλληλα, πολλοί υπάλληλοι είναι επιφορτισμένοι με τη διαχείρισή τους, κάτι που στην πράξη είναι αδύνατον. «Ο εντοπισμός ενός συγκεκριμένου εγγράφου μέσα σε αυτόν τον κυκεώνα των φακέλων και των χαρτιών είναι σχεδόν αδύνατος», επισημαίνει το στέλεχος της Περιφέρειας Αττικής. «Είναι αδιανόητο ένας τεράστιος όγκος αρχείων να καταλαμβάνει χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα, τα οποία η Περιφέρεια θα μπορούσε να αξιοποιεί για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, μειώνοντας παράλληλα και τα λειτουργικά της κόστη», εξηγεί ο κ. Πατούλης. 

Το Προεδρικό Διάταγμα του 2007, το οποίο θεσμοθετήθηκε για να λύσει το πρόβλημα της συσσώρευσης των αρχείων, στην πραγματικότητα περιέπλεξε ακόμα περισσότερο τα πράγματα. Περιγράφει μια διαδικασία εκκαθάρισης η οποία στην πράξη είναι αδύνατον να εφαρμοστεί: Κάθε φάκελος θα πρέπει να εξεταστεί και να εντοπιστούν τα έγγραφα τα οποία πιθανώς θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στο μέλλον. «Υπό αυτές τις προϋποθέσεις δεν πρόκειται κανένας εργαζόμενος να ακουμπήσει κανένα  χαρτί», εξηγεί ο ίδιος άνθρωπος, οποίος εργάζεται σε υψηλόβαθμη θέση στην υπηρεσία. Επισημαίνει ότι θα έπρεπε να καθοριστεί ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα διατήρησης των εγγράφων μετά την πάροδο του οποίου τα έγγραφα θα πρέπει να καταστρέφονται.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή