Λεωφορειολωρίδες εκ νέου από τον ΟΑΣΑ

Λεωφορειολωρίδες εκ νέου από τον ΟΑΣΑ

1' 24" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στην επανενεργοποίηση των λεωφορειολωρίδων προχωράει το υπουργείο Υποδομών με στόχο τη βελτίωση της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης των πολιτών. Το μέτρο, που έχει ατονήσει τα τελευταία χρόνια κυρίως λόγω έλλειψης αστυνόμευσης, θεωρείται ιδιαίτερα αποτελεσματικό στη βελτίωση των χρόνων των δρομολογίων λεωφορείων και τρόλεϊ, μετατρέποντας τα μέσα αυτά σε πιο ελκυστικά για τους επιβάτες. 

Ειδικότερα, ο ΟΑΣΑ προχωράει στην προκήρυξη διεθνούς ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την προμήθεια και εγκατάσταση καμερών, με προϋπολογισμό 490.800 ευρώ. Οι υφιστάμενες λεωφορειολωρίδες (συνολικά 52,3 χλμ.) εντοπίζονται στο κύριο οδικό δίκτυο της Αθήνας. 

Βρίσκονται στις περιοχές εντός του δακτυλίου της Αθήνας, στο κέντρο του Πειραιά, αλλά και σε κάποιους σημαντικούς οδικούς άξονες σύνδεσης προαστίων, όπως η οδός Λένορμαν, η Λ. Μεσογείων και η Λ. Δημοκρατίας. Συγκοινωνιολόγοι επιμένουν ότι είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό μέτρο υπό την προϋπόθεση της συστηματικής αστυνόμευσης. 

Ωστόσο, ύστερα από πολλά χρόνια με ανενεργές κάμερες ελέγχου στις λεωφορειολωρίδες, η παραβίασή τους αποτελεί σχεδόν καθημερινό φαινόμενο, ανεξάρτητα από το πλήθος των αστυνομικών ελέγχων, οι οποίοι σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να υποκαταστήσουν τις κάμερες που καταγράφουν πιθανές παραβιάσεις καθ’ όλη τη διάρκεια ισχύος των λεωφορειολωρίδων (ισχύουν έως τις 9 το βράδυ). 

Αξίζει να σημειωθεί ότι η κυκλοφορία λεωφορείων και τρόλεϊ σε δρόμους αποκλειστικής κυκλοφορίας αυξάνει τη μέση ταχύτητα κίνησης των μέσων από 8 χλμ./ώρα σε έως και 17 χλμ./ώρα. 

Αποτέλεσμα είναι η βελτίωση της συχνότητας των δρομολογίων και η ενίσχυση της αξιοπιστίας των μέσων. Ταυτόχρονα ενισχύεται η άνεση των επιβατών και η ασφάλειά τους, καθώς δημιουργείται ομαλή ροή κίνησης, χωρίς φρεναρίσματα ή εμπόδια (π.χ. σταθμευμένα Ι.Χ. και κάδοι απορριμμάτων). 

Η μείωση του χρόνου κυκλοφορίας των λεωφορείων έχει συγκοινωνιακά και περιβαλλοντικά οφέλη, ενώ μειώνεται και το λειτουργικό κόστος των οχημάτων. Σημειώνεται ότι η μεταφορική ικανότητα ενός λεωφορείου αντιστοιχεί σε συνολικά 50 Ι.Χ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή