ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός για 300 λεωφορεία

Ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός για 300 λεωφορεία

Υπό συνθήκες άκρας μυστικότητας ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός για την προμήθεια, με τη διαδικασία του leasing (χρηματοδοτική μίσθωση), 300 λεωφορείων της εταιρείας ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες), που θα ενισχύσουν το συγκοινωνιακό έργο του ΟΑΣΑ (Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών).

Σήμερα αναμένεται από τις ΟΣΥ η κατάθεση στο Ελεγκτικό Συνέδριο της απόφασης κατακύρωσης του διαγωνισμού για τον απαιτούμενο προσυμβατικό έλεγχο. Ο διαγωνισμός αφορά 90 ντιζελοκίνητα αρθρωτά (με ρυμουλκό) και 210 κανονικά (διαξονικά) αστικά λεωφορεία. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ανάδοχοι του διαγωνισμού είναι οι εταιρείες «Σαρακάκης» (με 59 δωδεκάμετρα), το Μεσογειακό Κέντρο Φορτηγού και Λεωφορείου (συμφερόντων Παπαδάκη) με 106 δωδεκάμετρα και 40 αρθρωτά και η Εθνική Leasing με 78 δωδεκάμετρα και 10 αρθρωτά. Η τέταρτη εταιρεία, συμφερόντων Μαρούλη και συνεργαζόμενων εταιρειών, τέθηκε εκτός διαγωνισμού λόγω μη κάλυψης ορισμένων τεχνικών προδιαγραφών. Ειδικότερα, ο όμιλος Σαρακάκη προσέφερε Volvo, το αστικό λεωφορείο B9L 7700. Ο όμιλος Παπαδάκη προσέφερε MAN Lion’s City A21, Mercedes-Benz Citaro 530 αλλά και το αρθρωτό Solaris Urbino 18. Τέλος, η Εθνική Leasing προσέφερε το Irisbus Crossway LE 2011 και το LE 2010, το Solaris Urbino 12 και το αρθρωτό Solaris Urbino 18.

Το μηνιαίο μίσθωμα, μετά τις εκπτώσεις που προσέφεραν οι διαγωνιζόμενοι, κυμαίνεται από 2.500 έως 2.700 ευρώ περίπου για τα 12μετρα και από 2.740 έως 2.800 ευρώ για τα αρθρωτά. Πρόκειται για λεωφορεία ηλικίας έως και 10 ετών, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας EURO V ή νεότερης. Το κόστος του έργου είχε προϋπολογιστεί στα 37,49 εκατ. ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 30,2 εκατ. ευρώ). Η διάρκεια της σύμβασης ορίστηκε στα τρία χρόνια με δικαίωμα επέκτασης για ακόμα ένα έτος με ανάλογη επέκταση του τιμήματος κατά 10 εκατ. ευρώ.

Επίσης, ο διαγωνισμός περιλαμβάνει ένα «παράθυρο» εξαγοράς τους. Τα μισθωμένα λεωφορεία θα μπορούν να μεταβιβαστούν στις ΟΣΥ (δικαίωμα εξαγοράς) μετά την ολοκλήρωση της σύμβασης και εφόσον είναι σε πλήρη και αποδοτική λειτουργία, σύμφωνα με τις απαιτήσεις των συμβατικών τευχών της διακήρυξης, με αντίτιμο κατ’ ανώτατο 12.000 ευρώ ανά κανονικό λεωφορείο και 15.000 ευρώ ανά αρθρωτό λεωφορείο.