Σύντομα ο μεγάλος διαγωνισμός για τα λεωφορεία

Σύντομα ο μεγάλος διαγωνισμός για τα λεωφορεία

1' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την έναρξη της διαδικασίας για την προμήθεια-μαμούθ άνω των 1.000 λεωφορείων σηματοδότησε η ολοκλήρωση, την περασμένη εβδομάδα, του διαγωνισμού για την απόκτηση, μέσω leasing, των 300 μεταχειρισμένων λεωφορείων. 

Εντός των επόμενων 15 ημερών αναμένεται να τεθούν σε δημόσια διαβούλευση οι λεπτομέρειες του διαγωνισμού για την προμήθεια 1.300 λεωφορείων που θα κατευθυνθούν στο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. 

Πληροφορίες αναφέρουν ότι η προμήθεια των λεωφορείων θα πραγματοποιηθεί μέσω δύο διαγωνισμών, καθώς ο συνολικός αριθμός των οχημάτων που αναζητεί το υπουργείο Υποδομών είναι πολύ μεγάλος, ενώ ταυτόχρονα υπάρχει και ποικιλομορφία ως προς τις προδιαγραφές και τον τύπο τους. Ο πρώτος διαγωνισμός θα αφορά 800 λεωφορεία (350 φυσικού αερίου CNG, 400 ηλεκτρικά και 250 diesel Euro VΙ), εκ των οποίων τα 600 θα κατευθυνθούν στην Αθήνα και τα 200 στη Θεσσαλονίκη. Ο προϋπολογισμός αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 300 και 350 εκατ. ευρώ. 

Ο δεύτερος διαγωνισμός περιλαμβάνει την προμήθεια 500 λεωφορείων, εκ των οποίων σημαντικός αριθμός θα είναι ηλεκτρικά. Στόχος του υπουργείου Υποδομών είναι να αυξήσει όσο το δυνατόν τον αριθμό των ηλεκτρικών οχημάτων που πρόκειται να προμηθευτεί, καθώς αποτελεί τον μοναδικό (από αυτούς που περιλαμβάνονται στον διαγωνισμό) τύπο οχήματος που επιδοτείται με κοινοτικούς πόρους. Ειδικά για τα ηλεκτρικά μελετώνται οι απαιτούμενες υποδομές φόρτισης, τόσο στα αμαξοστάσια όσο και σε χώρους κατά μήκος των διαδρομών. Ηδη ορισμένες εταιρείες ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση του υπουργείου Υποδομών για εκτέλεση δοκιμαστικών δρομολογίων με ηλεκτρικά λεωφορεία, προκειμένου να μελετηθούν πλήρως οι δυνατότητες και οι προοπτικές της ηλεκτροκίνησης στην Αθήνα.  

Καθίσταται σαφές ότι οι ανάγκες του ΟΑΣΑ για νέα οχήματα είναι επιτακτική καθώς ο στόλος του αποτελείται από γερασμένα οχήματα, ενώ σημαντικός αριθμός αυτών είναι παροπλισμένος στα αμαξοστάσια λόγω βλαβών που δεν συμφέρει να επισκευαστούν. Ενδεικτικό της κατάστασης είναι ότι η τελευταία φορά που ενισχύθηκε ο στόλος των οχημάτων του ΟΑΣΑ ήταν την περίοδο 2009-2010. Συγκεκριμένα, το 2009 αποκτήθηκαν 320 οχήματα Solaris (220 8μετρα και 100 αρθρωτά 18μετρα) και το 2010 αποκτήθηκαν 200 λεωφορεία φυσικού αερίου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή