Αγώνας δρόμου για αναπλήρωση του χαμένου χρόνου στα δημοτικά

Αγώνας δρόμου για αναπλήρωση του χαμένου χρόνου στα δημοτικά

3' 34" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μια καραμέλα και ένα ιδιόχειρο μήνυμα γραμμένο από τον δάσκαλό τους περίμενε τους μαθητές της Ε΄ Τάξης του 66ου Δημοτικού Αθηνών, στον Κολωνό, την 11η Ιανουαρίου. Ηταν ένας από τους πολλούς εκπαιδευτικούς που επεφύλαξαν θερμή υποδοχή στους μαθητές τους. Κοινός τους στόχος ήταν και παραμένει η όσο το δυνατόν πιο ομαλή «επανεκκίνηση» της εκπαιδευτικής διαδικασίας και η αναπλήρωση του χαμένου χρόνου στη σχέση τους με τα παιδιά. 

«Ηταν μια απλή κίνηση, που ωστόσο άγγιξε πολύ τα παιδιά, που είναι στο κατώφλι της προεφηβείας», σχολιάζει η κ. Γεωργία Ψαρρή, μητέρα μαθήτριας στον Κολωνό. «Η κόρη μου, που φοιτά πρώτη χρονιά στο εν λόγω σχολείο –αφού μέχρι πέρυσι ζούσαμε σε νησί– είχε ενθουσιαστεί εξαρχής με τον δάσκαλό της». Και όχι άδικα. Ο νεαρός δάσκαλος, που δεν θέλει να μιλήσει στην «Κ», καθώς θεωρεί ότι «κάνει απλώς τη δουλειά του», δίνει πάντοτε «κάτι παραπάνω» στην τάξη. «Εντάσσει στο μάθημα μουσική, τους διαβάζει αποσπάσματα από λογοτεχνικά κείμενα, τους παίζει αρκοντεόν», διηγείται η κ. Ψαρρή, «έκανε δε εξαιρετική δουλειά και εξ αποστάσεως». Φαίνεται, βέβαια, ο δάσκαλος της Ε΄ Δημοτικού ότι δεν αποτελεί εξαίρεση στο συγκεκριμένο σχολείο. «Και οι δάσκαλοι των ειδικοτήτων μας έστελναν διαδικτυακά αξιόλογο υλικό, για παράδειγμα ο δάσκαλος των εικαστικών προέτρεπε τα παιδιά να μελετήσουν κάποιον γνωστό ζωγράφο και να προσπαθήσουν να ζωγραφίσουν κάποιο έργο του». Βεβαίως, οι μαθητές είναι ακόμα σε φάση προσαρμογής, δυσκολεύονται ακόμα με το πρωινό ξύπνημα, αντιλαμβάνονται δε και οι ίδιοι ότι έχουν κενά σε πολλά γνωστικά πεδία. Και οι μέθοδοι διδασκαλίας υπόκεινται σε αρκετούς περιορισμούς. «Απαγορεύονται οι ομαδικές εργασίες, τα παιδιά κάθονται μόνα στο θρανίο, δεν επιτρέπεται να παίζουν μπάλα στο προαύλιο», αναφέρει ενδεικτικά η μητέρα της 10χρονης.

Επί μιάμιση ώρα περιμένουν έξω από το 1ο Δημοτικό Σχολείο Καρπάθου πολλοί γονείς για να ακούσουν το κουδούνι να χτυπάει. «Θα τη βγάλουμε την εβδομάδα, δάσκαλε;» ρωτούν όλοι εναγωνίως τον διευθυντή του σχολείου, κ. Γιώργο Μάρκου. «Ανησυχούν, μήπως τα σχολεία ξανακλείσουν», εξηγεί ο κ. Μάρκου, εδώ και δέκα χρόνια διευθυντής στο δημοτικό του ακριτικού νησιού, που έχει πλέον αποδεχθεί ότι δεν μπορεί να κάνει μακροπρόθεσμο σχεδιασμό, «πάμε μέρα με τη μέρα». Η Κάρπαθος έχει 380 μαθητές δημοτικού, εκ των οποίων οι 140 φοιτούν στο εν λόγω σχολείο. «Εμάς εδώ η περιοχή είναι πράσινη, έχει δηλαδή να καταγραφεί κρούσμα από τον Ιούνιο», διευκρινίζει, «ωστόσο εφαρμόζουμε απαρέγκλιτα τα πρωτόκολλα ασφαλούς λειτουργίας, καθώς δεν έχουμε νοσοκομείο ικανό να διαχειριστεί σοβαρό περιστατικό κορωνοϊού». Τρεις μέρες πριν από το άνοιγμα των σχολείων, πραγματοποιήθηκε ευρεία σύσκεψη όλων των εμπλεκομένων. «Εγινε χαρτογράφηση παιδιών και εκπαιδευτικών, κάναμε σύσταση στις οικογένειες να κρατήσουν σπίτι τα παιδιά, αν είχαν πρόσφατα ταξιδέψει, υποβάλαμε δις σε rapid test τους εκπαιδευτικούς με απόσταση τριών ημερών». Καθώς, βέβαια, οι εκπαιδευτικοί προέρχονταν από τη βόρεια Ελλάδα, «είχαν παραμείνει για λόγους ασφαλείας εδώ στη διάρκεια της καραντίνας». Ταυτόχρονα, «καθώς είμαστε μικρό μέρος και όλοι γνωριζόμαστε, ξέρουμε ακόμα και αν υπάρχει υποψία κρούσματος και ανάλογα προφυλασσόμαστε». 

Η τηλεκπαίδευση δεν λειτούργησε απρόσκοπτα στο ακριτικό νησί. «Η σύνδεση Ιντερνετ δεν είναι παντού καλή, δεν έχουν όλα τα νοικοκυριά την απαιτούμενη υποδομή», σημειώνει ο ίδιος, «είχαμε καταγράψει τις ανάγκες από το καλοκαίρι και μοιράσαμε τάμπλετ όταν μας τα χορήγησε το υπουργείο». Ωστόσο, για δύο αλλοδαπούς μαθητές, που δεν μιλούν καθόλου ελληνικά ούτε οι ίδιοι ούτε οι γονείς τους, δύο δάσκαλοι προσέφεραν διά ζώσης μάθημα στο κτίριο του σχολείου. «Δεν ήθελα να μείνει κανείς πίσω», τονίζει ο διευθυντής, που σε συνεργασία τώρα με τον συντονιστή, προσπαθεί να στηρίξει κυρίως τις δύο πρώτες τάξεις του δημοτικού, «κατά τις οποίες μπαίνουν οι βάσεις», αλλά και την έκτη τάξη, «των οποίων οι μαθητές ετοιμάζονται για το γυμνάσιο».

Τους λιλιπούτειους μαθητές υποδέχθηκαν βέβαια την πρώτη μέρα με δώρα και γλυκά οι δάσκαλοι στην Κάρπαθο. «Μας έδειχναν με καμάρι τις μάσκες τους, λες και έχουμε Απόκριες», περιγράφει ο ίδιος, «τα παιδιά ήταν φορτισμένα, τους είχαν λείψει οι φίλοι τους και πολλά είχαν μείνει γνωστικά στάσιμα». Την πρώτη εβδομάδα επιμήκυναν για μερικά λεπτά τα χωριστά διαλείμματα. «Επίσης, δραστηριότητες που είχαν προγραμματιστεί για τα Χριστούγεννα και τελικά δεν έλαβαν χώρα, τις πραγματοποιούμε τώρα», προσθέτει ο κ. Μάρκου. Σύμμαχός του ο καλός καιρός και η άριστη επιδημιολογική κατάσταση του νησιού. «Εχουμε ανοιχτά παράθυρα, άλλωστε έχουμε 17 βαθμούς σήμερα», σχολιάζει. «Θεωρούμε ότι τα οριζόντια μέτρα μάς αδικούν και ευελπιστούμε να μη χρειαστεί να ξανακλείσουμε». Ηδη στο νησί επικρατεί θλίψη. «Οι μόνοι που εργαζόμαστε είμαστε οι εκπαιδευτικοί, οι στρατιωτικοί και τα καφέ που κάνουν delivery».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή