ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΟΕ: Αποχή από την αξιολόγηση σχολικών μονάδων

ΔΟΕ: Αποχή από την αξιολόγηση σχολικών μονάδων

Αποχή από τις διαδικασίες εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο κήρυξε η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος (ΔΟΕ). Την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση αποφάσισε η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας στέλνοντας τη σχετική εγκύκλιο στα σχολεία. Η ΔΟΕ με τη χθεσινή ανακοίνωσή της άνοιξε τον κύκλο των αντιδράσεων με αποχή κατά της αξιολόγησης, στον οποίο θα προστεθούν και οι άλλες εκπαιδευτικές ομοσπονδίες. Χθες πάντως έγινε η πρώτη ενημερωτική ημερίδα σε 650 στελέχη εκπαίδευσης, ενώ πρόκειται να επιμορφωθούν και οι περίπου 14.500 διευθυντές των σχολείων και των δύο βαθμίδων.

Η ΔΟΕ θεωρεί ότι η αξιολόγηση είναι «απαράδεκτη και εχθρική ενέργεια, στο πλαίσιο εφαρμογής της σκληρής αντιλαϊκής πολιτικής της, ενάντια στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς, που έχουν κρατήσει όρθιο το δημόσιο σχολείο κάτω από ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες τα τελευταία χρόνια και που δίνουν εδώ και μήνες τη μάχη για τη στήριξη των μαθητών μέσα στην πανδημία χωρίς καμία ουσιαστική στήριξη από την πλευρά της κυβέρνησης. Η πολιτική αυτή, της απαξίωσης του κράτους προς τη δημόσια εκπαίδευση, έχει αποτύχει διεθνώς όπου εφαρμόστηκε, έρχεται σε αντίθεση με τις παιδαγωγικές έρευνες και τις θέσεις του κλάδου και επομένως απορρίπτεται».

Και προσθέτει: «Το περιεχόμενο της υπουργικής απόφασης είναι αποκαλυπτικό για τις πραγματικές στοχεύσεις του υπουργείου Παιδείας. Η χρήση και μόνο του όρου “εξωτερική αξιολόγηση” δίνει τον τόνο της μετάθεσης του έργου έξω από το πλαίσιο της σχολικής μονάδας. Το ίδιο και οι ποικίλες δημόσιες αναρτήσεις σε ιστοσελίδες και ηλεκτρονικές εφαρμογές που θα οδηγήσουν στον ανταγωνισμό και στην κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων και στη συνέχεια των εκπαιδευτικών και των μαθητών, με καταστροφικά αποτελέσματα για τη μαθησιακή διαδικασία. Ο συντονιστής εκπαιδευτικού έργου αναλαμβάνει ρόλο εξωτερικού αξιολογητή της σχολικής μονάδας με “όπλο” του μια δεκάβαθμη κλίμακα αξιολόγησης – κατηγοριοποίησης».

Μάλιστα η ΔΟΕ δηλώνει ότι «δεν υπάρχει άλλος δρόμος από αυτόν του αγώνα για την αποτροπή της υλοποίησης των αντιεκπαιδευτικών σχεδίων της κυβέρνησης. Ο νικηφόρος αγώνας του κλάδου ενάντια στην αξιολόγηση – χειραγώγηση του προεδρικού διατάγματος 152/2013 και του νόμου 4024/2011 αποτελεί παρακαταθήκη και οδηγό μας».