Ένα έξυπνο ρολόι για να μη χάνουμε… λέξη

Ένα έξυπνο ρολόι για να μη χάνουμε… λέξη

2' 53" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Συμφωνήσαμε να μείνουμε ασφαλείς, αλλά όχι αδρανείς». Με αυτή την αφοπλιστική θέση ο 16χρονος Γιώργος Μετλάρης συστήνει στην «Κ» το καινοτόμο προϊόν, το «έξυπνο» ρολόι Viband, που σχεδίασαν εν μέσω καραντίνας οι δεκαπέντε μαθητές, μέλη του ομίλου επιχειρηματικότητας της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής Θεσσαλονίκης, με επικεφαλής την καθηγήτριά τους, Γιώτα Χατζοπούλου. Πρόκειται για ένα αξεσουάρ που φιλοδοξεί να «λύσει» τα χέρια των ανθρώπων με προβλήματα ακοής. «Θα είναι ένα εύχρηστο και προσβάσιμο σε όλους αξεσουάρ», τονίζει ο Γιώργος, αντιπρόεδρος, διευθύνων σύμβουλος και υπάλληλος δημοσίων σχέσεων στη νεόκοπη εταιρεία.

Το ρολόι, χάρη στην υψηλή ευαισθησία του μηχανισμού του, θα εντοπίζει, θα αναγνωρίζει ήχους και θα ειδοποιεί τον χρήστη με δόνηση. «Θα διαθέτει ενσωματωμένο μικρόφωνο και ανάλογα από την ένταση των ήχων του περιβάλλοντος θα ειδοποιεί τον χρήστη με δόνηση», περιγράφει ο πρόεδρος της εταιρείας, κατά κόσμον, Χάρης Γιαννούλας. «Θα φροντίσουμε να μη δονείται σε ήχους με χαμηλή ένταση, όμως η δόνηση θα είναι πιο ισχυρή όταν και οι ήχοι είναι πιο δυνατοί· δηλαδή, όταν ο χρήστης επιχειρεί να διασχίσει έναν δρόμο και ένα φορτηγό κορνάρει, τότε το ρολόι θα δονείται δυνατά για να τον ειδοποιήσει». 

«Ολοι έχουμε στο περιβάλλον μας ανθρώπους που αντιμετωπίζουν δυσκολία στην ακοή», προσθέτει η διευθύντρια του οικονομικού τμήματος, η 16χρονη Χαρούλα Γιαγκόζογλου, «είναι οι παππούδες και οι γιαγιάδες μας που με το πέρας της ηλικίας έχουν αρχίσει να ακούν με δυσκολία, αλλά και νεότεροι άνθρωποι». Η συνεργασία των μελών της ομάδας, μαθητών του Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου της Σχολής, ήταν καθημερινή και εξ αποστάσεως. Οι «συναντήσεις» τους, κάθε Τρίτη, Παρασκευή και Κυριακή, ήταν πολύωρες. Οι ρόλοι, σύμφωνα με τους ίδιους, μοιράστηκαν βάσει των προσωπικών τους κλίσεων. «Εγώ θέλω να σπουδάσω οικονομικά, οπότε είμαι πολύ χαρούμενη με το πόστο μου», απαντά η Χαρούλα, «επιπλέον, έμαθα πώς πρέπει να συμπεριφερθούμε σε μια συνέντευξη για δουλειά, πώς να συντάξουμε το βιογραφικό μας κ.ά.». 

Ένα έξυπνο ρολόι για να μη χάνουμε… λέξη-1
Οι εγκαταστάσεις της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής Θεσσαλονίκης.

Διαγωνισμός

Με την παραπάνω ευρεσιτεχνία ο άοκνος όμιλος του σχολείου προτίθεται να συμμετάσχει στην εμπορική έκθεση και στον διαγωνισμό για την ανάδειξη των τριών καλύτερων «εικονικών επιχειρήσεων», που διοργανώνει το Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece. «Συνήθως οι προτάσεις μας σχετίζονται με το περιβάλλον και τον αγροδιατροφικό τομέα», αναφέρει στην «Κ» η συντονίστρια του ομίλου επιχειρηματικότητας, μαθηματικός με ειδίκευση στη διοίκηση επιχειρήσεων, Γιώτα Χατζοπούλου. «Φέτος, αναγκαστικά δουλέψαμε εξ αποστάσεως σε έναν διαφορετικό τομέα, αφού δεν είχαμε εκ των πραγμάτων τη δυνατότητα να αξιοποιήσουμε τις εγκαταστάσεις της Σχολής». Οι ομάδες της έχουν ουκ ολίγες φορές αποσπάσει διακρίσεις: με την εφαρμογή για το κινητό «Oclean AFS», που αφορά στον καθαρισμό των βυθών, με την επιχείρηση «vitalis», η οποία πρότεινε την καλλιέργεια βιολογικών λαχανικών μέσα σε ενυδρείο με ψάρια, αλλά και με την εταιρεία «ecotech», που σχεδίαζε και κατασκεύαζε μπριγκέτες ξύλου από κλαδιά, φύλλα και πριονίδι από το αγρόκτημα της Σχολής. Η φετινή υποψηφιότητα αποτελεί ιδέα των μαθητών. «Χρόνο με τον χρόνο αφήνω περισσότερες αρμοδιότητες και ευθύνες στα παιδιά, διαπιστώνω, λοιπόν, μετά χαράς πολύ θετικές αλλαγές από την εμπλοκή τους στις διεργασίες του ομίλου». Είναι δε χαρακτηριστικό ότι «όσοι αναλαμβάνουν πιο νευραλγικές θέσεις ευθύνης, αφιερώνονται και περισσότερο στο πρότζεκτ».

Η μέθοδος που ακολουθεί η κ. Χατζοπούλου είναι να επιφορτίζει τους μαθητές της Α΄ Λυκείου με λίγο λιγότερες υποχρεώσεις, δίνοντάς τους τον ρόλο υπαλλήλων, έτσι ώστε την επόμενη χρονιά να έχουν αφενός την εμπειρία και αφετέρου το κέφι να ανελιχθούν σε υψηλότερες θέσεις! Υπενθυμίζεται ότι η μαθητική εικονική επιχείρηση που θα κατακτήσει το Πρώτο Πανελλαδικό Βραβείο, θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στον πανευρωπαϊκό διαγωνισμό, στον οποίο συμμετέχουν 40 μαθητικές «επιχειρήσεις» από όλη την Ευρώπη.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή