Μία χρονιά με μαθήματα σε… διαλείμματα

Μία χρονιά με μαθήματα σε… διαλείμματα

2' 50" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τα εγγενή προβλήματα της ελληνικής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης εντείνονται από τη χαλαρότητα και την τήρηση ενός ουσιαστικού πλαισίου εκ μέρους των εκπαιδευτικών, με ευθύνη και του υπουργείου Παιδείας. Χαρακτηριστικές είναι οι επιπτώσεις στη λειτουργία των σχολείων των εθιμικών φθινοπωρινών καταλήψεων από τους μαθητές. Εάν προσθέσει κάποιος την καθυστερημένη τοποθέτηση (για διαφόρους λόγους) εκπαιδευτικών στη θέση τους στο σχολείο και τις «παραδοσιακές» αργίες, συμπληρώνεται το τοπίο. Ενδεικτική είναι η διήγηση στην «Κ» εκπαιδευτικού για τη φετινή χρονιά, η οποία επιβαρύνεται και από τις ιδιαίτερες συνθήκες της πανδημίας και τα μέτρα κατά της διασποράς της. Η περίπτωση του εκπαιδευτικού –με ειδικότητα στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών– δεν είναι η μοναδική.

Ο εκπαιδευτικός τοποθετήθηκε με απόσπαση σε λύκειο της Αττικής. Με ευθύνη του υπουργείου Παιδείας και της αρμόδιας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ανέλαβε υπηρεσία στο σχολείο στις 24 Σεπτεμβρίου 2020, δηλαδή δύο εβδομάδες (10 ημέρες μαθήματος) μετά την επίσημη έναρξη των σχολικών μαθημάτων.

Ομως, φευ! Ο εκπαιδευτικός πήγε στο σχολείο, αλλά σε λίγο άκουσε τις φωνές των μαθητών για… κατάληψη. Ηταν η μέρα που ξεκίνησε η πρώτη κατάληψη στο σχολείο, η οποία διήρκεσε έως τις 10 Οκτωβρίου. Σε αυτό το διάστημα πραγματοποιήθηκαν, μία εβδομάδα μετά, όπως το όριζε η σχετική απόφαση του υπουργείου, τηλεμαθήματα λόγω κατάληψης. «Γνώρισε», επομένως, τους νέους μαθητές του για πρώτη φορά μέσα από το Webex. Μάλιστα, όπως δηλώνει ο εκπαιδευτικός στην «Κ», ελάχιστοι ήταν διατεθειμένοι να διατηρήσουν την κάμερά τους σε λειτουργία. Επίσης, στο διάστημα των τηλεμαθημάτων λόγω κατάληψης, απουσίαζε ένα μεγάλο ποσοστό των μαθητών, αφενός επειδή πολλοί από αυτούς συμμετείχαν στις μαθητικές κινητοποιήσεις (συλλαλητήρια) εκείνων των ημερών, αφετέρου γιατί απείχαν από τα μαθήματα διαμαρτυρόμενοι για την καταχώριση απουσιών στους μαθητές που συμμετείχαν στην κατάληψη. 

Μετά τη λήξη της κατάληψης, στις 11 Οκτωβρίου, πραγματοποιήθηκαν οι εκλογές για την ανάδειξη των πενταμελών και δεκαπενταμελών συμβουλίων. Ετσι τα μαθήματα ξεκίνησαν την επόμενη μέρα. Το σχολείο παρέμεινε ανοιχτό έως τα τέλη Οκτωβρίου, οπότε έκλεισε ξανά λόγω κατάληψης, η οποία έληξε στις 6 Νοεμβρίου, μόλις δύο μέρες πριν κλείσουν τα σχολεία λόγω καραντίνας. «Ως εκ τούτου τα μαθήματα δεν πραγματοποιήθηκαν σε συνέχεια σε εργάσιμες ημέρες, αλλά διακεκομμένα, στην πραγματικότητα παρεμβλήθηκαν στα “διαλείμματα” μεταξύ των καταλήψεων», όπως λέει ο εκπαιδευτικός στην «Κ». 

Οσον αφορά το διάστημα της υποχρεωτικής τηλεκπαίδευσης κατά το πρώτο τετράμηνο, ως προς τη σύγχρονη εκπαίδευση (Webex) οι περισσότεροι μαθητές ήταν συνδεδεμένοι, με λίγες απουσίες. Ωστόσο, η προφορική συμμετοχή περιοριζόταν σε ένα μικρό ποσοστό, παρόλο που αξιοποιήθηκαν όλα τα διαθέσιμα μέσα (ερωτήσεις, κουίζ, ασκήσεις στον ψηφιακό πίνακα, εργασία σε ομάδες, παρουσίαση ψηφιακού υλικού). Ως προς την εκπαιδευτική διαδικασία της ασύγχρονης, ένα μεγάλο ποσοστό των μαθητών αντιμετώπισε τεχνικά προβλήματα (κατά δήλωσή τους ή όπως το επιβεβαίωνε ο γονέας μέσω ηλεκτρονικής επικοινωνίας), ενώ αρκετοί δεν είχαν τον απαραίτητο εξοπλισμό. Ετσι οι περισσότεροι συνδέονταν μέσω κινητού και δεν μπορούσαν να δουν τον πίνακα.

Σχολικές μονάδες σε αναστολή

Λόγω κρουσμάτων κορωνοϊού, χθες σε πλήρη αναστολή ήταν 74 σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα, ενώ 259 ήταν οι περιπτώσεις μερικής αναστολής (δηλαδή, βρίσκονται σε αναστολή μόνο τμήματα ή τάξεις, αλλά όχι όλη η σχολική μονάδα). Επί του συνόλου των σχολικών μονάδων, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, σε πλήρη αναστολή ήταν το 0,54% και σε μερική το 0,28%. Από την άλλη, για πρώτη φορά στη σχετική λίστα των σχολείων εμφανίστηκαν και γυμνάσια, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί των οποίων επέστρεψαν στις αίθουσες την περασμένη Δευτέρα, μετά σχεδόν τρίμηνη απουσία και εξ αποστάσεως μαθήματα.

Διαβάστε επίσης: Πως θα λειτουργήσουν από τη Δευτέρα τα σχολεία

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή