ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ

Κακοκαιρία και κορωνοϊός: Παίζει ρόλο στο lockdown;

Κακοκαιρία και κορωνοϊός: Παίζει ρόλο στο lockdown;

Ειδικοί με παρουσία στα ΜΜΕ υποστηρίζουν στις τοποθετήσεις τους ότι η κακοκαιρία δυσχεραίνει το εγχείρημα της μείωσης των κρουσμάτων Covid-19 δεδομένου ότι κρατά τον κόσμο στα σπίτια του. Μα δεν είναι αυτό ένα οξύμωρο μήνυμα σε φάση lockdown όπου ζητείται από όλους μας να μείνουμε στα σπίτια μας;

«Η κακοκαιρία θα μας δυσκολέψει και θα μας κλείσει μέσα σας σπίτια μας. Έτσι αναμένεται μια περαιτέρω αύξηση των κρουσμάτων τις ημέρες που αναγκαστικά θα χρειαστεί να παραμείνουμε στο σπίτι», ανέφερε χαρακτηριστικά ειδικός σε δημόσια τοποθέτηση. Το kathimerini.gr ζήτησε διευκρινίσεις από γιατρούς μακριά από την ασφυκτική -πριν απ’ όλα, χρονικά- πίεση της τηλεοπτικής κάμερας.

Όπως προκύπτει, αυτό που εννοούν όσοι ειδικοί έχουν διατυπώσει τη συγκεκριμένη άποψη, την οποία και πάλι δεν επικοινώνησαν αποτελεσματικά, είναι ότι η κακοκαιρία σε αναγκάζει να παραμείνεις ακόμη περισσότερες ώρες στο σπίτι σου, περιορίζοντας ακόμη και τις δικαιολογημένες εν μέσω lockdown μετακινήσεις (αγορά βασικών αγαθών, κ.ά.), με αποτέλεσμα να ενισχύονται οι πιθανότητες ενδοοικογενειακής μετάδοσης. Όμως ακόμη και αυτή η παραδοχή έρχεται κόντρα στον πυρήνα του μέτρου της απαγόρευσης κυκλοφορίας με το σύνθημα: «Μένουμε σπίτι».  

Ενδεχομένως ορισμένοι εμπειρογνώμονες να έχουν μείνει με ατζέντα προ κορωνοϊού, ως προς τον αντίκτυπο της κακοκαιρίας στη μεταδοτικότητα ενός ιού, χωρίς να λαμβάνουν υπόψη προς στιγμή το γεγονός ότι η χώρα βρίσκεται σε lockdown. Ειδάλλως, κάτι δεν εξηγούν σωστά. Βεβαίως, δεν θα πρέπει να παραγνωρίζει κανείς ότι οι χαμηλές θερμοκρασίες δυσχεραίνουν τον αερισμό των κλειστών χώρων. Σε κάθε περίπτωση, η αδυναμία αποτελεσματικής επικοινωνίας του μηνύματος είναι δεδομένη.

Ο Άντονι Φάουτσι, ο Αμερικανός επικεφαλής επιδημιολόγος καταγράφει στα σχετικά εγχειρίδια ότι ο ειδικός που θα επικοινωνεί με το κοινό πρέπει να έχει ένα βασικό τρίπτυχο στην διατύπωση και στην μετάδοση του μηνύματος του: Να είναι απλός, λιτός και ξεκάθαρος. Το μήνυμα λοιπόν πρέπει κάθε φορά να είναι απλό, λιτό και ξεκάθαρο. Εν προκειμένω, τα κρούσματα παραμένουν σε υψηλά επίπεδα και το lockdown είναι μονόδρομος, επομένως δεν υπάρχει εναλλακτική: «μένουμε σπίτι».