ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Απεργία σε ειδικά σχολεία

Απεργία σε ειδικά σχολεία

Με… διάτρητες ασπίδες προστασίας κατά του κορωνοϊό λειτουργούν τα ειδικά σχολεία. Για τον λόγο αυτό τα μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) στα ειδικά σχολεία ξεκινούν απεργία διαρκείας καθ’ όλη τη διάρκεια εφαρμογής των έκτακτων μέτρων για τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού. Η απεργία, που προκηρύχθηκε από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (ΠΟΣΕΕΠΕΑ), θα αφορά τα ειδικά σχολεία στις «κόκκινες» περιοχές, εκεί δηλαδή όπου επιβάλλεται η αναστολή της διά ζώσης λειτουργίας όλων των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Αίτημα της ομοσπονδίας είναι τα ειδικά σχολεία να υπαχθούν στις ίδιες ρυθμίσεις με τα υπόλοιπα σχολεία.

Τα αιτήματα της ΠΟΣΕΕΠΕΑ στηρίζει η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος, η οποία έχει προκηρύξει για σήμερα τρίωρη στάση εργασίας (για τις 3 τελευταίες ώρες του πρωινού – 3 πρώτες του απογευματινού κύκλου), ώστε οι εκπαιδευτικοί να συμμετάσχουν σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής στις 2 μ.μ.

Ειδικότερα, όπως λέει η ΠΟΣΕΕΠΕΑ, τα ειδικά σχολεία δεν προστατεύονται σε καμία περίπτωση σε περιοχές αυξημένου κινδύνου. Πρόσφατο παράδειγμα το ΕΕΕΕΚ Χαλκίδας, το οποίο έχει φθάσει σε μία μόλις εβδομάδα στα 16 κρούσματα. Ενδεικτικά, η ομοσπονδία περιγράφει πως «οι μαθητές δεν φορούν στη συντριπτική τους πλειοψηφία μάσκα και δεν είναι εύκολο να τηρήσουν αποστάσεις και μέτρα προστασίας υγιεινής. Πολλοί μαθητές μας παρουσιάζουν αυξημένη ευαλωτότητα λόγω και άλλων υποκείμενων νοσημάτων, επομένως χρήζουν ιδιαίτερης προστασίας. Στα διαλείμματα οι μαθητές αδυνατούν να τηρήσουν τις αποστάσεις. Αναλογιστείτε τι συμβαίνει όταν τα καιρικά φαινόμενα δεν επιτρέπουν την παραμονή τους σε εξωτερικούς χώρους και δεν επαρκούν εσωτερικοί χώροι προαυλισμού». 

«Ακατάλληλοι χώροι»

«Οφείλουμε να σας ενημερώσουμε ότι πολλά ειδικά σχολεία στεγάζονται σε ακατάλληλους χώρους και λόγω έλλειψης γραφείων πολλοί συνάδελφοι συνωστίζονται σε ένα χώρο, στον οποίο υποστηρίζουν πολλούς μαθητές παράλληλα ή αναγκάζονται να κάνουν συνεδρίες στους διαδρόμους. Να σημειωθεί ότι πολλά γραφεία δεν διαθέτουν παράθυρα, ακόμα και οι νοσηλευτές μπορεί να μην έχουν δικό τους εξεταστήριο», παρατηρεί σε άλλο σημείο η ΠΟΣΕΕΠΕΑ, η οποία καλεί την κυβέρνηση «να συμπεριληφθούν στο μέτρο αναστολής της διά ζώσης λειτουργίας σχολικών μονάδων και οι σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής όλων των βαθμίδων για τις περιοχές όπως ορίζονται κάθε φορά από τους αρμοδίους».

Τέλος, αργά χθες το απόγευμα ανακοινώθηκε ότι το προσωπικό των ειδικών σχολείων εντάσσεται κατά προτεραιότητα στο εμβολιαστικό πρόγραμμα.

Αντίδραση ΔΑΚΕ στην αξιολόγηση

Η Νίκη Κεραμέως και ο Κώστας Γαβρόγλου… συμφωνούν για τα κριτήρια και τη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων. Αυτό αναφέρει η κυβερνητική παράταξη ΔΑΚΕ Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης επικρίνοντας την τωρινή ηγεσία του υπουργείου Παιδείας «πώς δύο προτάσεις για την αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας, τόσο όμοιες μεταξύ τους, δεν ενοποιήθηκαν σε μία και δεν παρουσιάστηκαν ως κοινή πρόταση Κεραμέως – Γαβρόγλου, ώστε να αποτελέσει βήμα συναίνεσης και σύνθεσης πάνω σε ένα σημαντικό ζήτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας».

Σύμφωνα με την παράταξη, «οι δύο νόμοι (Κεραμέως και Γαβρόγλου) έχουν εμφανέστατες ομοιότητες, παρουσιάζουν σημαντικές αδυναμίες και περιλαμβάνουν: 1) τεράστια γραφειοκρατική δουλειά από μέρους των εκπαιδευτικών, 2) δείκτες και άξονες που απαιτούν χρονοβόρες διαδικασίες, 3) συγκρότηση ομάδων εργασιών των εκπαιδευτικών κάθε σχολείου, 4) συνεχείς εκθέσεις και συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων εκτός ωραρίου, 5) ως εξωτερικούς αξιολογητές τους συντονιστές εκπαίδευσης, οι οποίοι συνεργάζονται με τις σχολικές μονάδες και συντάσσουν δικές τους εκθέσεις, 6) εκθέσεις αριθμητικές με κλίμακες παρουσίασης των αξόνων και των δράσεων από τα περιφερειακά συμβούλια, 7) αντίστοιχες εκθέσεις από το ΙΕΠ. Είναι προφανές ότι η ΔΑΚΕ καθηγητών, η οποία από θέση αρχής είναι υπέρ της αυτοαξιολόγησης, θα επιθυμούσε ένα νομοθέτημα λιγότερο γραφειοκρατικό, περισσότερο λειτουργικό και χωρίς εξωτερικούς αξιολογητές».