ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Το μέλλον των online εκδηλώσεων

Το μέλλον των online εκδηλώσεων

Τηλεργασία, τηλεδιάσκεψη, διαδικτυακές εκδηλώσεις, παραστάσεις, συναυλίες. Η πανδημία COVID-19 δεν εμπλούτισε μόνο το λεξιλόγιό μας με νέους όρους, αλλά και τα εργαλεία που έχουμε στη διάθεσή μας για να πραγματοποιούμε και να διαχειριζόμαστε την εργασιακή, κοινωνική και ψυχαγωγική «νέα κανονικότητα». Με ερασιτεχνικό τρόπο αρχικά, ελάχιστες γνώσεις, αυτοσχέδια χρήση των διαθέσιμων εργαλείων και με ένα μούδιασμα, μια διστακτικότητα απέναντι στον «καινούργιο» υπέροχο ψηφιακό κόσμο.

Ομολογουμένως, η υγειονομική κρίση υπήρξε ένας ευπρόσδεκτος σε πολλές περιπτώσεις επιταχυντής του ψηφιακού μετασχηματισμού σε επαγγελματικό και θεσμικό επίπεδο και εκφάνσεις της «νέας κανονικότητας» φαίνεται ότι ήρθαν για να μείνουν. Η παρούσα ανάγκη για την πραγματοποίηση εκδηλώσεων κάθε είδους σε ψηφιακό περιβάλλον, ελλείψει της δυνατότητας συνύπαρξης των συμμετεχόντων σε φυσικό χώρο, αποτελεί πρόκληση για οργανωτές και προσκεκλημένους.

«Οι εκδηλώσεις του μέλλοντος είναι πλέον online, είναι προσβάσιμες, ανοιχτές, πιο οικονομικές και βιώσιμες, με ισχυρό ψηφιακό αποτύπωμα», υποστηρίζει ο Ερρίκος Οβαδίας, μέλος της ομάδας του Impact Hub Athens, που εδώ και χρόνια αναλαμβάνει τη φιλοξενία, τη διοργάνωση και τον συντονισμό εκδηλώσεων. Το τελευταίο διάστημα, αναγνωρίζοντας τη νέα ανάγκη οργανισμών, επιχειρήσεων, ομάδων για την υλοποίηση διαδικτυακών events, το Impact Hub Athens πρόσθεσε στις υπηρεσίες που έχει τη δυνατότητα να παρέχει την οργάνωση και πραγματοποίηση και διαδικτυακών workshops, συναντήσεων, φεστιβάλ. «Αποφασίσαμε την τεχνογνωσία και την εμπειρία που έχουμε στην παραγωγή εκδηλώσεων όλα αυτά τα χρόνια να τη μεταφέρουμε και στον ψηφιακό χώρο. Ανάλογα με τις ανάγκες αναλαμβάνουμε τον σχεδιασμό, τον συντονισμό, την παραγωγή της εκδήλωσης, τις εγγραφές, ακόμη και τον απολογισμό», τονίζει ο κ. Οβαδίας.

Στον χώρο του Impact Hub Athens λειτουργεί ένα ολοκληρωμένο τηλεοπτικό στούντιο, με συνεργείο και τεχνικό εξοπλισμό, αλλά και εξοπλισμό για διαδικτυακή εκπομπή, και επιστρατεύονται εργαλεία διαδικτυακής διάδρασης, πλατφόρμες τηλεδιασκέψεων και αναμετάδοσης, green room κ.λπ. Κάποια από τα events που πραγματοποιήθηκαν έως τώρα φιλοξενήθηκαν εξ ολοκλήρου στον ψηφιακό κόσμο, κάποια άλλα συνδύασαν τη φυσική παρουσία μερίδας ανθρώπων –των διοργανωτών και της τεχνικής ομάδας– στο στούντιο με τη συμμετοχή μέσω Διαδικτύου των ενδιαφερομένων.

Ποιο είναι όμως το «μυστικό» για μια επιτυχημένη διαδικτυακή εκδήλωση; «Θα πρέπει να έχει οριστεί πολύ καλά η ροή, να υπάρχουν μέσα στη ροή κομμάτια αλληλεπίδρασης, γιατί ο κόσμος έχει κουραστεί πολύ από την online παρουσία και θα χάσει γρήγορα το ενδιαφέρον του αν απλά παρακολουθεί κάποιον να μιλάει για ώρα. Γι’ αυτό επιθυμεί διάδραση. Χρειάζεται επίσης πολύ καλό έλεγχο από τον συντονιστή», εξηγεί ο κ. Οβαδίας. «Τέλος, η χρονική διάρκεια θα πρέπει κατά κανόνα να είναι μικρότερη από αυτή μιας εκδήλωσης με φυσική παρουσία. Νομίζω ότι θα πρέπει να περιορίζεται σε μία ή μιάμιση ώρα, με κάποιες εξαιρέσεις φυσικά αν έχουν προβλεφθεί διαλείμματα και γίνεται πολύ καλή διαχείριση στη ροή και στη διάδραση».

Παρότι αυτή τη στιγμή οι επιχειρήσεις και οι οργανισμοί θεωρούν ότι τα διαδικτυακά events είναι μόνο μια εναλλακτική των παραδοσιακών εκδηλώσεων, είναι πεπεισμένος ότι στο άμεσο μέλλον θα δημιουργηθεί μια αγορά για ψηφιακές εκδηλώσεις ή εκδηλώσεις μέσω μιας υβριδικής διαδικασίας που θα συνδυάζει τη φυσική και τη διαδικτυακή παρουσία. «Με τον τρόπο αυτό», καταλήγει, «θα μπορεί κανείς να επιλέξει να χρησιμοποιήσει και να συνδυάσει τα πλεονεκτήματα των δύο κόσμων, φυσικού και ψηφιακού».