Αρχές Μαρτίου πιάνουν δουλειά οι νέοι οδηγοί των ΟΣΥ

Αρχές Μαρτίου πιάνουν δουλειά οι νέοι οδηγοί των ΟΣΥ

2' 10" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πίσω από το τιμόνι αναμένεται να βρεθούν σε λίγες ημέρες οι νεοπροσληφθέντες οδηγοί λεωφορείων και τρόλεϊ των Οδικών Συγκοινωνιών (ΟΣΥ). «Στις ΟΣΥ, όπου ολοκληρώθηκε η διαδικασία πρόσληψης, εκτιμούμε ότι οι οδηγοί των λεωφορείων, που χρειάζονται κάποια εκπαίδευση, αλλά όχι τόσο μεγάλη όσο των τρόλεϊ, θα αναλάβουν μέχρι τις 5 Μαρτίου, ενώ οι οδηγοί των τρόλεϊ θα αναλάβουν γύρω στις 15 Μαρτίου», είπε ενημερώνοντας την Επιτροπή Θεσμών της Βουλής ο πρόεδρος του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) Ιωάννης Γκόλιας. Την ίδια στιγμή, οι εκτιμήσεις θέλουν τους οριστικούς πίνακες προσληφθέντων στις Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ) να είναι έτοιμοι την επόμενη εβδομάδα. Ωστόσο, οδηγοί και τεχνικοί που θα προσληφθούν στις ΣΤΑΣΥ θα αναλάβουν τις νέες θέσεις τους περί τον Μάιο – Ιούνιο, καθώς οι ειδικότητές τους απαιτούν πιο εξειδικευμένη και χρονοβόρα εκπαίδευση. 

Ως προς τον συνωστισμό που παρατηρείται στις συγκοινωνίες, ο κ. Γκόλιας σημείωσε ότι «προσπαθούμε με νύχια και δόντια να μειώσουμε τον αριθμό λεωφορείων και δρομολογίων που έχουν συνωστισμό, και το καταφέρνουμε. Ξεκινήσαμε με 50-60 λεωφορεία, δηλαδή ένα 6%, να έχει συνωστισμό και φτάσαμε σε κάτω από 2%. Το δεδομένο αυτό το έχουμε μετρημένο και τεκμηριωμένο». Ανάσα πρόκειται να δώσουν οι προσληφθέντες στις ΟΣΥ σε πρώτη φάση, αφού θα αναλάβουν «δράση» εντός του επόμενου μηνός, καθώς μέρος του προβλήματος που παρατηρείται σε λεωφορεία και τρόλεϊ οφείλεται στην έλλειψη οδηγών και τεχνικών. Υπενθυμίζεται ότι οι προσλήψεις αφορούν 356 οδηγούς και 56 τεχνίτες για τα αστικά λεωφορεία των ΟΣΥ.

Το πρόβλημα της υποστελέχωσης πηγάζει από τις χιλιάδες αποχωρήσεις εργαζομένων που έχουν παρατηρηθεί τα τελευταία περίπου τέσσερα χρόνια. Σήμερα το συνολικό προσωπικό των ΟΣΥ έχει μειωθεί σε περίπου 5.500 άτομα, από 8.440. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι καθημερινά οι οδηγοί παραχωρούν από 250 έως 400 ρεπό για να υλοποιείται το πρόγραμμα. Και αυτό συμβαίνει τα τελευταία τρία χρόνια αυξάνοντας σημαντικά το κόστος της εταιρείας, η οποία αναγκάζεται στο τέλος κάθε χρόνου να πληρώνει εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ σε υπερωρίες και ρεπό. Στο μεταξύ, ανάσα αναμένεται να δώσει στα ΚΤΕΛ η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για έγκριση του ελληνικού καθεστώτος επιδότησης ύψους 19,8 εκατ. ευρώ στο πλαίσιο της πανδημίας του κορωνοϊού. Το μέτρο εγκρίθηκε βάσει του προσωρινού πλαισίου για τις κρατικές ενισχύσεις.

Τα ΚΤΕΛ και οι ανώνυμες εταιρείες λεωφορείων ΚΤΕΛ έχουν αποκλειστικό δικαίωμα παροχής τακτικών δρομολογίων λεωφορείων, τοπικών/αστικών (σε αστικές περιοχές επαρχιακών πόλεων) και υπεραστικών (διαπεριφερειακών και ενδοπεριφερειακών) εντός της ελληνικής επικράτειας. Στην Ελλάδα λειτουργούν συνολικά 34 εταιρείες αστικών και 62 εταιρείες υπεραστικών ΚΤΕΛ. Η κρατική στήριξη θα δοθεί υπό μορφή άμεσων επιχορηγήσεων. Στόχος του καθεστώτος είναι να μετριαστούν οι αιφνίδιες ελλείψεις ρευστότητας που αντιμετωπίζουν οι εν λόγω εταιρείες λόγω των περιοριστικών μέτρων που επέβαλε η κυβέρνηση για την ανάσχεση της διασποράς του ιού.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή