ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Φρένο από το Ελεγκτικό Συνέδριο για τα 300 λεωφορεία με leasing

freno-apo-to-elegktiko-synedrio-gia-ta-300-leoforeia-me-leasing

Καθυστέρηση ενός μήνα στην παραλαβή των 300 λεωφορείων προκαλεί το φρένο του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην απόφαση κατακύρωσης του διαγωνισμού για την προμήθεια των παραπάνω οχημάτων με τη διαδικασία του leasing. Πληροφορίες αναφέρουν ότι το Ελεγκτικό Συνέδριο έχοντας ήδη ζητήσει και λάβει πέντε διευκρινίσεις σχετικά με τη σύμβαση, προχώρησε στη μη έγκρισή της, λόγω εσφαλμένης πληροφόρησης, όπως υποστηρίζουν στελέχη του υπουργείου Υποδομών.

Η βασική ένσταση του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τα μη ανοιγόμενα παράθυρα που διαθέτουν, εκ του κατασκευαστή, τα εν λόγω λεωφορεία. Ωστόσο, στη σύμβαση ο ανάδοχος υποχρεώνεται να παραδώσει τα οχήματα έχοντας προχωρήσει στις απαραίτητες τροποποιήσεις στα παράθυρα ώστε να ανοίγουν. Οι τρεις ανάδοχοι μάλιστα είχαν υποχρεωθεί να υποβάλουν υπεύθυνη δήλωση βάσει της οποίας έπρεπε να προχωρήσουν στην παράδοση των οχημάτων με ανοιγόμενα παράθυρα. Την ίδια στιγμή, η επιτροπή των ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) που θα αναλάβει την παραλαβή των λεωφορείων, δεν είχε εξουσιοδότηση να παραλάβει τα οχήματα εάν δεν είχαν τροποποιηθεί τα παράθυρα.

Στελέχη του υπουργείου Υποδομών υποστηρίζουν ότι η «παρεξήγηση» προέκυψε από φυλλάδιο που κατέθεσε ο κατασκευαστής μαζί με τη σύμβαση, στο οποίο απεικονίζονται τα οχήματα όπως κατασκευάστηκαν, χωρίς παράθυρα. Παράλληλα, ακόμα μία ένσταση του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά την προσφορά της εταιρείας Εθνική Leasing, που έχει δώσει τρεις διαφορετικές τιμές για τα 12μετρα λεωφορεία που πρόκειται να παραδώσει. Το Ελεγκτικό Συνέδριο υποστηρίζει, σύμφωνα με πληροφορίες, ότι δεν μπορεί να ζητάει ο ανάδοχος τρεις διαφορετικές τιμές για το ίδιο λεωφορείο. Ωστόσο, οι τρεις διαφορετικές τιμές αφορούν ισάριθμους διαφορετικούς τύπους 12μετρων λεωφορείων που προσφέρει η εταιρεία. Εντύπωση προκαλεί σε κυβερνητικά στελέχη το γεγονός ότι η σύμβαση είναι σχεδόν ταυτόσημη με την αντίστοιχη που είχε κατατεθεί για την προμήθεια λεωφορείων της Θεσσαλονίκης, όπου μάλιστα ο διαγωνισμός οδήγησε σε έναν ανάδοχο αντί τριών που προέκυψαν από τον αντίστοιχο διαγωνισμό της Αθήνας.

«Η διακήρυξη του διαγωνισμού της Θεσσαλονίκης ζητούσε λεωφορεία με ανοιγοκλειόμενα παράθυρα, η συμμετέχουσα εταιρεία προσέφερε μοντέλα που δεν είχαν αυτό το χαρακτηριστικό από την κατασκευή τους –καθότι είναι αρκετά σπάνιο στα λεωφορεία σύγχρονης κατασκευής– όμως, μετά την ολοκλήρωση του διαγωνισμού και πριν από την παράδοσή τους, ο προμηθευτής έκανε τη σχετική τροποποίηση και σήμερα τα λεωφορεία κυκλοφορούν κανονικά, με παράθυρα που ανοίγουν, στους δρόμους της Θεσσαλονίκης», αναφέρει η εταιρεία ΟΣΥ.

Το υπ. Υποδομών θα προχωρήσει σε αίτημα ανάκλησης προς το ΣΤ΄ Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου με στόχο την όσο το δυνατόν ταχύτερη ολοκλήρωση της επανεξέτασης. «Η ΟΣΥ Α.Ε. διαπίστωσε αμέσως ότι οι λόγοι της μη έγκρισης οφείλονται σε εσφαλμένη πληροφόρηση, προς τούτο και αποφάσισε στην άμεση υποβολή αίτηση ανάκλησης για την άρση της δημιουργηθείσης παρερμηνείας», αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, ενώ εγκαλεί εμμέσως το Ελεγκτικό Συνέδριο για το γεγονός ότι δεν είχε ζητήσει διευκρινίσεις για το εν λόγω ζήτημα. «Αν της είχε υποβληθεί σχετικό ερώτημα, θα είχε αποσαφηνιστεί το ζήτημα και δεν θα καθυστερούσε η τυπική ολοκλήρωση ενός διαγωνισμού που περιμένει με αγωνία το επιβατικό κοινό της Αθήνας», αναφέρει η εταιρεία.