ΠΑΝΔΗΜΙΑ

Η πρόκληση της τηλεκπαίδευσης στις φυλακές Αυλώνα (εικόνες)

Το σχολείο αποτελούσε μια σύντομη «απόδραση» από τη σκληρότητα της φυλακής

i-proklisi-tis-tilekpaideysis-stis-fylakes-aylona-eikones-561280063

Το να στήσει κανείς ένα τηλεοπτικό κανάλι από την αρχή για χρήση του εντός μιας φυλακής δεν είναι και ό,τι πιο εύκολο, ειδικά για έναν καθηγητή μαθηματικών, ο οποίος δεν διαθέτει όλες τις απαιτούμενες τεχνικές γνώσεις.

Αυτή ακριβώς όμως είναι η πρόκληση που ανέλαβε ο κ. Πέτρος Δαμιανός, διευθυντής του σχολείου των Φυλακών Αυλώνα, έτσι ώστε οι μαθητές του να μπορούν να έχουν πρόσβαση στα μαθήματα, τα οποία τους στέρησε το lockdown.

Το κέντρο κράτησης φιλοξενεί περίπου 300 νεαρούς άνδρες, ηλικίας 18-21, και κάποιες φορές έως και 25 ετών. Το σχολείο Δαμιανός ιδρύθηκε το 2000 και διδάσκει την ύλη των σχολικών τάξεων μέχρι το πανεπιστήμιο, ακολουθώντας το εθνικό πρόγραμμα και δίνοντας  πιστοποιητικά αποφοίτησης αντίστοιχα με οποιουδήποτε άλλου σχολείου στην Ελλάδα.

Παρόλο που η φοίτηση είναι προαιρετική, το σχολείο της φυλακής έχει γίνει πιο δημοφιλές καθώς κατέγραψε ρεκόρ εγγραφών τον Σεπτέμβριο, όταν έως και το 96% των κρατουμένων δήλωσε ότι επιθυμεί να παρακολουθεί τα μαθήματα.

Ωστόσο, με τη σύνδεση στο διαδίκτυο να απαγορεύεται στα κελιά τους, οι μαθητές των φυλακών δεν είχαν κανέναν τρόπο να συνεχίσουν την εκπαίδευσή τους όταν η επιβολή του lockdown οδήγησε σε ακύρωση των μαθημάτων σε αίθουσες.

Όταν ο κ. Δαμιανός έμαθε στις αρχές Δεκεμβρίου ότι τα σχολεία δεν θα άνοιγαν σύντομα, αισθάνθηκε απελπισία. Επιπλέον, λόγω των μέτρων κατά της Covid απαγορεύτηκε το επισκεπτήριο και οι άδειες, έτσι οι κρατούμενοι βίωναν, όπως λέει, μια «διπλή φυλακή».

Αναζητώντας απεγνωσμένα μια λύση, ο κ. Δαμιανός είχε μια ιδέα: θα μπορούσε να αποκτήσει πρόσβαση στους μαθητές του μέσω τηλεοράσεων στα κελιά τους εάν κατάφερνε να δημιουργήσει ένα κανάλι, μέσω του οποίου θα παρακολουθούσαν τα μαθήματά τους.

Φίλοι του, οι οποίοι είναι τεχνικοί, του είπαν ότι κάτι τέτοιο μπορούσε να γίνει με τον απαραίτητο εξοπλισμό. Η επόμενη δυσκολία που χρειάστηκε να αντιμετωπίσει ήταν η απόκτηση του εξοπλισμού αυτού, ενώ στη συνέχεια θα έπρεπε να μάθει να τον χρησιμοποιεί και το προσωπικό του σχολείου.

Όμως μέσα από δωρεές, εθελοντική βοήθεια και διαδικτυακές παραγγελίες, το προσωπικό κατάφερε να συγκεντρώσει όσα χρειαζόταν.

Πλέον οι δάσκαλοι παραδίδουν μαθήματα μέσω βίντεο σε καθημερινή βάση, τα οποία μοντάρονται από την προηγούμενη νύχτα και την επομένη μεταδίδονται μέσω των τηλεοράσεων. Η ζωντανή μετάδοση ωστόσο είναι κάτι που δεν επιτρέπουν τα τεχνολογικά μέσα που είναι μέχρι στιγμής διαθέσιμα.

Για τους μαθητές, το να πηγαίνουν στα μαθήματα ήταν κάτι παραπάνω από εκπαίδευση. Ήταν μια ευκαιρία να βγουν από τις σιδερένιες πόρτες των κελιών και να παίξουν ποδόσφαιρο στο προαύλιο, το οποίο περιβάλλεται από συρματόπλεγμα με ξυράφια.

Το σχολείο αποτελούσε μια σύντομη «απόδραση» από τη σκληρότητα της ζωής στη φυλακή.

Πηγή: Associated Press

i-proklisi-tis-tilekpaideysis-stis-fylakes-aylona-eikones0

i-proklisi-tis-tilekpaideysis-stis-fylakes-aylona-eikones2

i-proklisi-tis-tilekpaideysis-stis-fylakes-aylona-eikones4

i-proklisi-tis-tilekpaideysis-stis-fylakes-aylona-eikones6

i-proklisi-tis-tilekpaideysis-stis-fylakes-aylona-eikones8

i-proklisi-tis-tilekpaideysis-stis-fylakes-aylona-eikones10

i-proklisi-tis-tilekpaideysis-stis-fylakes-aylona-eikones12

i-proklisi-tis-tilekpaideysis-stis-fylakes-aylona-eikones14

i-proklisi-tis-tilekpaideysis-stis-fylakes-aylona-eikones16

i-proklisi-tis-tilekpaideysis-stis-fylakes-aylona-eikones18

i-proklisi-tis-tilekpaideysis-stis-fylakes-aylona-eikones20

i-proklisi-tis-tilekpaideysis-stis-fylakes-aylona-eikones22

i-proklisi-tis-tilekpaideysis-stis-fylakes-aylona-eikones24

i-proklisi-tis-tilekpaideysis-stis-fylakes-aylona-eikones26

i-proklisi-tis-tilekpaideysis-stis-fylakes-aylona-eikones28

i-proklisi-tis-tilekpaideysis-stis-fylakes-aylona-eikones30