Ψηφιακή αντικατάσταση διπλώματος οδήγησης

Ψηφιακή αντικατάσταση διπλώματος οδήγησης

2' 17" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Διευρύνονται οι ψηφιακές δυνατότητες που παρέχονται στους πολίτες από το υπουργείο Υποδομών – Μεταφορών, με την απλοποίηση των διαδικασιών επανέκδοσης διπλώματος οδήγησης να αποτελεί τη νέα πραγματικότητα από την επόμενη Πέμπτη. Ετσι, πλέον, από τις 18 Μαρτίου θα μπορούν οι κάτοχοι διπλώματος οδήγησης που είτε έχουν απολέσει την άδεια οδήγησής τους είτε αυτή έχει κλαπεί, να υποβάλλουν ηλεκτρονικά τα απαιτούμενα δικαιολογητικά. Ειδικότερα, η υποβολή της σχετικής αίτησης αλλά και των δικαιολογητικών για την «Αντικατάσταση εντύπου άδειας οδήγησης» και «Χορήγηση αντιγράφου άδειας οδήγησης λόγω απώλειας ή κλοπής ή φθοράς ή αλλοίωσης» θα γίνεται ηλεκτρονικά, ύστερα από σχετική απόφαση του υφυπουργού Υποδομών Γ. Κεφαλογιάννη. Τα νέα δεδομένα επιτρέπουν την υποβολή των δικαιολογητικών, συμπεριλαμβανομένων της φωτογραφίας και της υπογραφής των ενδιαφερομένων, σε ψηφιακή μορφή και με ηλεκτρονικό τρόπο. Η υποβολή των απαιτούμενων δικαιολογητικών θα γίνεται στις υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Π.Ε. της Περιφέρειας Αττικής, μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της ενιαίας ψηφιακής πύλης της δημόσιας διοίκησης, χωρίς να απαιτείται η συμπλήρωση του ειδικού εντύπου αίτησης. Η ψηφιακή πύλη της εφαρμογής βρίσκεται στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://drivers-vehicles.services.gov.gr και περιλαμβάνει οδηγίες για τα βήματα που πρέπει κάποιος να ακολουθήσει προκειμένου να υποβάλει το σύνολο των δικαιολογητικών σε ψηφιακή μορφή. 

Προκειμένου να εισέλθει κανείς στην παραπάνω εφαρμογή απαιτείται η προηγούμενη ταυτοποίηση με τη χρήση των κωδικών – διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (κωδικοί Τaxisnet) του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Στη συνέχεια, οι υπηρεσίες θα αποστέλλουν ηλεκτρονικά όλα τα εκτυπώσιμα στις άδειες οδήγησης στοιχεία προς τη Διεύθυνση Διαβατηρίων και Εγγράφων Ασφαλείας του αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας (ΑΕΑ), χωρίς να απαιτείται η αποστολή φυσικού φακέλου.

Το πρόγραμμα εφαρμόζεται ήδη στην Κρήτη και από την ερχόμενη Πέμπτη, που θα επεκταθεί στην Περιφέρεια Αττικής, ενοποιούνται οι ηλεκτρονικές διευθύνσεις που θα χρησιμοποιούν οι πολίτες και πλέον θα υπάρχει μία κοινή ηλεκτρονική πύλη εισόδου στην υπηρεσία.

Ειδικότερα, η ηλεκτρονική διεύθυνση https://drivers-vehicles.services.gov.gr θα αντικαταστήσει την αντίστοιχη διεύθυνση που χρησιμοποιούνταν μέχρι πρότινος στην Κρήτη (https://eservices-gdme.crete.gov.gr/) που αφορά την ηλεκτρονική διεύθυνση υποβολής των δικαιολογητικών στις υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Π.Ε. της Περιφέρειας Κρήτης.

«Μετά την Κρήτη, η επέκταση της ψηφιακής διαδικασίας αντικατάστασης εντύπου άδειας οδήγησης λόγω απώλειας ή φθοράς στην Περιφέρεια Αττικής είναι ένα σημαντικό βήμα προόδου στο συνολικό έργο της ψηφιοποίησης των διαδικασιών, που αφορούν την έκδοση των αδειών οδήγησης. Ενα έργο που διευκολύνει την καθημερινότητα του πολίτη και του επαγγελματία και εκσυγχρονίζει τη λειτουργία των υπηρεσιών μεταφορών και επικοινωνιών. Στόχος είναι η επέκταση του έργου, σταδιακά, σε όλες τις περιφέρειες της χώρας, όπως προβλέπει ο σχεδιασμός που έχουν καταρτίσει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης αρμόδιος για την Απλούστευση Διαδικασιών Γιώργος Γεωργαντάς και ο γενικός γραμματέας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών Λεωνίδας Χριστόπουλος», δήλωσε σχετικά ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γ. Κεφαλογιάννης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή