ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Αντιδρούν σε όλα ΔΟΕ και ΟΛΜΕ

Αντιδρούν σε όλα  ΔΟΕ και ΟΛΜΕ

Την εξωτερική αξιολόγηση διακρίνουν πίσω από κάθε ενέργεια του υπουργείου Παιδείας οι συνδικαλιστές, με αποτέλεσμα να επιτίθενται σε κάθε ενέργεια του υπουργείου, όπως για παράδειγμα για την σύσταση εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας (Ε.Κ.) των σχολικών μονάδων. Πρόκειται για πρόβλεψη του νόμου 4692/20, η οποία ορίζει ότι τα σχολεία πρέπει να αποκτήσουν Ε.Κ. για την καλύτερη οργάνωση της λειτουργίας τους, και βάσει αυτής το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) έστειλε στα σχολεία ένα πρότυπο κανονισμού.

Ωστόσο, η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ αντιτίθενται στον Ε.Κ.: «Η ανάγνωση της σχετικής υπουργικής απόφασης σε συνδυασμό με τον νόμο 4692 και τα σχέδια ενδεικτικού Ε.Κ. για το νηπιαγωγείο και το δημοτικό σχολείο που συντάχθηκαν από το ΙΕΠ φανερώνει πως, για μία ακόμη φορά, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ αντιμετωπίζει ένα εξαιρετικά σοβαρό ζήτημα με προχειρότητα και προφανείς σκοπιμότητες, επιχειρώντας να δώσει συγκεκριμένη κατεύθυνση, περιεχόμενο και νοηματοδότηση. Ουσιαστικά επιχειρεί να προωθήσει “εσωτερικό κανονισμό” αλλά με “εξωτερικά πεδία” και εξωτερική έγκριση. Καθόλου τυχαίο δεν μπορεί να θεωρηθεί το γεγονός ότι αμέσως μετά την έκδοση της Υ.Α. ξεκίνησε η άσκηση πιέσεων προς τους εκπαιδευτικούς από περιφερειακούς διευθυντές, διευθυντές εκπαίδευσης και συντονιστές εκπαιδευτικού έργου με κύκλο τηλεδιασκέψεων στην κατεύθυνση της άμεσης σύνταξης Ε.Κ., αν και η ίδια η Υ.Α. δεν θέτει αποκλειστικές προθεσμίες», λέει η ΔΟΕ, προσθέτοντας ότι το υπουργείο «εντάσσει την τήρησή του, ως έναν από τους δεκάδες δείκτες, στην εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση σχολικών μονάδων». 

Εξίσου επικριτική είναι και η ΟΛΜΕ. Ενα χαρακτηριστικό σημείο της ανακοίνωσής της είναι αυτό όπου η ΟΛΜΕ καταλήγει στην επωδό περί αύξησης της κρατικής χρηματοδότησης: «Εκεί που πραγματικά είναι να απορεί κάποιος είναι που το υπουργείο αναφέρεται στην ανάγκη να ενισχυθεί το αίσθημα ευθύνης των μαθητών για την ποιότητα του σχολικού χώρου. Δεν θα διαφωνούσε φυσικά κανείς με την ανάγκη οι μαθητές να εκτιμούν και να σέβονται τον χώρο του σχολείου. Μήπως όμως πρέπει κάποιος (το κράτος μήπως;) να αρχίσει να φτιάχνει τέτοιους χώρους, “καθαρούς και συντηρημένους χώρους αιθουσών, εργαστηρίων που διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί η ψυχή του παιδιού”; Αντί λοιπόν να φροντίσει για τη σωστή συντήρηση των σχολικών κτιρίων, την κατασκευή νέων, σύγχρονων σχολικών μονάδων και την αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης ώστε να μπορούν τα σχολεία να καλύπτουν τις λειτουργικές τους ανάγκες, φτάνει μάλιστα στο σημείο να επιβαρύνει τους γονείς με το κόστος επιδιόρθωσης των “φθορών” που θα προκαλέσουν οι μαθητές. Βρέθηκε, λοιπόν, ο ένοχος για τα κακά χάλια των σχολικών υποδομών».

Παράλληλα, η ΔΟΕ επιτίθεται και στην απόφαση του υπ. Παιδείας να ζητήσει από τα σχολεία, εάν το επιθυμούν, να μετατραπούν σε πρότυπα και πειραματικά. Ο βασικός λόγος της επίθεσης θεωρείται πως κρύβεται στο ότι, για να γίνει δεκτή η αίτηση, πρέπει τα σχολεία να αξιολογηθούν.  

Τέλος, η ΔΟΕ προκήρυξε για αύριο απεργία στα ειδικά σχολεία, ζητώντας να ληφθούν προληπτικά μέτρα κατά του κορωνοϊού (αύξηση των τεστ, εμβολιασμός των εκπαιδευτικών κατά προτεραιότητα κ.ά.).