Αντίγραφο του Ηνιόχου των Δελφών στον σταθμό μετρό του αεροδρομίου της Ντόχα

Αντίγραφο του Ηνιόχου των Δελφών στον σταθμό μετρό του αεροδρομίου της Ντόχα

2' 45" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τον κεντρικό σταθμό του μετρό στο διεθνές αεροδρόμιο της Ντόχα, στο Κατάρ, κοσμεί πλέον το ακριβές αντίγραφο του Ηνιόχου των Δελφών, ενός από τα γνωστότερα αγάλματα της κλασικής γλυπτικής τέχνης.

Η επίσημη τελετή εγκαινίων της έκθεσης του αντιγράφου του Ηνιόχου, το οποίο αποτελεί δώρο της ελληνικής κυβέρνησης στο Κατάρ, πραγματοποιήθηκε χθες το πρωί. Τα αποκαλυπτήρια του αγάλματος έγιναν από την υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη – στο πλαίσιο της επίσημης επίσκεψής της στο Κατάρ – και από τον Γενικό Διευθυντή της Αρχής των Μουσείων του Κατάρ, Αχμάντ αλ Νάμλα.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού, η κ. Μενδώνη αναφέρθηκε στην ιστορία του Ηνιόχου, στην ανακάλυψή του το 1896 -την χρονιά της διοργάνωσης των πρώτων σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων στην Αθήνα- στα ξεχωριστά χαρακτηριστικά του, στα συναισθήματα που αποτυπώνονται στο πρόσωπό του, στο γεγονός ότι είναι από τα σπάνια αγάλματα, στα οποία διασώζονται τα μάτια, από ημιπολύτιμο λίθο και γυαλί, στοιχεία που κάνουν τον Ηνίοχο πιο διάσημο από τα αφιερώματα στον Απόλλωνα των Δελφών.

Όπως δήλωσε η υπουργός, «πολλούς αιώνες μετά, ο Ηνίοχος γίνεται πρεσβευτής της φιλίας μεταξύ της Ελλάδας και του Κατάρ. Δεν μπορώ να σκεφτώ ένα καλύτερο σημείο για την έκθεση του αντιγράφου του Ηνιόχου, από τον προηγμένης τεχνολογίας σταθμό του μετρό στο αεροδρόμιο της Ντόχα. Το Κατάρ προχωρά με ταχύτητα προς το μέλλον, δείχνοντας παράλληλα, σεβασμό και τιμή στην πολιτιστική του κληρονομιά. Λαμβάνοντας υπόψη αυτό το πνεύμα σε μία κίνηση συμβολισμού επιλέξαμε να προσφέρουμε το άγαλμα του Ηνιόχου στον λαό του Κατάρ, σε μια εποχή που σηματοδοτεί την ενίσχυση και την ενδυνάμωση των σχέσεων των δύο χωρών, όχι μόνον στο πεδίο του πολιτισμού και του αθλητισμού, αλλά και γενικότερα».

Στη συνέχεια, ο κ. Αχμάντ αλ Νάμλα ξενάγησε την κ. Μενδώνη στο νέο Εθνικό Μουσείο του Κατάρ, το οποίο παρουσιάζει την ιστορία της χώρας από την προϊστορική εποχή μέχρι σήμερα. Το Μουσείο, έργο του Γάλλου αρχιτέκτονα Ζαν Νουβέλ, εμπνέεται από τους κρυστάλλους της ερήμου και εκθέτει την ιστορία της χώρας, τόσο με έργα τέχνης και μνημεία, όσο και με πολυμέσα.

Στον ίδιο χώρο, ο διευθυντής του Μουσείου Ολυμπιακών Αγώνων και Αθλητισμού, Αμπντουλά Γιουσούφ Αλ Μουλά, παρουσίασε στην υπουργό τη διάρθρωση του μουσείου, το οποίο πρόκειται να εγκαινιαστεί τους επόμενους μήνες. Το μουσείο, το μεγαλύτερο στο είδος του στον κόσμο, παρουσιάζει την ιστορία των Ολυμπιακών Αγώνων από την Αρχαιότητα έως και τη σύγχρονη αναβίωσή τους, μέχρι σήμερα, ενώ δίνει έμφαση στον αθλητισμό για όλους, μέσα από έξι διαφορετικά αθλητικά «περιβάλλοντα». Όπως ανέφεραν στις συνομιλίες τους η Λίνα Μενδώνη και ο Διευθυντής του Μουσείου τα περιθώρια συνεργασίας των δύο χωρών είναι εξαιρετικά μεγάλα.

Χθες, η Λίνα Μενδώνη συναντήθηκε και με τον Διευθυντή του Πολιτιστικού Κέντρου «Katara Village», Δρ Χαλίντ μπιν Ιμπραχίμ Αλ-Σουλαϊτί, με τον οποίο συζήτησε τη χάραξη μιας πολυετούς στρατηγικής για συστηματική και έντονη προβολή της ελληνικής λαϊκής τέχνης, αλλά και την παρουσία της σύγχρονης πολιτιστικής δημιουργίας στο Κέντρο. Το «Katara Village», είναι ένα πολυδιάστατο περιβάλλον πολιτισμού και ψυχαγωγίας, το μεγαλύτερο στο Κατάρ, στο οποίο διοργανώνονται εκθέσεις, προβολές, συναυλίες και θεατρικές παραστάσεις. Κεντρικό σημείο του είναι το ανοιχτό αμφιθέατρο 5.000 θέσεων.

Η κ. Μενδώνη επισκέφθηκε επίσης το Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης που φιλοξενεί μια μοναδική σε αριθμό εκθεμάτων έκθεση και στο οποίο εργάζονται Έλληνες συντηρητές. Ειδική αναφορά έγινε στην υφιστάμενη συνεργασία του Μουσείου Ισλαμικής Τέχνης με την Ισλαμική Συλλογή του Μουσείου Μπενάκη, καθώς και η προοπτική συνδιοργάνωσης εκθέσεων κοινού ενδιαφέροντος.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή