ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αστυπάλαια: Οι τέσσερις πυλώνες της «πράσινης» μετάβασης

Το πρόγραμμα για τη μετατροπή της Αστυπάλαιας εδράζεται ουσιαστικά σε τέσσερις πυλώνες

astypalaia-oi-tesseris-pylones-tis-prasinis-metavasis-561384940

Στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 70% στο τέλος του έργου και στην περικοπή του ενεργειακού κόστους κατά 25%, αποσκοπεί το πρόγραμμα μετατροπής της Αστυπάλαιας σε πρότυπο ηλεκτροκίνησης, σε συνεργασία με την Volkswagen.

Παράλληλα θα λειτουργήσει πιλοτικά για την αλλαγή του μοντέλου ηλεκτροπαραγωγής σε μικρά ή απομακρυσμένα νησιά.

Διαβάστε ακόμη

Η Αστυπάλαια γίνεται το πρώτο «έξυπνο και πράσινο» νησί της Μεσογείου – Ανακοινώσεις από τον Κυριάκο Μητσοτάκη
  

astypalaia-oi-tesseris-pylones-tis-prasinis-metavasis0

Η πρωτοβουλία αυτή είναι πλήρως εναρμονισμένη με τους στρατηγικούς στόχους της Ελλάδας για πράσινη μετάβαση και ψηφιακό μετασχηματισμό, ενώ η αποτίμηση των πρώτων βημάτων του προγράμματος θα γίνει σήμερα από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και τον CEO του ομίλου Volkswagen δρ. Herbert Diess στο πλαίσιο της επίσκεψής τους στο νησί.

Τέσσερις πυλώνες

Το πρόγραμμα για τη μετατροπή της Αστυπάλαιας στο πρώτο «πράσινο» και «έξυπνο» νησί της Μεσογείου, εδράζεται ουσιαστικά σε τέσσερις πυλώνες:

– Πρώτος πυλώνας είναι η αντικατάσταση του στόλου των αυτοκινήτων, ιδιωτικών και δημόσιων, με ηλεκτροκίνητα οχήματα. Στο εγχείρημα αυτό συμβάλλει επίσης το πρόγραμμα επιδότησης αγοράς ηλεκτρονικών αυτοκινήτων “e-astypalea“, το οποίο ταυτόχρονα καλύπτει την εγκατάσταση μονάδων φόρτισης σε κατοικίες και επιχειρήσεις.

astypalaia-oi-tesseris-pylones-tis-prasinis-metavasis2

– Στόχος του δεύτερου πυλώνα είναι η αναδιάρθρωση των μετακινήσεων στο νησί. Θα επιτρέπει σε κατοίκους και επισκέπτες να παραγγέλνουν και να μοιράζονται ηλεκτρικά μεταφορικά μέσα μέσω ψηφιακής εφαρμογής, ευέλικτα, ανάλογα με τις ανάγκες τους και για κάθε προορισμό στο νησί. Κατ’ αυτόν τον τρόπο θα αναβαθμιστούν οι δημόσιες συγκοινωνίες, οι οποίες αυτή τη στιγμή δεν λειτουργούν τις νυχτερινές ώρες, και θα εξαλειφθεί η απόλυτη εξάρτηση από ΙΧ και μισθωμένα αυτοκίνητα, ειδικά την τουριστική περίοδο.

– Οι αλλαγές που θα γίνουν θα υποστηριχθούν από τον τρίτο πυλώνα, ο οποίος προβλέπει τη σταδιακή εγκατάσταση μονάδων ηλιακής και αιολικής ενέργειας σε συνδυασμό με μπαταρίες για την αποθήκευση αποθέματος, αλλά και την αναβάθμιση του ενεργειακού δικτύου με τη βοήθεια του ΔΕΔΔΗΕ. Σε αυτή την περίπτωση, στόχος είναι οι ανανεώσιμες πηγές να καλύπτουν πάνω από το 80% των αναγκών του νησιού έως το 2026.

– Τέλος, ο τέταρτος πυλώνας αφορά την ολιστική βελτίωση του οδικού δικτύου με τελικό στόχο τη δυνατότητα ανάπτυξης οχημάτων που θα κινούνται χωρίς οδηγό.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ – ΜΠΕ