Το ελληνικό success story μιας γερμανικής εταιρείας…

Το ελληνικό success story μιας γερμανικής εταιρείας…

Πώς η χώρα μας, ένα «κράτος-Δαυίδ», αναδεικνύεται σε παράδειγμα προς μίμηση σε όλο τον όμιλο-κολοσσό της Würth

4' 6" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πολλοί ήταν εκείνοι που το μακρινό 1981 πέρασαν έξω από τη βιτρίνα ενός μικρού καταστήματος με εργαλεία και δομικά υλικά στη Νέα Σμύρνη και αναρωτήθηκαν πώς θα έπρεπε να προφέρουν την επωνυμία του, «Würth» (Βιρτ). Τη χρονιά κατά την οποία η χώρα μας έχει μόλις γίνει μέλος της Ευρωπαϊκής Οικονομικής Κοινότητας και η ευφορία είναι διάχυτη, ένας γερμανοτραφής οικονομολόγος, ο Γιώργος Κασμερίδης, ανταποκρίνεται στο αίτημα της καταξιωμένης γερμανικής εταιρείας, που αναζητούσε κάποιον να αναλάβει τα ηνία ενός ελληνικού παραρτήματος. «Η οικογενειακή επιχείρηση Würth ιδρύθηκε το 1945 από τον Αντολφ Βιρτ στο Κιντσελζάου της Γερμανίας, μια μικρή κωμόπολη στη Βάδη-Βυρτεμβέργη, με σκοπό το χονδρεμπόριο βιδών, παξιμαδιών και μπουλονιών» περιγράφει σήμερα στην «Κ» ο διευθύνων σύμβουλος της Würth Hellas, Δημήτρης Ασήμωσης. «Μετά τον θάνατο του ιδρυτή το 1954 τα ηνία ανέλαβε ο γιος του, Ράινχολντ Βιρτ σε ηλικία μόλις 19 ετών, μαζί με τη μητέρα του, Αλμα». 

Τα πρώτα χρόνια είναι δύσκολα, αλλά ο νεαρός Ράινχολντ δεν σκοπεύει να το βάλει κάτω: σαρώνει όλη τη χώρα με ένα βαλιτσάκι, καθότι είναι και ο μοναδικός τότε πωλητής. Σύντομα, το πείσμα και η διορατικότητά του δικαιώνονται και οδηγούν στη ραγδαία ανάπτυξη της εταιρείας. Αλλωστε, η επιλογή του να προσεγγίζει προσωπικά τους πελάτες καθόρισε την εταιρική στρατηγική, η οποία εφαρμόζεται ακόμα ευρέως ως B2B προσέγγιση των πελατών- επαγγελματιών και θεωρείται το μυστικό της επιτυχίας της Würth. «Τη δεκαετία του ’50 ξεκινούσε η εποχή της μεγάλης, εντυπωσιακής ανοικοδόμησης της Γερμανίας, κατά την οποία η ζήτηση για βασικά υλικά συναρμολόγησης, όπως αυτά που παρήγαγε η εταιρεία, έβαινε συνεχώς αυξανόμενη», υπενθυμίζει ο κ. Ασήμωσης. Δεν θα ήταν υπερβολή, επομένως, να θεωρήσουμε ότι η εταιρεία έβαλε από την  πλευρά της το λιθαράκι στο γερμανικό «θαύμα». Εξ ου και σύντομα ανοίγουν παραρτήματα σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες και στις ΗΠΑ – που σήμερα έχουν φτάσει τα 86. 

Σε μια ανάλογη ιστορική συγκυρία, κατά την οποία διανοίγονταν πολλές προοπτικές για την Ελλάδα, η εταιρεία «μετακομίζει» στην Αθήνα. «Γνώρισα τη Würth τυχαία σε ένα τουρνουά μπάσκετ εταιρειών το 1988 και εξαρχής αποκόμισα τις καλύτερες εντυπώσεις», θυμάται σήμερα, με αφορμή τα 40ά γενέθλια της εταιρείας τον Μάιο, ο Ντέμης Παπασωτηρίου, που εργάζεται 32 χρόνια ως επικεφαλής στο τμήμα logistics. «Το 1989 προκηρύχθηκε μία θέση εργασίας, για την οποία έδωσα μάλιστα πολλές συνεντεύξεις, ώστε να τους πείσω ότι παρά το νεαρό της ηλικίας μου θα κατόρθωνα να επιβληθώ σε 12-13 άτομα που θα είχα ως υφισταμένους». Η επιλογή της διοίκησης ήταν εύστοχη, καθώς ο 24χρονος τότε υπάλληλος συνεχίζει έως σήμερα να συνεισφέρει στην πρόοδο της εταιρείας. «Hθελαν πολύ να επενδύσουν σε νέους και τολμηρούς, ενώ καλλιεργείτο ένα οικογενειακό, παρεΐστικο κλίμα. Πέρα από την ομάδα του μπάσκετ βγαίναμε και συχνά έξω οι συνάδελφοι». Ο ιδρυτής, εξάλλου, της εταιρείας τρέφει ιδιαίτερη αγάπη για την Ελλάδα, την οποία επισκέπτεται κάθε χρόνο και αναπτύσσει από κοινού με την ελληνική διοίκηση και δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, όπως την έμπρακτη υποστήριξη ενός ιδρύματος για άτομα με ειδικές δυνατότητες, της «Εστίας Αγιος Νικόλαος» στο Γαλαξίδι Φωκίδας, αλλά και του ελληνικού δημοτικού σχολείου «Ελλάς Γλυφάδα» στην Ακτή του Ελεφαντοστού.

Η εταιρική νοοτροπία ήταν και παραμένει γερμανική. «Ακολουθούμε το μότο του καθηγητή Würth – δεν αρκεί να ικανοποιούμε τους πελάτες μας, πρέπει να τους εμπνέουμε» αναφέρει στην «Κ» ο κ. Ασήμωσης, που ενορχηστρώνει συνολικά 315 εργαζομένους, εκ των οποίων οι 215 είναι εξειδικευμένοι σύμβουλοι πωλήσεων που διαχειρίζονται ένα πελατολόγιο 40.000 επαγγελματιών. Ως εκ τούτου, «θέλουμε να απαντάμε στα αιτήματα των πελατών και συνεργατών εντός 24 ωρών, δεν θέλουμε να αφήνουμε το τηλέφωνο να χτυπά πάνω από τέσσερις φορές», λέει ενδεικτικά ο ίδιος, που ανακαλεί με νοσταλγία την πρώτη δεκαετία της εντυπωσιακής πορείας της επιχείρησης στην Ελλάδα, που έχει ως αποτέλεσμα τη μεταφορά της στο Κρυονέρι το 1991 και τη δημιουργία εγκαταστάσεων logistics στον Αυλώνα Αττικής το 2018. Τα προϊόντα της γερμανικών συμφερόντων εταιρείας είναι οι αφανείς ήρωες πίσω από πολλά εμβληματικά έργα της σύγχρονης Ελλάδας όπως: το Κέντρο Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος, οι εγκαταστάσεις του ΟΑΚΑ, ο νέος αγωγός φυσικού αερίου TAP. 

Ωστόσο, η οικονομική κρίση στην Ελλάδα, που επηρεάζει καταλυτικά και την οικοδομή, φέρνει τα πρώτα σύννεφα στη Würth. Εν μέσω οικονομικής ύφεσης και κλυδωνισμού των ελληνογερμανικών σχέσεων, στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στη Γερμανία διατυπώνονται προτάσεις για απόσυρση του γερμανικού κολοσσού από τη χώρα μας, κάτι που άλλωστε πράττουν τότε πολλές πολυεθνικές. «Δεσμεύθηκα προσωπικά εγώ στον κ. Βιρτ, όπως και σύσσωμο το προσωπικό, ότι θα κρατήσουμε την εταιρεία όρθια» διηγείται ο κ. Ασήμωσης, που προχώρησε σε πολλές διαρθρωτικές κινήσεις. «Η εταιρεία μας αναδιαμόρφωσε το επιχειρησιακό της μοντέλο το 2016, μπόρεσε όχι μόνο να σταθεροποιηθεί, αλλά και να πετύχει έκτοτε κάθε χρόνο διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης», εξηγεί. «Παράλληλα, συνεχίζουμε να επενδύουμε σε έργα υποδομών, στην καλλιέργεια του ανθρώπινου δυναμικού, καθώς και στην επέκταση της προϊοντικής της γκάμας». Τα φετινά, επομένως, γενέθλια φέρνουν δικαίως πολλά χαμόγελα στα στελέχη του ελληνικού παραρτήματος. «Η επίπονη πορεία μας ήταν σταθερά ανοδική χρόνο με τον χρόνο και φτάσαμε στο σημείο η Ελλάδα –ένα “κράτος-Δαυίδ” να αναδεικνύεται σε παράδειγμα προς μίμηση σε όλο τον όμιλο Würth», καταλήγει περιχαρής ο κ. Ασήμωσης.  

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή