«Μποτιλιάρισμα» για την ισοδυναμία των διπλωμάτων

«Μποτιλιάρισμα» για την ισοδυναμία των διπλωμάτων

Οι οδηγοί Ι.Χ. και τα ελαφρά δίκυκλα

μποτιλιάρισμα-για-την-ισοδυναμία-τ-561397801

Eνα βήμα από την οδήγηση ελαφρού δικύκλου βρίσκονται όσοι κάτοχοι διπλώματος οδήγησης Ι.Χ. (κατηγορίας Β) επιθυμούν να ενεργοποιήσουν την ισοδυναμία των διπλωμάτων. Εντός των επόμενων ημερών θα μπορούν οι οδηγοί αυτοκινήτου να υποβάλουν τη σχετική αίτηση στη Διεύθυνση Μεταφορών της περιφέρειας στην οποία ανήκουν διοικητικά, προκειμένου να συμπληρωθεί ο σχετικός νέος κωδικός πάνω στο δίπλωμα οδήγησής τους, ο οποίος τους επιτρέπει τον χειρισμό ελαφρού δικύκλου (κατηγορία Α1).

Μετά την έκδοση όλων των κανονιστικών πράξεων, μοναδική εκκρεμότητα αποτελούσε η ενεργοποίηση του σχετικού κωδικού στο πληροφοριακό σύστημα των Διευθύνσεων Μεταφορών των περιφερειών. Ο νέος αυτός κωδικός εντάσσεται στο σύστημα τις επόμενες ημέρες. Ο υποψήφιος οδηγός που επιθυμεί να οδηγεί ελαφρύ δίκυκλο (έως 125 κ. εκ.), έχει συμπληρώσει το 27ο έτος της ηλικίας του και είναι κάτοχος διπλώματος Β για τουλάχιστον έξι χρόνια, θα πρέπει να παρακολουθήσει τουλάχιστον πέντε πρακτικά μαθήματα οδήγησης δικύκλου.

Με τη σχετική βεβαίωση παρακολούθησης των μαθημάτων από τη σχολή οδηγών μπορεί ο ενδιαφερόμενος να απευθυνθεί στη Διεύθυνση Μεταφορών της περιφέρειάς του. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η κατοχή διπλώματος νέου τύπου (κάρτα) και όχι παλαιού τύπου (χάρτινο), στο οποίο δεν μπορεί να προστεθεί ο σχετικός κωδικός που ενεργοποιεί την ισοδυναμία. Σε περίπτωση κατοχής παλαιού τύπου διπλώματος, ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να προχωρήσει σε αντικατάσταση του διπλώματος με νέου τύπου, διαδικασία η οποία πλέον μπορεί να γίνει ψηφιακά.  

«Μποτιλιάρισμα» για την ισοδυναμία των διπλωμάτων-1

Πληροφορίες αναφέρουν ότι το ενδιαφέρον για την ενεργοποίηση της ισοδυναμίας των διπλωμάτων είναι έντονο, καθώς πλειάδα οδηγών Ι.Χ. επιλέγει τη λύση των ελαφρών δικύκλων προκειμένου να αποφύγει την πιο σύνθετη και κοστοβόρο διαδικασία επανέκδοσης διπλώματος για δίκυκλα κάθε κυβισμού, που περιλαμβάνει νέα μαθήματα και εξετάσεις σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο. «Το ενδιαφέρον παραδοσιακά εντείνεται ενόψει των καλοκαιρινών μηνών, καθώς πολλοί στοχεύουν στη χρήση ελαφρών μοτοσικλετών για τις τουριστικές μετακινήσεις τους σε νησιωτικούς προορισμούς», εξηγεί στην «Κ» ο πρόεδρος των εκπαιδευτών οδήγησης και αντιπρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, Νίκος Γρέντζελος. Ηδη έχουν ξεκινήσει την παρακολούθηση των τουλάχιστον πέντε υποχρεωτικών πρακτικών μαθημάτων αρκετοί οδηγοί Ι.Χ., με τις σχολές οδηγών να υποστηρίζουν ότι το ενδιαφέρον είναι έντονο.   Ωστόσο η διαδικασία έκδοσης διπλώματος με τη χρήση της ισοδυναμίας φαίνεται ότι έχει μπλεχτεί στα γρανάζια της γραφειοκρατίας. Τρεις μήνες περίπου μετά την ψήφιση του νόμου, οι εκκρεμότητες των κανονιστικών πράξεων (υπουργικές αποφάσεις, ερμηνευτικές εγκύκλιοι κ.ά.) «έκλεισαν» πριν από ένα μήνα. Μοναδικό κενό στη διαδικασία παραμένει η προσαρμογή του πληροφοριακού συστήματος της περιφέρειας, που αναμένεται να ενεργοποιηθεί από μέρα σε μέρα, σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Υποδομών – Μεταφορών. Αποτέλεσμα, βέβαια, είναι στο μεσοδιάστημα οι Διευθύνσεις Μεταφορών ορισμένων περιφερειών να δέχονται την αίτηση ενεργοποίησης της ισοδυναμίας (ακόμη και αν δεν είχαν τη δυνατότητα έκδοσης του νέου διπλώματος), ενώ άλλες δεν δέχονταν τα σχετικά δικαιολογητικά. 

Το κόστος ενεργοποίησης της ισοδυναμίας για έναν κάτοχο διπλώματος Ι.Χ. και υποψήφιο δικυκλιστή ελαφρού δικύκλου περιλαμβάνει το κόστος των υποχρεωτικών πέντε μαθημάτων (ενδεικτικά ανέρχεται περίπου σε 15-20 ευρώ/ώρα, συνολικά 75-100 ευρώ) και άλλα 30 ευρώ το παράβολο που οφείλει κανείς να καταθέσει στην περιφέρεια για την ολοκλήρωση της γραφειοκρατικής διαδικασίας ενεργοποίησης της ισοδυναμίας των διπλωμάτων. «Περιμένω εδώ και χρόνια τη δυνατότητα, καθώς ισχύει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, και θεωρούσα δεδομένο ότι θα ενεργοποιηθεί και εδώ. Από την ψήφιση του νόμου, ακόμη περιμένω…» περιγράφει στην «Κ» ο 43χρονος Κώστας Κ., οδηγός Ι.Χ. εδώ και δύο δεκαετίες. Τα ευρωπαϊκά δεδομένα επικαλέστηκε και ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Επισκευαστών Δικύκλων, που ζητούσε την ισοδυναμία των διπλωμάτων χωρίς καμία απολύτως προϋπόθεση, τονίζοντας ότι στην πλειονότητα των υπόλοιπων ευρωπαϊκών χωρών όπου ισχύει η πρόβλεψη δεν ορίζονται ελάχιστες προϋποθέσεις. 

Ολα ψηφιακά 

Προϋπόθεση για την ενεργοποίηση της ισοδυναμίας των διπλωμάτων οδήγησης Ι.Χ. – ελαφρού δικύκλου είναι η κατοχή νέου τύπου διπλώματος. Οι ενδιαφερόμενοι που κατέχουν παλαιού τύπου (χάρτινο) δίπλωμα πρέπει να προχωρήσουν σε αντικατάσταση αυτού. Η διαδικασία είναι ψηφιοποιημένη για το σύνολο των περιφερειών της χώρας. Η υπηρεσία για την αντικατάσταση αδειών οδήγησης παρέχεται μέσω του gov.gr, μετά την επέκταση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών στις οκτώ περιφέρειες που δεν πρόσφεραν μέχρι πρότινος αυτή τη δυνατότητα. Με την ψηφιοποίηση των διαδικασιών, αποσυμφορούνται από διοικητικά βάρη 59 διευθύνσεις μεταφορών με 84 τμήματα αδειών οδήγησης και 411 υπάλληλοι – χειριστές των υπηρεσιών, εξοικονομώντας πολύτιμους πόρους, αλλά και χρόνο. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να εισέλθουν στην ηλεκτρονική εφαρμογή του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών (https://drivers-vehicles.services.gov.gr) με τους κωδικούς Taxisnet καταχωρίζοντας ψηφιακά την αίτηση και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, συμπεριλαμβανομένων της φωτογραφίας, της υπογραφής τους και του οικείου παραβόλου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή