ΚΟΙΝΩΝΙΑ

«Πυξίδα» για την ελληνική γαστρονομία

pyxida-gia-tin-elliniki-gastronomia-561405460

Σε ένα ταξίδι στις Βρυξέλλες πριν από μερικά χρόνια, ένας Ελληνας φίλος που τότε ζούσε μόνιμα εκεί, μου είπε «το βράδυ θα πάμε για φαγητό σε ένα ελληνικό εστιατόριο». Δεν ήθελα να τον προσβάλω, αλλά το πρώτο που σκέφτηκα ήταν κακοφτιαγμένος μουσακάς και τζατζίκι – προτιμούσα φυσικά μύδια αχνιστά, τηγανητές πατάτες και βέλγικη μπίρα. Ευτυχώς δεν απέρριψα την πρόταση γιατί εκείνο το βράδυ έζησα μια γαστρονομική εμπειρία στο εξαιρετικό εστιατόριο «Notos» του Ελληνα σεφ Κωνσταντίνου Ερίνκογλου που δεν την έχω ξεχάσει μέχρι σήμερα. Γεύθηκα μια κουζίνα πεντανόστιμη με πολλές πρώτες ύλες που εισάγονται από την Ελλάδα και στα χέρια του σεφ απογειώνονται, μια κουζίνα που όχι μόνο δεν αναπαράγει τα στερεότυπα αλλά πρωτοτυπεί πειράζοντας κλασικές γεύσεις. 

Η αλήθεια είναι ότι έχουν γίνει πολλά βήματα τα τελευταία χρόνια στην ελληνική γαστρονομική σκηνή του εξωτερικού, από τη Νέα Υόρκη μέχρι τη Μελβούρνη, το Λονδίνο και το Ντουμπάι. Αυτό που όμως επιδέχεται μεγάλη βελτίωση είναι η πιο αποτελεσματική διαφήμιση και επικοινωνία με όσους ξένους αγαπάνε την καλή ελληνική κουζίνα και τα ελληνικά προϊόντα αλλά δεν γνωρίζουν πού να τα βρουν στις χώρες τους. Το συγκεκριμένο κενό έρχεται να καλύψει ένα σχέδιο που επεξεργάζεται η Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας (ΓΣΕΒΕΕ) σε συνεργασία με την εταιρεία Netrino με στόχο την ανάδειξη της ελληνικής γαστρονομίας.  

Συγκεκριμένα: Ενας ξένος λάτρης της ελληνικής κουζίνας που θέλει να αγοράσει στη χώρα του έξτρα παρθένο ελαιόλαδο λ.χ., θα μπορεί στο παντοπωλείο να βρει ένα μπουκάλι που θα έχει επάνω του το ελληνικό γράμμα «γ» από τη λέξη «γαστρονομία». Με το κινητό του θα σκανάρει το QR code που θα υπάρχει στη συσκευασία και θα μπαίνει σε μια πλατφόρμα η οποία θα του παρέχει όλες τις πληροφορίες για την παραγωγή του ελαιολάδου, την ιστορία του τόπου αλλά και πού αλλού είναι διαθέσιμο το συγκεκριμένο προϊόν. 

Στην ίδια πλατφόρμα θα μπορεί να διαβάσει συνταγές ελληνικών πιάτων και να ενημερωθεί για εστιατόρια του εξωτερικού πιστοποιημένα για την καλή ελληνική κουζίνα που προσφέρουν. Η πιστοποίηση σε προϊόντα και επιχειρήσεις εστίασης θα δίνεται βάσει κριτηρίων. Για τα εστιατόρια ένα βασικό κριτήριο θα είναι η χρήση προϊόντων που παράγονται στην Ελλάδα. 

Ουσιαστικά πρόκειται για έναν ψηφιακό γαστρονομικό χάρτη που θα κατευθύνει το ξένο κοινό. Σαν μια πυξίδα που θα σε οδηγεί στο «Notos».