ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εθνική Πινακοθήκη: Επαγγελματική εκτέλεση από έναν «ερασιτέχνη» ληστή

ethniki-pinakothiki-epaggelmatiki-ektelesi-apo-enan-erasitechni-listi-561415819

«Επαγγελματική» εκτέλεση από έναν ερασιτέχνη διαρρήκτη. 

Σε αυτές τις  λέξεις θα μπορούσε να συμπυκνωθεί η «ληστεία του αιώνα» με λεία τρία έργα τέχνης, μεταξύ των οποίων οι πίνακες των Πικάσο και Μοντριάν, και δράστη έναν 49χρονο ελαιοχρωματιστή.

Διαβάστε ακόμη: Εθνική Πινακοθήκη: Πώς έγινε η «ληστεία του αιώνα» – Ποιος είναι ο δράστης

Στο τμήμα Εγκλημάτων κατά Ιδιοκτησίας της ΕΛ.ΑΣ. είχε φθάσει εδώ και δύο μήνες η πληροφορία ότι ο 49χρονος εμπλέκεται στην κλοπή των πινάκων. 

Η σωματοδομή του 49χρονου -ψηλός, ξερακιανός, σχεδόν οστεώδης- ταίριαζε άλλωστε με το υλικό που είχε καταγραφεί από τις κάμερες ασφαλείας τα ξημερώματα της 9ης Ιανουαρίου του 2012.

Έτσι ξεκίνησε η -αρχικά διακριτική- παρακολούθησή του.

Περίπου το ίδιο δίμηνο, και ενώ έχει ήδη τεθεί σε παρακολούθηση, ο 49χρονος, θορυβημένος ίσως από  πληροφορίες ότι η αστυνομία διερευνά εκ νέου την υπόθεση, διαπράττει το κρίσιμο λάθος. 

Μετακινεί τα έργα τέχνης από τον Περισσό -τα οποία φύλασσε εκεί προφανώς για μεγάλο χρονικό διάστημα- στην Κερατέα στο σπίτι ενός συγγενή του που είχε αποβιώσει.

Κατά τη διάρκεια της παρακολούθησης ένα από τα στοιχεία που είχε περιέλθει σε γνώση των αρχών ήταν ότι ο 49χρονος ταξίδευε αρκετά συχνά για Ολλανδία. Ανάλογη πληροφορία έφτασε στις αρχές και χθες Δευτέρα, ότι ο 49χρονος επρόκειτο να φύγει ξανά για Ολλανδία γεγονός που δημιούργησε στους αστυνομικούς την αίσθηση ότι ο ελαιοχρωματιστής ίσως κάτι ετοιμάζει.

Ο 49χρονος προσήχθη και ύστερα από την εξέταση ομολόγησε την κλοπή. 

Οδήγησε έτσι ο ίδιος τους αστυνομικούς στο σπίτι της Κερατέας, πίσω από το οποίο, σε μια πρόχειρη κρύπτη, ο 49χρονος έκρυβε τους δύο πίνακες.

Κατά την ομολογία της πράξης του είπε στους αστυνομικούς ότι παρακολουθούσε επί έξι μήνες το κτίριο της Εθνικής Πινακοθήκης, τους φύλακες και τις κινήσεις τους. 

Υποστήριξε ότι έχει «αγάπη για τους πίνακες» και ότι ήθελε να αποκτήσει έναν «επώνυμο». 

Περιέγραψε μάλιστα πώς έγινε η κλοπή τους: Όταν μπήκε μέσα στην Πινακοθήκη άρπαξε τον πρώτο πίνακα που είδε, του Μοντριάν, ο οποίος εκτιμάται óτι είναι μεγαλύτερης αξίας από αυτόν τον Πικάσο.

Έπειτα αντίκρισε τον δεύτερο πίνακα, αναγνώρισε ότι είναι Πικάσο και τον αφαίρεσε από την προθήκη.

Προτού φύγει άρπαξε και ένα έργο μικρότερης αξίας, στην τύχη. 

Το «μυστήριο» με τον 49χρονο συμπληρώνει το γεγονός ότι δεν προέκυψαν επαφές τους με δίκτυο μαύρης αγοράς, ενώ και οι πίνακες έμειναν επί εννέα χρόνια στην Ελλάδα χωρίς να προσπαθήσει καν να τους βγάλει από τη χώρα. 

Ο 49χρονος, που δεν έχει οικονομική επιφάνεια, εκτιμάται ότι είναι ένας «ερασιτέχνης» που κινήθηκε με επαγγελματικό τρόπο.