Αιτήματα στη Europol και την Interpol ζητώντας πληροφορίες για τις επαφές και τα ταξίδια που είχε ο 49χρονος που συνελήφθη για την «κλοπή του αιώνα» από την Εθνική Πινακοθήκη απέστειλαν οι ελληνικές αρχές.
Ειδικότερα, το τμήμα διαρρηκτών της Ασφάλειας Αττικής έχει ζητήσει μέσω της Interpol στοιχεία από τις ολλλανδικές αρχές για τα ταξίδια και τις επαφές που είχε εκεί ο ελαιοχρωματιστής.
⇒ Διαβάστε ακόμη: Προφυλάκιση για την «κλοπή του αιώνα»
Μάλιστα, αυτό που εξετάζουν είναι κατά πόσο συμπίπτουν χρονικά τα ταξίδια που είχε κάνει ο 49χρονος στο Ρότερνταμ με την κλοπή που είχε γίνει στο μουσείο Kunsthal της πόλης to 2012, στη διάρκεια της οποίας είχαν απομακρυνθεί επτά πίνακες.
Επίσης, οι ελληνικές αρχές έχουν επικοινωνήσει και με την Interpol καθώς υπήρχαν πληροφορίες για ταξίδια του 49χρονου στο Ντουμπάι προκειμένουν να αναζητήσει υποψήφιους αγοραστές και να κάνει επαφές με διακινητές έργων τέχνης.
Σημειώνεται ότι ο 49χρονος κρίθηκε προφυλακιστέος για το αδίκημα της διακεκριμένης κλοπής μετά την απολογία του, ενώ ο ανακριτής θα ζητήσει εκ νέου πραγματογνωμοσύνη των δύο έργων τέχνης που ανακτήθηκαν. Η πιστοποίηση του ύψους της αξίας τους θα κρίνει και τη μετέπειτα ποινική μεταχείριση του δράστη, όπως προβλέπεται από τις σχετικές διατάξεις.
Σύμφωνα με τις αστυνομικές αρχές, επαγγελματικά ο συλληφθείς ασχολείται με οικοδομικές εργασίες ως ελαιοχρωματιστής. Ωστόσο στο προφίλ που είχε αναρτήσει στην πλατφόρμα LinkedIn (το οποίο έχει πλέον απενεργοποιηθεί) ο ίδιος εμφανιζόταν να κατέχει άλλα πόστα σε μεγάλες αποθηκευτικές εταιρείες του εξωτερικού. Εκτός λειτουργίας έχει τεθεί και ο λογαριασμός του στο Twitter με το ψευδώνυμο «ArtFreak», όπου αναρτούσε συχνά φωτογραφίες από την Ολλανδία και την Αγγλία και εμφανιζόταν ως θαυμαστής του Πικάσο.
Οι αρχές φέρεται να έφτασαν στα ίχνη του τους τελευταίους δύο μήνες κι ενώ τα προηγούμενα χρόνια οι έρευνές τους είχαν φτάσει μέχρι και τη Σερβία αλλά και την Ελβετία και είχαν επικεντρωθεί σε ιδιοκτήτες γκαλερί και άτομα με παρελθόν στην αρχαιοκαπηλία, χωρίς αποτέλεσμα. «Βρισκόμουν μεταξύ Ελλάδας, Ολλανδίας και Αγγλίας. Κάποια στιγμή εκμυστηρεύτηκα σε μια κοπέλα που είχα σχέση στην Αγγλία ότι είχα τους πίνακες, αλλά δεν έδωσε βάση στα λεγόμενά μου», φέρεται να δήλωσε προανακριτικά ο 49χρονος.
Ηταν ξημερώματα της 9ης Ιανουαρίου 2012 όταν ο δράστης κατάφερε να μπει στο εσωτερικό της Πινακοθήκης από μια ανασφάλιστη μπαλκονόπορτα. Αφού παραπλάνησε τον φύλακα προκαλώντας επί ώρα ψεύτικους συναγερμούς, άρπαξε τους πίνακες και στη συνέχεια κάθισε στα σκαλιά που οδηγούν στο υπόγειο και με ένα μαχαίρι αφαίρεσε τα κάδρα. Σύμφωνα με μια εκδοχή, στην «επιχείρηση» είχε πάρει μέρος και δεύτερο άτομο σε ρόλο τσιλιαδόρου. Ο συλληφθείς σήμερα υποστηρίζει ότι έδρασε μόνος. Η διαβόητη διάρρηξη στέρησε από τη μόνιμη συλλογή της Εθνικής Πινακοθήκης σημαντικά εκθέματα, το «Γυναικείο κεφάλι» του Πάμπλο Πικάσο, τον «Ανεμόμυλο Στάμμερ» του Πιτ Μοντριάν και το σχέδιο των αρχών του 17ου αιώνα με τίτλο «Ο άγιος Diego de Alcala σε έκσταση με την Αγία Τριάδα και σύμβολα του πάθους», του Ιταλού ζωγράφου Γουλιέλμο Κάτσια (Μονκάλβο).
Σύμφωνα με τις αστυνομικές αρχές, ο 49χρονος είχε κατηγορηθεί σε νεαρή ηλικία για κλοπές από καταστήματα, αλλά δεν υπήρχε στο ποινικό παρελθόν του άλλη συναφής υπόθεση με κλοπή έργων τέχνης. Ο συλληφθείς φέρεται να κατέθεσε ότι επί έξι μήνες, σχεδόν σε καθημερινή βάση, παρακολουθούσε το κτίριο της Εθνικής Πινακοθήκης αναζητώντας τρωτά σημεία και παρατηρώντας τις συνήθειες των φυλάκων.