ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Δρομολόγια τραμ προς Πειραιά από Σεπτέμβριο

dromologia-tram-pros-peiraia-apo-septemvrio-561423199

Τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, ύστερα από σημαντικές καθυστερήσεις, αναμένεται να τεθεί σε εμπορική λειτουργία η επέκταση του τραμ στον Πειραιά. Το μέσο είχε «ακρωτηριαστεί» από τον Μάρτιο του 2020 για τις εργασίες ανάπλασης του Φαληρικού Ορμου, που απαιτούσαν, μεταξύ άλλων, μετατόπιση της γραμμής στο εν λόγω τμήμα. Στο μεταξύ, περίπου ένα χρόνο πριν από τη διακοπή στο παραλιακό μέτωπο είχε ανασταλεί η κυκλοφορία του μέσου έως το Σύνταγμα με την πρόφαση προβλημάτων στην κοίτη του Ιλισού. Στα τέλη Νοεμβρίου του 2020 δόθηκε εκ νέου σε κυκλοφορία το τμήμα Σύνταγμα – Κασομούλη, καθώς και οι ενδιάμεσες στάσεις σε Ζάππειο, λεωφόρο Βουλιαγμένης και Φιξ. 

Τα δοκιμαστικά δρομολόγια της γραμμής του τραμ από το ΣΕΦ έως τον Πειραιά θα ξεκινήσουν τον Αύγουστο και θα διαρκέσουν τουλάχιστον 20 ημέρες, όπως επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος των ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) Νίκος Χαιρέτας στο πλαίσιο του 4ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών – ITC 2021. Στο μεταξύ, ολοκληρώνεται η παραλαβή των 25 νέων συρμών τραμ από την «Αττικό Μετρό», που θα εξυπηρετήσουν στην πλειονότητά τους την επέκταση προς τον Πειραιά. Ταυτόχρονα οι ΣΤΑΣΥ σε συνεργασία με τον ΟΑΣΑ προχωρούν σε επανασχεδιασμό των γραμμών, με μετεπιβίβαση στη στάση «Πικροδάφνη». 

Η σύμβαση για την κατασκευή της μονής κυκλικής γραμμής των 5,4 χλμ. υπεγράφη το μακρινό 2013, με αρχικό στόχο τη λειτουργία της δύο χρόνια αργότερα. 

Τα έργα για την επέκταση του τραμ στον Πειραιά έχουν πλέον ολοκληρωθεί προ μηνών από την «Αττικό Μετρό», ωστόσο παρέμενε μια σημαντική εκκρεμότητα (μερική κατεδάφιση του διατηρητέου κτιρίου επί της Ομηρίδου Σκυλίτση), η οποία δεν περνούσε από τα «χέρια» ούτε της «Αττικό Μετρό» ούτε των ΣΤΑΣΥ. Αμεσα θα ξεκινήσουν και οι εργασίες αναβάθμισης των συρμών της γραμμής 1 του μετρό (πρώην ηλεκτρικός σιδηρόδρομος), καθώς, όπως αποκάλυψε ο κ. Χαιρέτας, η χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ έχει εξασφαλιστεί και η προκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού θα συζητηθεί στο επόμενο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας. Για όσο διάστημα διαρκέσει η αναβάθμιση των συρμών αυτών η κυκλοφορία της γραμμής 1 θα υποστηριχθεί από δύο-τρεις συρμούς των άλλων γραμμών (γραμμές 2 και 3) του μετρό.