Στους δρόμους ηλεκτρικό λεωφορείο με «κεραίες»

Στους δρόμους ηλεκτρικό λεωφορείο με «κεραίες»

Δοκιμαστική λειτουργία στο δρομολόγιο της γραμμής 2 των τρόλεϊ «Ανω Κυψέλη - Παγκράτι - Καισαριανή» για περίπου τέσσερις εβδομάδες

1' 34" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μοιάζει με τραμ, αλλά δεν είναι. Μοιάζει με τρόλεϊ, αλλά επίσης δεν είναι. Πρόκειται για ηλεκτρικό λεωφορείο με κεραίες (παντογράφο) που κυκλοφορεί ήδη στους δρόμους της Αθήνας στο πλαίσιο πιλοτικής δοκιμής. Το λεωφορείο Irizar ie tram είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό λεωφορείο. Η τεχνολογία του Irizar ie tram βελτιστοποιεί τη ροή ενέργειας μεταξύ των συστημάτων που εμπλέκονται στην ηλεκτροδότηση, όπως το σύστημα πρόωσης, η αποθήκευση μπαταρίας, το EBS και ο βοηθητικός εξοπλισμός. Οι μπαταρίες υψηλής πυκνότητας και μεγάλης διάρκειας ζωής είναι μπαταρίες ιόντων λιθίου από την οικογένεια LTO (Lithium Titanate), ενώ ο σύγχρονος κινητήρας μόνιμου μαγνήτη 230 kW επαρκεί για να ικανοποιήσει τις λειτουργικές απαιτήσεις. 

Η δοκιμαστική λειτουργία θα πραγματοποιηθεί στο δρομολόγιο της γραμμής 2 των τρόλεϊ «Ανω Κυψέλη – Παγκράτι – Καισαριανή» για περίπου τέσσερις εβδομάδες. Οι καλοκαιρινοί μήνες θεωρήθηκαν ιδανική περίοδος για τις πιλοτικές διαδρομές, καθώς το λεωφορείο θα δοκιμαστεί υπό συνθήκες υψηλής θερμοκρασίας, με αποτέλεσμα να προκύψουν σαφή συμπεράσματα αναφορικά με την αποδοτικότητα και τη δυνατότητα αυτονομίας του. Η προσβασιμότητα, η ασφάλεια, η ροή και η άνεση των επιβατών είναι η έμπνευση πίσω από την αρχιτεκτονική εσωτερικού σχεδιασμού. Ο νέος παντογράφος Irizar επιτρέπει στο αυτοκίνητο να φορτιστεί σε λίγα λεπτά κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του. Ο μοντέρνος και μινιμαλιστικός σχεδιασμός του προσφέρει εύκολη ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο.

Οι σταθμοί φόρτισης εγκαθίστανται σε στρατηγικές τοποθεσίες στην πόλη, στην αρχή ή στο τέλος κάθε γραμμής. Το σύστημα είναι εξοπλισμένο με αρθρωτό βραχίονα που επιτρέπει στον φορτιστή να συνδέεται αυτόματα ή χειροκίνητα με τις μπαταρίες του διαύλου και η φόρτιση διαρκεί περίπου πέντε λεπτά. Το λεωφορείο είναι μήκους από 12 έως 18 μέτρα (αρθρωτή έκδοση) και έχει τη δυνατότητα μεταφοράς από 105 έως 155 επιβάτες. Οι δοκιμαστικές διαδρομές του λεωφορείου εντάσσονται στο πλαίσιο επίσημης πρόσκλησης του υπ. Υποδομών προς κατασκευαστές ηλεκτρικών λεωφορείων, ώστε να γίνουν οι σχετικές δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες και να διαπιστωθεί η καταλληλότητά τους πριν από την προκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή