ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σχολείο: Στις θέσεις τους από την 1/9 οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί

Ψηφιοποιείται η διαδικασία με σκοπό την 1η Σεπτεμβρίου να μην υπάρχουν κενά

scholeio-stis-theseis-toys-apo-tin-1-9-oi-anaplirotes-ekpaideytikoi-561440551

Στις θέσεις τους θα είναι όλοι οι αναπληρωτές με το άνοιγμα των σχολείων, δηλαδή την 1η Σεπτεμβρίου. Αυτό αναφέρει το υπουργείο Παιδείας, έχοντας ως εργαλείο τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης διά χειρός Κυριάκου Πιερρακάκη σε συνεργασία με τους φορείς του υπουργείου Παιδείας. Συγκεκριμένα, την 1η Σεπτεμβρίου οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί θα μπορούν να αναλάβουν υπηρεσία στα σχολεία τους, έχοντας για πρώτη φορά αποδεχτεί ψηφιακά τη σύμβασή τους, η οποία θα αναρτηθεί με αυτοματοποιημένο τρόπο, χωρίς να απαιτείται οποιαδήποτε ενέργεια από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Αυτό θα επιτευχθεί χάρη στην ψηφιακή αναδιοργάνωση της διαδικασίας, με αποτέλεσμα για πρώτη φορά η τοποθέτηση στις σχολικές μονάδες να ολοκληρωθεί αλγοριθμικά, μέσα από ένα ενιαίο σύστημα. Η δράση απλοποιεί και ψηφιοποιεί χρονοβόρες και επαναλαμβανόμενες διαδικασίες ετών. 

Πέρα από τη διευκόλυνση των εκπαιδευτικών, σημαντική είναι η μείωση του διοικητικού φόρτου, καθώς αυτοματοποιούνται όλες οι διαδικασίες για την ψηφιακή αποδοχή σύμβασης αλλά και την ανάρτηση σχετικών εγγράφων στα συστήματα όπως η «Εργάνη» και η Διαύγεια. Η αξία της δράσης καταδεικνύεται από τον μεγάλο αριθμό των αναπληρωτών που προσλαμβάνονται κάθε χρόνο. Ενδεικτικά, το 2020-2021 έγιναν 28.699 προσλήψεις αναπληρωτών στην πρωτοβάθμια και 18.072 στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. 

«Αξιοποιούμε ψηφιακά εργαλεία, έχοντας πάντα στο επίκεντρο τον μαθητή και τον εκπαιδευτικό. Κύριοι στόχοι η μείωση της γραφειοκρατίας και η απλοποίηση των διαδικασιών, η διευκόλυνση των εκπαιδευτικών μας, η έγκαιρη στελέχωση των σχολείων μας και η αποφυγή απώλειας διδακτικών ωρών. Μία ακόμα δράση στο πλαίσιο του ψηφιακού μετασχηματισμού της εκπαίδευσης, που μας επιτρέπει να βελτιωνόμαστε σε απόδοση ποιότητας, ταχύτητα και αξιοπιστία, σε σημαντικές εκπαιδευτικές διαδικασίες, μέσα από την αξιοποίηση της τεχνολογίας», δήλωσε στην «Κ» η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.  

Το πολυνομοσχέδιο

Την ίδια στιγμή, βέβαια, οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες εστιάζουν στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που άρχισε να συζητείται στη Βουλή. Η ΟΛΜΕ σε χθεσινή απόφασή της απορρίπτει εν συνόλω τις διατάξεις του νομοσχεδίου. Ενδεικτικά αναφέρει ότι «τα νέα μέτρα διαμορφώνουν ένα ριζικά διαφορετικό και αντιδραστικό τοπίο στην εκπαίδευση. Ολοκληρώνουν με τον πιο επιθετικό τρόπο έναν σχεδιασμό των τελευταίων 30 χρόνων, πλευρές του οποίου υλοποίησαν διάφορες κυβερνήσεις. Εντείνονται οι ταξικοί φραγμοί, προωθείται το σχολείο των “δεξιοτήτων” αντί για την ολόπλευρη και ουσιαστική μόρφωση». Για την αξιολόγηση η ΟΛΜΕ αναφέρει ότι «δεν θα πρέπει να υπάρχει καμία αμφιβολία πως θα αποτελέσει το βασικό εργαλείο έτσι ώστε στον κατάλληλο –για αυτούς– χρόνο να εξαπολύσουν νέα επίθεση για να αλώσουν τα εργασιακά κεκτημένα των εκπαιδευτικών, να καθηλώσουν τους μισθούς, να προωθήσουν ακόμα περισσότερο τις ελαστικές μορφές εργασίας, να ανοίξουν τον δρόμο ακόμα και σε απολύσεις». Η ΟΛΜΕ ζητάει την απόσυρση του νομοσχεδίου και καλεί σε απεργιακή ετοιμότητα τους εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές, ενώ το ΠΑΜΕ έχει προγραμματίσει πορεία στη Βουλή για αύριο στις 7 μ.μ., από τα Προπύλαια.