ΑΠΟΨΗ

Παράλληλο μηχανογραφικό δελτίο: Μήπως πρόκειται για τον έξυπνο δρόμο;

parallilo-michanografiko-deltio-mipos-prokeitai-gia-ton-exypno-dromo-561443491

Το παράλληλο μηχανογραφικό δελτίο αποτελεί μία ακόμη καινοτομία και μία ακόμη σημαντική αλλαγή του υπουργείου Παιδείας που αναδεικνύει στην πραγματικότητα τους πολλαπλούς εκπαιδευτικούς δρόμους που μπορούν να ακολουθήσουν οι νέες και οι νέοι της χώρας υπηρετώντας τις κλίσεις, τις δεξιότητές τους κι αυξάνοντας σημαντικά την πιθανότητα της επαγγελματικής τους καταξίωσης. Το παράλληλο μηχανογραφικό είναι αποτέλεσμα του συνολικού σχεδιασμού του υπουργείου και της μεταρρύθμισης της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης και μας δείχνει την έγκυρη 
εναλλακτική λύση.

Αν αναλογιστεί κάποιος ότι το 40% των νέων που εισάγονται στα ΑΕΙ εγκαταλείπει τις σπουδές του μένοντας εντέλει με μόνο εφόδιο το απολυτήριο του λυκείου, ότι πάνω από τους μισούς που φοιτούν σε ΑΕΙ παρατείνουν τον χρόνο ολοκλήρωσης των σπουδών τους επιβαρύνοντας τις οικογένειές τους αλλά και χάνοντας πολύτιμο χρόνο από το δημιουργικό κομμάτι της ζωής τους, ότι οι πτυχιούχοι των ΑΕΙ μένουν σε μεγάλο ποσοστό άνεργοι κι αναγκάζονται να εργαστούν σε αντικείμενο διαφορετικό από τις γνώσεις τους και ότι το ¼ των καταρτιζομένων στα ΙΕΚ είναι ήδη κάτοχοι πτυχίου ΑΕΙ ή μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών, είναι αναντίρρητο και προφανές ότι οι σπουδές στα ΙΕΚ είναι σημαντικό εφόδιο για την άμεση ένταξη στην αγορά εργασίας και εχέγγυο μιας επιτυχημένης ζωής.

Με το παράλληλο μηχανογραφικό δελτίο, το οποίο μπορούν από φέτος να συμπληρώνουν οι τελειόφοιτοι καθώς και οι υποψήφιοι που συμμετέχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις για να εισαχθούν σε δημόσια ΙΕΚ, οι νέοι αποκτούν μια ξεκάθαρη, συνολική, ελκυστική εικόνα για τις αναβαθμισμένες, εναλλακτικές επιλογές τους στο πλαίσιο της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, καλύπτοντας ποιοτικά και αποτελεσματικά τον χώρο μεταξύ λυκείου και πανεπιστημίου. Στο παράλληλο μηχανογραφικό του έτους 2020-2021 συμπεριλαμβάνονται 52 επιλεγμένες, σύγχρονες ειδικότητες υψηλής ζήτησης από την αγορά εργασίας, χωρίς οι υποψήφιοι να έχουν περιορισμό στο πλήθος επιλογών ΙΕΚ και ειδικοτήτων κατά τη συμπλήρωσή του.
Αξίζει να αναφερθούν ενδεικτικά, μεταξύ πολλών άλλων, δημοφιλείς ειδικότητες που ενισχύουν τις επαγγελματικές προοπτικές, όπως τεχνικός εφαρμογών πληροφορικής, τεχνικός τουριστικών μονάδων και επιχειρήσεων φιλοξενίας, τεχνικός εγκαταστάσεων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, στέλεχος διατροφής και διαιτολογίας, τεχνικός τεχνολογίας ενδύματος και υποδήματος – σχεδιαστής μόδας, στέλεχος δημοσίων σχέσεων και επικοινωνίας, τεχνικός βιολογικής/οργανικής γεωργίας, στέλεχος διοίκησης και οικονομίας στον τομέα της ναυτιλίας.

Είναι η κατάλληλη στιγμή η ελληνική κοινωνία εκσυγχρονιζόμενη να δει ότι το πανεπιστήμιο δεν είναι μονόδρομος. Ιδιαίτερα τώρα που οι ευκαιρίες πληθαίνουν και η εκπαιδευτική μας πολιτική διαμορφώνει κατάλληλα το εκπαιδευτικό σύστημα ώστε να ανταποκρίνεται στον πραγματικό του ρόλο, που είναι κατεξοχήν επενδυτικός για τα άτομα που προορίζονται να στελεχώσουν την οικονομία ενός τόπου.
 
* Ο κ. Γεώργιος Βούτσινος είναι γενικός γραμματέας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Διά βίου Μάθησης και Νεολαίας.