Κράτηση θέσης στο «έξυπνο» λεωφορείο του Χαϊδαρίου με ένα κλικ

Κράτηση θέσης στο «έξυπνο» λεωφορείο του Χαϊδαρίου με ένα κλικ

Κράτηση θέσης στο λεωφορείο με το πάτημα ενός κουμπιού έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιούν, εδώ και μερικούς μήνες, οι χρήστες της δημοτικής γραμμής Δάσος – Κέντρο Χαϊδαρίου

2' 44" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κράτηση θέσης στο λεωφορείο με το πάτημα ενός κουμπιού έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιούν, εδώ και μερικούς μήνες, οι χρήστες της δημοτικής γραμμής Δάσος – Κέντρο Χαϊδαρίου. Πρόκειται για πιλοτικό πρόγραμμα που εκπονήθηκε σε συνεργασία του Δήμου Χαϊδαρίου και του ΟΑΣΑ, το οποίο μέσω ειδικής εφαρμογής –σχεδιάστηκε από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας–προσφέρει τη δυνατότητα κράτησης θέσης στο λεωφορείο της τοπικής συγκοινωνίας. Το πρόγραμμα «τρέχει»από τις 15 Απριλίου και η ανταπόκριση του επιβατικού κοινού φαίνεται ότι είναι ιδιαίτερα θερμή. Το τελευταίο δίμηνο μάλιστα πραγματοποιήθηκαν συνολικά 2.500 κρατήσεις θέσεων από επιβάτες μέσω του προγράμματος του ευφυούς συστήματος «martBus» εκτελέστηκαν 730 δρομολόγια, ενώ εξασφαλίστηκε έλεγχος τήρησης μέγιστης επιτρεπτής πληρότητας οχήματος στο 100% των δρομολογίων του «martBus» «Το γεγονός ότι το πρόγραμμα προσφέρει τη δυνατότητα στους επιβάτες να κυκλοφορούν με λεωφορείο, το οποίο δεν ξεπερνά ποτέ τη μέγιστη χωρητικότητά του, δίνει ένα αίσθημα ασφαλείας σε υγειονομικό επίπεδο» εξηγεί στην «Κ» ο Γεώργιος Βεργόπουλος, εκπρόσωπος του Δήμου Χαϊδαρίου. Η επιτυχία μάλιστα που σημειώθηκε δίνει παράταση έξι μηνών στο πρόγραμμα, καθώς ο αρχικός προγραμματισμός ήθελε τη λήξη του μέσα στο φθινόπωρο.

Η δυνατότητα επιλογής δρομολογίου και δέσμευσης θέσης βάσει διαθεσιμότητας του οχήματος διασφαλίζει στους επιβάτες ότι θα αποφύγουν τον συνωστισμό. Η δράση εντάσσεται στο ευρύτερο πλάνο ψηφιακού μετασχηματισμού των Συγκοινωνιών Αθηνών και υιοθέτησης σύγχρονων τάσεων αστικής κινητικότητας. Η εφαρμογή «martBus» η οποία αναπτύχθηκε σε περιβάλλον Android και iOS ειδικά για το πιλοτικό πρόγραμμα, εισήγαγε μια σειρά καινοτομιών σε σχέση με το παραδοσιακό μοντέλο συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης, καθώς μέσα από την εφαρμογή ο χρήστης είχε τη δυνατότητα:

• Κράτησης θέσης με δυνατότητα επιλογής αφετηρίας, προορισμού και ώρας αναχώρησης και αυτόματο έλεγχο διαθεσιμότητας θέσης και δέσμευσης του δρομολογίου ή και πρότασης εναλλακτικού δρομολογίου σε περίπτωση μη διαθεσιμότητας.

• Ενημέρωσης σε πραγματικό χρόνο για τη θέση του λεωφορείου που έχει πραγματοποιηθεί η κράτηση και την ακριβή ώρα που θα βρίσκεται στη στάση.

Το πιλοτικό πρόγραμμα, το οποίο εκπονήθηκε με συνεργασία του δήμου και του ΟΑΣΑ, πήρε εξάμηνη παράταση μετά τη θερμή ανταπόκριση του επιβατικού κοινού.

• Προβολής ιστορικού δρομολογίων και κρατήσεων.

Παράλληλα, το σύστημα παρείχε τη δυνατότητα διαχείρισης τηλεφωνικών αιτήσεων κράτησης θέσης για τα άτομα χωρίς πρόσβαση στην «έξυπνη»εφαρμογή. Η πλειονότητα των χρηστών προχώρησε στην κράτηση θέσης στο λεωφορείο μέσω της εφαρμογής και προέρχεται από νεότερες ομάδες του πληθυσμού της περιοχής. Ωστόσο, σύμφωνα με τον Δήμο Χαϊδαρίου, δεν ήταν καθόλου αμελητέες και οι τηλεφωνικές κρατήσεις.

«Οσο αυξανόταν η κινητικότητα τόσο ενισχυόταν η ζήτηση για την υπηρεσία» σημειώνει ο κ. Βεργόπουλος, που αποκάλυψε ότι το πρόγραμμα έχει λάβει 6μηνη παράταση λόγω της υψηλής ζήτησης που κατέγραψε. Στόχος είναι η δράση να επεκταθεί και σε άλλους δήμους και σε αυτή τη φάση ο ΟΑΣΑ επεξεργάζεται τις περιοχές στις οποίες θα προσφέρει το «martBus» «Η εφαρμογή ενός τέτοιου “ευφυούς” συστήματος μεταφορών μπορεί να συνεισφέρει σημαντικά στη βελτίωση του επιπέδου συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης σε τοπικό επίπεδο και για τον λόγο αυτό ο Οργανισμός στοχεύει στη συνεργασία και με άλλους δήμους για την επέκταση του εγχειρήματος και σε άλλες ενδοδημοτικές γραμμές» σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ Νίκος Αθανασόπουλος.

To «martBus» μεταξύ άλλων, αποτελεί όπλο για τον περιορισμό της διασποράς της COVID-19 στα ΜΜΜ, καθώς προσφέρει τη δυνατότητα:

• Παρακολούθησης επιβιβάσεων, αποβιβάσεων και αριθμού επιβαινόντων στο όχημα σε πραγματικό χρόνο.

• Εφαρμογής και ελέγχου τήρησης των μέτρων περιορισμού του μέγιστου αριθμού επιβατών ανά όχημα στο πλαίσιο της COVID-19, μέσω του αυτόματου συστήματος κράτησης θέσης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή