ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αξιολόγηση σχολείων: «Αντεπίθεση» με προσφυγή από υπ. Παιδείας

Ζητάει άμεση εκτέλεση της απόφασης για την παράνομη αποχή από αξιολόγηση

axiologisi-scholeion-antepithesi-me-prosfygi-apo-yp-paideias-561529795

Αντεπίθεση του υπουργείου Παιδείας στις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες για το θέμα της αξιολόγησης των σχολείων. Η ηγεσία του υπουργείου κατέθεσε χθες στο Μονομελές Εφετείο Αθηνών έφεση κατά της απόφασης του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, το οποίο προ εβδομάδος έκρινε μεν παράνομη την απεργία – αποχή των εκπαιδευτικών, αλλά όχι άμεσα εκτελεστέα. Ταυτόχρονα, μέρα με την ημέρα αυξάνεται ο αριθμός των σχολείων που έχει καταθέσει φάκελο αξιολόγησης στην πλατφόρμα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ). Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου προς την «Κ» έως χθες είχαν καταθέσει 5.510 σχολεία πλήρη φάκελο αξιολόγησης, σε σύνολο περίπου 14.000 σχολικών μονάδων.

Ειδικότερα, μετά την απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, που κήρυξε την απεργία – αποχή των εκπαιδευτικών παράνομη, η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ ζήτησαν από την ΑΔΕΔΥ συνδικαλιστική κάλυψη –και την έλαβαν–και προσέφυγαν στο Μονομελές Εφετείο Αθηνών κατά της απόφασης του Μονομελούς Πρωτοδικείου. Η έφεση ορίστηκε να εκδικαστεί στις 25.1.2022.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου προς την «Κ», έως χθες είχαν καταθέσει 5.510 σχολεία πλήρη φάκελο αξιολόγησης, σε σύνολο περίπου 14.000 σχολικών μονάδων.

Ωστόσο, χθες το υπουργείο προσέφυγε σε δεύτερο βαθμό ζητώντας η πρωτοβάθμια απόφαση να είναι άμεσα εκτελεστέα. Η έφεση του υπ Παιδείας ορίστηκε να εκδικαστεί τη Δευτέρα 11 Οκτωβρίου. Επίσης, με παράλληλο αίτημα, το υπουργείο ζητάει να επισπευσθεί η εκδίκαση της έφεσης των ΟΛΜΕ και ΔΟΕ.

Την ίδια στιγμή, πάντως, τα στοιχεία του υπουργείου δείχνουν ότι οι σύλλογοι διδασκόντων έχουν αρχίσει να καταθέτουν φακέλους αξιολόγησης. Εως χθες είχαν κατατεθεί πλήρεις φάκελοι από 5.510 σχολικές μονάδες. Μάλιστα, όπως ανέφερε (ιστοσελίδα esos.gr) ο πρόεδρος του ΙΕΠ Γιάννης Αντωνίου, η καθημερινή ροή υποβολής των εκθέσεων ανέρχεται  περίπου στις 500 με 600. Πάντως, συνδικαλιστές αναφέρουν ότι οι φάκελοι δεν είναι πλήρεις, σε αντίθεση με στελέχη του ΙΕΠ.

«Η αξιολόγηση σημαίνει ότι όλοι μαζί οι εκπαιδευτικοί πρέπει να συζητήσουν ως συνδιαμορφωτές πώς μπορεί να βελτιωθεί το εκπαιδευτικό έργο» δήλωσε (ΕΡΤ) η υπ Παιδείας Ν. Κεραμέως, ενώ τόνισε ότι οι εκπαιδευτικοί στρέφονται κατά νόμου που έχει ήδη ψηφιστεί. «Δεν πιστεύω ότι η αντίδραση εκπροσωπεί τη μάζα και διαχωρίζω τη στάση μεταξύ συνδικαλιστικής ηγεσίας και εκπαιδευτικών»επεσήμανε. Από την πλευρά τους η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ κήρυξαν 24ωρη απεργία την προσεχή Δευτέρα, με συγκέντρωση στις 11.30 πμ. στα Προπύλαια και πορεία προς τη Βουλή, ζητώντας μεταξύ άλλων «κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου για τη λεγόμενη αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών (ν. 4823/2021, ν. 4692/2020, Υ.Α 108906/ΓΔ4/10.9.202, διατάξεις για εσωτερικό κανονισμό),  που θα οδηγήσει στην υποβάθμιση των σχολείων και σε παραπέρα κατηγοριοποίηση. Πρόγραμμα δημόσιας και δωρεάν καθολικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών επιστημονικά καταρτισμένο με βάση τις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες» Ενδεικτικά, η ΟΛΜΕ προσθέτει ότι «ξεχνά το ΥΠΑΙΘ ότι είναι οι εκπαιδευτικοί αυτοί/ές που κρατούν εδώ και χρόνια το δημόσιο σχολείο όρθιο απέναντι σε όλες τις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές, που κράτησαν όρθιο το δημόσιο σχολείο την περίοδο της πανδημίας, ενώ το ίδιο δεν πήρε κανένα μέτρο προστασίας της εκπαιδευτικής κοινότητας»