ΚΟΙΝΩΝΙΑ

«Ξεκόλλησε» η επέκταση του τραμ στον Πειραιά

xekollise-i-epektasi-toy-tram-ston-peiraia-561529810

Χρειάστηκαν σχεδόν εννέα χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης του έργου προκειμένου να φτάσει τελικά το τραμ στον Πειραιά. Τα εγκαίνια του έργου, η σύμβαση του οποίου υπεγράφη το 2013, φαίνεται ότι θα πραγματοποιηθούν πριν από την εκπνοή του τρέχοντος έτους, καθώς χθες δόθηκε το πράσινο φως από την Πολεοδομία Πειραιά για την καταλληλότητα κτιρίου το οποίο βρίσκεται δίπλα στις γραμμές του τραμ επί της οδού Ομηρίδου Σκυλίτση. Η δρομολόγηση συρμών στις γραμμές του τραμ, που είναι έτοιμες εδώ και ένα χρόνο, είχε «κολλήσει»επί μήνες στο εν λόγω κτίριο, το οποίο είχε υποστεί σημαντικές φθορές ύστερα από πυρκαγιά. Ο προγραμματισμός ήθελε τη μερική κατεδάφιση του διατηρητέου κτιρίου και τη διεξαγωγή εργασιών στήριξης του εναπομείναντος τμήματος αυτού. Παρά το γεγονός ότι οι εργασίες είχαν ολοκληρωθεί από τον Δήμο Πειραιά, η σημαντική καθυστέρηση της σχετικής έγκρισης από την πολεοδομία της περιοχής έβαλε φρένο στο τραμ.

Η πολυπόθητη έγκριση για την καταλληλό- τητα κτιρίου κοντά στις γραμμές δόθηκε από την Πολεοδομία Πειραιά.

Πληροφορίες της «Κ» αναφέρουν ότι η πολυπόθητη έγκριση δόθηκε από την Πολεοδομία Πειραιά και το έργο πρόκειται άμεσα να παραδοθεί στις ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) από την «Αττικό Μετρό» που διατηρεί την αρμοδιότητα λειτουργίας του μέσου. Σε αυτή τη φάση έχουν ήδη ξεκινήσει εργασίες καθαρισμού των γραμμών του τραμ, οι οποίες είναι καλυμμένες από χώματα και μπάζα, καθώς και ο καθαρισμός των σταθμών που θα εξυπηρετήσουν την επέκταση των 5,4 χλμ. της κυκλικής γραμμής. Η Τροχαία της περιοχής ενημερώθηκε και θα αναλάβει άμεσα την απομάκρυνση των σταθμευμένων οχημάτων και της σήμανσης που βρίσκεται μπροστά από το επίμαχο κτίριο. Παράλληλα προγραμματίζεται άμεσα η ανάταξη της ηλεκτροδότησης και η ενεργοποίηση της τηλεματικής.

Τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια του μέσου πραγματοποιήθηκαν τον περασμένο Ιανουάριο και ο τότε προγραμματισμός προέβλεπε την έναρξη εμπορικής λειτουργίας της επέκτασης στον Πειραιά τον Φεβρουάριο του 2021. Τα νέα δοκιμαστικά δρομολόγια από το ΣΕΦ έως τον Πειραιά θα πραγματοποιηθούν το αργότερο τον Νοέμβριο και αναμένεται να διαρκέσουν 20 ημέρες, ώστε να διασφαλιστεί η αρτιότητα του μέσου. Η έλευση του μέσου στο κέντρο και στο λιμάνι του Πειραιά θα σημάνει τη μερική αναδιάρθρωση λεωφορειακών γραμμών και αναμένεται να δώσει μια ανάσα στον κυκλοφοριακό φόρτο της περιοχής. Οι αρχικές μελέτες ήθελαν την εν λόγω επέκταση να προσθέτει 25.000 επιβάτες ημερησίως στους συρμούς του τραμ.

Σημειώνεται ότι το τραμ είχε «ακρωτηριαστεί»από τον Μάρτιο του 2020 για τις εργασίες ανάπλασης του Φαληρικού Ορμου, που απαιτούσαν, μεταξύ άλλων, μετατόπιση της γραμμής στο εν λόγω τμήμα. Στο μεταξύ, περίπου ένα χρόνο νωρίτερα από τη διακοπή στο παραλιακό μέτωπο, είχε ανασταλεί η κυκλοφορία του μέσου έως το Σύνταγμα με την πρόφαση προβλημάτων στατικότητας στην κοίτη του Ιλισού. Στα τέλη Νοεμβρίου του 2020 δόθηκε εκ νέου σε κυκλοφορία το τμήμα Σύνταγμα – Κασομούλη, καθώς και οι ενδιάμεσες στάσεις σε Ζάππειο, λεωφόρο Βουλιαγμένης και Φιξ.