Δακτύλιος: Επιστρέφει από τις 25 Οκτωβρίου στην Αθήνα

Δακτύλιος: Επιστρέφει από τις 25 Οκτωβρίου στην Αθήνα

Θα «ανοίξει» ο κύκλος του δακτυλίου, δήλωσε ο Κ. Αχ. Καραμανλής, ενώ προανήγγειλε αναπροσαρμογή του ωραρίου τροφοδοσίας των επιχειρήσεων στο κέντρο της Αθήνας

4' 6" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Επιστρέφει από τις 25 Οκτωβρίου ο δακτύλιος στην Αθήνα, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής.

⇒ Διαβάστε ακόμη: Οι δρόμοι της υπομονής: Πού οφείλεται το κυκλοφοριακό χάος στην Αθήνα

Μιλώντας στον Real FM, ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι η κατάσταση στο κέντρο της Αθήνας, σε ό,τι αφορά την κυκλοφορία των οχημάτων, έχει επιβαρυνθεί. Ανέφερε επίσης ότι ο δακτύλιος είναι ένα από τα μέτρα που θα υιοθετηθούν, ενώ σημείωσε ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μελετά ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα μέτρων με την ονομασία «Ανάσα για την Αθήνα».

«Θα ανοίξει ο κύκλος του δακτυλίου»

Όπως είπε, μπορεί ο δακτύλιος να είναι ξεπερασμένο μέτρο, αλλά θα εφαρμοστεί με διαφορετική λογική. Ανέφερε επιπλέον ότι ο νέος «καθαρός» δακτύλιος βασίζεται στη λογική των μονών – ζυγών, χωρίς ωστόσο να υπάρχουν εξαιρέσεις που ίσχυαν στο παρελθόν. Όπως είπε, οι μόνες εξαιρέσεις θα αφορούν τα ηλεκτρικά οχήματα.

Επεσήμανε, δε, ότι έχει γίνει ήδη μελέτη για να αναπροσαρμοστούν τα όρια του δακτυλίου. Όπως διευκρίνισε, θα «ανοίξει» ο κύκλος του δακτυλίου.

Την επαναφορά του Δακτυλίου στο κέντρο της Αθήνας είχε υποστηρίξει ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης, με δηλώσεις του στην «Κ».

Αναπροσαρμογή του ωραρίου τροφοδοσίας

Στα άμεσα μέτρα, σύμφωνα με τον κ. Καραμανλή, θα περιλαμβάνεται επίσης η αναπροσαρμογή του ωραρίου τροφοδοσίας των επιχειρήσεων στο κέντρο της Αθήνας.

Τόνισε επίσης ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι σε πλήρη συνεργασία με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και με την Ελληνική Αστυνομία, διότι όπως υπογράμμισε το μέτρο αυτό πρέπει να εφαρμοστεί κιόλας.

Ενιαίο Παρατηρητήριο Μεταφορών στην Αττική

Το τρίτο μακροπρόθεσμο και πολύ σημαντικό μέτρο του σχεδίου «Ανάσα για την Αθήνα», που ανακοίνωσε ο κ. Καραμανλής, αφορά στην αποδοχή μίας πρότασης του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων: Θα δημιουργηθεί ένα Ενιαίο Παρατηρητήριο Μεταφορών στην Αττική, ένας θεσμοθετημένος ενιαίος φορέας, καθώς στο ζήτημα του κυκλοφοριακού στην πρωτεύουσα εμπλέκονται δήμοι, η Περιφέρεια και δύο υπουργεία. «Επομένως νομίζω ότι ένας θεσμοθετημένος ενιαίος φορέας θα μας λύσει μακροπρόθεσμα αρκετά προβλήματα», εκτίμησε ο κ. Καραμανλής.

Όσον αφορά στο «Μεγάλο Περίπατο», σημείωσε ότι είναι σωστή η γενικότερη κατεύθυνση καθώς σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Ευρώπης ο στόχος των σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας είναι να βγουν τα αυτοκίνητα από το κέντρο, αλλά επισήμανε ότι για αυτό είναι σπουδαίο να υπάρχει ένα θεσμοθετημένο Παρατηρητήριο, ώστε να μην κάνει ο κάθε φορέας κάτι μόνος του, χωρίς να είναι σε απόλυτη συνεννόηση με τους άλλους φορείς. Ο κ. Καραμανλής εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι «εκεί που υπάρχουν δυσλειτουργίες ο δήμος και ο δήμαρχος θα σκύψουν πάνω από το ζήτημα και θα κάνουν διορθώσεις».

Ο διαγωνισμός για τα πρώτα 770 νέα λεωφορεία

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε ότι σήμερα βγήκε «στον αέρα» ο διαγωνισμός για την προμήθεια σε πρώτη φάση 770 νέων λεωφορείων σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, με χρηματοδότηση και από το Ταμείο Ανάκαμψης και από το ΕΣΠΑ.

Υπενθύμισε ότι έχει ήδη γίνει σημαντική δουλειά για την άμεση ενίσχυση του στόλου κατά 50% στην Αθήνα και κατά 90% στη Θεσσαλονίκη, με τη συνεργασία με τα ΚΤΕΛ και τη διαδικασία του leasing. Τόνισε επίσης τη σημασία του εμβολιασμού, αλλά και της καθολικής χρήσης μάσκας στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Ξεκινούν οι εργασίες για τη Γραμμή 4 του Μετρό

Ο κ. Καραμανλής ανέφερε επίσης ότι ξεκινάνε οι εργασίες της Γραμμής 4 του Μετρό. Σημείωσε ότι έχουν γίνει κυκλοφοριακές μελέτες, ώστε να ταλαιπωρηθούν όσο το δυνατόν λιγότερο οι κάτοικοι της Αθήνας, ενώ τόνισε πως όταν το φιλοπεριβαλλοντικό αυτό έργο ολοκληρωθεί θα λύσει πολλά προβλήματα.

«Η Γραμμή 4 είναι το μεγαλύτερο δημόσιο έργο αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα. Είναι ένα έργο που ξεκίνησε και ήδη έχουν στηθεί τα πρώτα εργοτάξια. Θα δώσει πραγματικά λύση και στο κυκλοφοριακό πρόβλημα που έχει η Αθήνα, αλλά είναι και ένα καθαρά φιλοπεριβαλλοντικό έργο. Η κατασκευαστική περίοδος θα είναι επτά χρόνια», είπε ο κ. Καραμανλής. Υπενθύμισε επίσης ότι οι τρεις τελευταίοι σταθμοί της επέκτασης του Μετρό στον Πειραιά θα είναι έτοιμοι το καλοκαίρι.

Για το Μετρό Θεσσαλονίκης, σημείωσε ότι: «Μετά από ένα διχασμό και ένα ζήτημα τεχνικό που είχε πολιτικοποιηθεί, το θέμα με τα αρχαία έχει λήξει στο ανώτατο επίπεδο με την απόφαση του ΣτΕ. Έχει ξεκινήσει η απόσπαση και επανατοποθέτηση». Ο κ. Καραμανλής άφησε αιχμές «για κάποιους που θέλουν να δημιουργούν προβλήματα» και επισήμανε ότι η καθυστέρηση των έργων δεν ευνοεί τους πολίτες, αλλά συνήθως ευνοεί τους αναδόχους, δηλαδή τους εργολάβους διότι η καθυστέρηση σημαίνει παραπάνω χρήματα. «Να μην το ξεχνάμε αυτό, οι καθυστερήσεις σημαίνουν ταλαιπωρία και παραπάνω χρήματα για τον Έλληνα φορολογούμενο», τόνισε.

Πρώτα εργοτάξια σε Πατρών – Πύργου και ΒΟΑΚ το 2022

Όσον αφορά στην Πατρών – Πύργου, ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι η Προγνωστοποίηση Κρατικής Ενίσχυσης θα έρθει άμεσα στο Ελεγκτικό Συνέδριο και στη Βουλή και δήλωσε: «Θα δείτε τα πρώτα εργοτάξια να στήνονται στις αρχές του 2022».

Για τον ΒΟΑΚ, ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι το έργο δεν είχε μελετητική ωριμότητα και χρηματοδότηση, δύο ζητήματα που λύθηκαν και έτσι θα ξεκινήσει τμηματικά η κατασκευή του. Σημείωσε ότι πρόκειται για ένα τεράστιο έργο 300 χιλιομέτρων και ανέφερε ότι τα πρώτα εργοτάξια θα μπουν στο τέλος του 2022.

Τελευταίες ειδήσεις

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή