Σχολεία: Με «σκονάκι» η ΔΟΕ σαμποτάρει την αξιολόγηση

Σχολεία: Με «σκονάκι» η ΔΟΕ σαμποτάρει την αξιολόγηση

Με «σκονάκι» πανομοιότυπων απαντήσεων η ΔΟΕ επιχειρεί να την ακυρώσει

2' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος (ΔΟΕ) στέλνει υποδείγματα εκθέσεων αξιολόγησης και σχεδίων προγραμματισμού στα νηπιαγωγεία και στα δημοτικά σχολεία για να τα καταθέσουν στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), με στόχο να ευτελισθεί και να ακυρωθεί στην πράξη η διαδικασία της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών μονάδων. Η απόφαση ελήφθη στο διοικητικό συμβούλιο της ΔΟΕ με οριακή πλειοψηφία.

Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου, οι σύλλογοι διδασκόντων πρέπει να καταθέσουν στο ΙΕΠ εκθέσεις αποτίμησης του έργου της προηγούμενης σχολικής χρονιάς 2020-2021 και σχέδια δράσης πάνω σε οκτώ άξονες για την τρέχουσα, όπως ορίζει η νομοθεσία (ν. 4692/2020 και ν. 4823/2021). Ωστόσο, ΟΛΜΕ και ΔΟΕ κήρυξαν αποχή-απεργία από τις διαδικασίες. Μετά την παρέλευση της προθεσμίας που είχαν τα σχολεία να προχωρήσουν τις διαδικασίες, το υπουργείο Παιδείας κινήθηκε δικαστικά και το αρμόδιο δικαστήριο έκρινε παράνομη την απεργία-αποχή.

Σχολεία: Με «σκονάκι» η ΔΟΕ σαμποτάρει την αξιολόγηση-1Τέσσερις συστάσεις

Ως τελευταία εξέλιξη, το Δ.Σ. της ΔΟΕ αποφάσισε να στείλει στα σχολεία ενιαία κείμενα για την αποτίμηση του 2020-2021 και τίτλους σχεδίων δράσης για τον προγραμματισμό της τρέχουσας χρονιάς, και κάλεσε τους συλλόγους διδασκόντων «να τα υιοθετήσουν αυτούσια χωρίς καμία απολύτως διαφοροποίηση». Χαρακτηριστικά, σε έγγραφο που εστάλη στα σχολεία την Τρίτη, το Δ.Σ της ΔΟΕ δηλώνει –«υπενθυμίζει», η λέξη που χρησιμοποιεί– προς δασκάλους και νηπιαγωγούς:

1. Δεν φτιάχνουμε τα κείμενα για να αξιολογηθούμε με καλό βαθμό ούτε για να αναδείξουμε τα σημεία υπεροχής της μιας σχολικής μονάδας έναντι της άλλης, αλλά για να αποτυπώσουμε την ενιαία και κοινή μας στάση.

Η απόφαση για τα υποδείγματα εκθέσεων προς κατάθεση στο ΙΕΠ ελήφθη στο διοικητικό συμβούλιο της ομοσπονδίας με οριακή πλειοψηφία.

2. Επισημαίνουμε ότι σε κάθε σχέδιο δράσης, δεν χωριζόμαστε σε ομάδες, αλλά ομάδα είναι όλος ο σύλλογος διδασκόντων, ώστε να μην υπάρχει μερισμός και διαφοροποίηση των εκπαιδευτικών.

3. Δεν αποτυπώνουμε κανέναν επιπλέον άξονα πέρα από τους έξι που έχουν επιλεγεί από τη ΔΟΕ.

4. Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων στην 4βαθμη κλίμακα βαθμολόγησης να επιλέξουν για όλους τους άξονες τον υψηλότερο βαθμό (4), ώστε να μην υπάρχει η δυνατότητα ποσοτικής διάκρισης μεταξύ των σχολείων.

Η ΔΟΕ στο ίδιο έγγραφο υποδεικνύει τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν και ζητάει να καταθέσουν «το ενιαίο κείμενο αποτίμησης ως απόφαση του συλλόγου διδασκόντων, καθώς και τα κείμενα της ομοσπονδίας για στόχους και τίτλους σχεδίων δράσης, χωρίς καμιά διαφοροποίηση, εξειδίκευση, συμπλήρωση».

Η απόφαση ελήφθη στο 11μελές Δ.Σ. με 6 ψήφους. Υπέρ της ψήφισαν τα τρία μέλη της ΔΑΚΕ (φέρεται προσκείμενη στη Ν.Δ.), τα δύο μέλη του Δικτύου (φέρεται προσκείμενη στον ΣΥΡΙΖΑ) και το ένα μέλος εκ των δύο των Παρεμβάσεων (της εξωκοινοβουλευτικής Αριστεράς). Κατά της πρότασης ψήφισαν τα δύο μέλη της Δημοκρατικής Συνεργασίας (κινείται στον χώρο του ΚΙΝΑΛ). Την ίδια γραμμή ακολούθησαν και τα δύο μέλη του ΠΑΜΕ (ΚΚΕ) και το έτερο μέλος των Παρεμβάσεων, που  προέκριναν τη συνέχιση της ανυπακοής στην αξιολόγηση.

Και στην ΟΛΜΕ έχει κατατεθεί ανάλογη πρόταση, επί της οποίας ωστόσο δεν έχει συνεδριάσει το διοικητικό συμβούλιο της ομοσπονδίας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή