ΒΟΑΚ: Προχωράει το τμήμα Νεάπολης – Χερσονήσου, 22,5 χλμ.

ΒΟΑΚ: Προχωράει το τμήμα Νεάπολης – Χερσονήσου, 22,5 χλμ.

Στην έγκριση της μελέτης περιβαλλοντικών όρων του τμήματος Νεάπολης – Χερσονήσου του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης προχώρησε το υπουργείο Περιβάλλοντος.

1' 53" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στην έγκριση της μελέτης περιβαλλοντικών όρων του τμήματος Νεάπολης – Χερσονήσου του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης προχώρησε το υπουργείο Περιβάλλοντος. Το έργο έχει μήκος 22,5 χλμ. και ο διαγωνισμός για την κατασκευή του μέσω σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) έχει από το καλοκαίρι περάσει στη β΄ φάση, με τέσσερα ενδιαφε-ρόμενα σχήματα.

Σύμφωνα με την απόφαση, που δημοσιεύθηκε χθες στη Διαύγεια, ο σχεδιασμός του έργου αφορά τη βελτίωση και λειτουργική αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού, με διαπλάτυνση αυτής και νέες χαράξεις, ώστε να αποκτήσει χαρακτηριστικά αυτοκινητοδρόμου. Πιο συγκεκριμένα, ο δρόμος θα έχει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση (συν λωρίδα έκτακτης ανάγκης) και διαχωριστικό τύπου jersey (όπως στους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους). Προς διαπλάτυνση (προσθήκη λωρίδων) σχεδιάστηκε το τμήμα Χερσόνησος – Μάλια (9,3 χλμ.), ενώ στο τμήμα Μάλια – Νεάπολη (13 χλμ.) θα γίνει διαπλάτυνση (αμφίπλευρα) μέχρι το Σίσι και νέα χάραξη μέχρι τη Νεάπολη (με υπόγεια και τεχνικά έργα λόγω της μορφολογίας του εδάφους και των περιβαλλοντικών χαρακτηριστικών της περιοχής). Στο έργο περιλαμβάνεται και η κατασκευή παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου, μήκους 9,3 χλμ., προς εξυπηρέτηση των τοπικών κινήσεων.

Εγκρίθηκε η μελέτη περιβαλλοντικών όρων – Το έργο ύψους 205 εκατ. διεκδικούν τέσσερα σχήματα.

Να σημειωθεί ότι η απόφαση αφορά όχι μόνο την κατασκευή του έργου αλλά και τη λειτουργία του, από την οποία «εξαιρείται η εγκατάσταση και λειτουργία διοδίων (μετωπικά, πλευρικά)», που όμως μπορεί να προωθηθεί με χωριστή μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων «στην περίπτωση που μελλοντικά, για λόγους ορθής διαχείρισης και ελέγχου της κυκλοφορίας, κριθεί απαραίτητο ή προκύψει ως συμβατική υποχρέωση».

Οσον αφορά τα ειδικά χαρακτηριστικά του έργου, αυτό διέρχεται μέσα από τον αρχαιολογικό χώρο του φαραγγίου Σεληναρίου, Βραχασίου και Μιραμπέλλου και σε πολύ μικρή απόσταση από τον αρχαιολογικό χώρο Μαλίων, αλλά σύμφωνα με το υπουργείο Πολιτισμού δεν εκτιμάται ότι θα τους δημιουργήσει πρόβλημα. Ομοίως, το έργο διέρχεται μέσα από το καταφύγιο Αγριας Ζωής Λιμνίων στα Μάλια και από την περιοχή Natura «Φαράγγι Σεληνάρι – Βραχάσι», με τις αρμόδιες υπηρεσίες να γνωμοδοτούν υπέρ του έργου. Να σημειωθεί ότι αρνητικά στο έργο γνωμοδότησε μόνο ο Δήμος Χερσονήσου, λόγω ελλείψεων στο παράλληλο οδικό δίκτυο, στην εξέταση των πλημμυρικών ροών του έργου και της απουσίας ηχοπετασμάτων στα αστικά τμήματα.

Υπενθυμίζεται ότι το έργο, που έχει προϋπολογισμό 205 εκατ. ευρώ, διεκδικούν οι «Αυτοκινητόδρομος Αριάδνη» ΑΒΑΞ – Marguerite, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και Ενωση Μυτιληναίος – Intertoll Europe.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή