Απογραφή 2021: Παρατείνεται η διαδικασία

Απογραφή 2021: Παρατείνεται η διαδικασία

Μία μέρα πριν από τη λήξη της προθεσμίας (26 Νοεμβρίου) για την αυτοαπογραφή, έχουν μοιραστεί τα 4/5 των φακέλων που αφορούν αυτή τη διαδικασία απογραφής, σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή.

2' 33" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μία μέρα πριν από τη λήξη της προθεσμίας (26 Νοεμβρίου) για την αυτοαπογραφή, έχουν μοιραστεί τα 4/5 των φακέλων που αφορούν αυτή τη διαδικασία απογραφής, σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή, με σημαντικές αποκλίσεις όσον αφορά τον βαθμό εξέλιξης της διαδικασίας από περιοχή σε περιοχή. Ταυτόχρονα, από τους 60.000 απογραφείς που έχει εκτιμηθεί ότι απαιτούνται, μέχρι στιγμής έχουν πιάσει δουλειά 48.000.

Με αυτά τα δεδομένα, έχει αποφασιστεί να δοθεί παράταση στη δυνατότητα αυτοαπογραφής μέχρι τις αρχές Δεκεμβρίου, ωστόσο η ακριβής ημερομηνία λήξης της προθεσμίας δεν έχει ακόμα καθοριστεί. «Οι πολίτες θα έχουν χρόνο να αυτοαπογραφούν», λέει στην «Κ» ο Θάνος Θανόπουλος, πρόεδρος της ΕΛΣΤΑΤ. Ειδικά στις περιοχές που υπάρχει κοινό το οποίο δυνητικά μπορεί και θέλει να κάνει τη διαδικασία, «δεν θέλουμε να υπάρξουν πολίτες που δεν θα έχουν την ευκαιρία να αυτοαπογραφούν», συμπληρώνει. Η διαδικασία της ηλεκτρονικής απογραφής πάντως, σύμφωνα με τον κ. Θανόπουλο, έχει πολύ μεγάλη συμμετοχή μέχρι τώρα.  

Σημαντικές αποκλίσεις από περιοχή σε περιοχή – Μέχρι τις αρχές Δεκεμβρίου η δυνατότητα αυτοαπογραφής.

«Σε Φλώρινα, Αιτωλοακαρνανία, για παράδειγμα, η διαδικασία της αυτοαπογραφής έχει σχεδόν ολοκληρωθεί. Την ίδια στιγμή, σε περιοχές όπως ο Αλιμος, το Παλαιό Φάληρο, το Μαρούσι και τα Κύθηρα δεν έχουν ακόμα μοιραστεί οι φάκελοι. Ο πρόεδρος της ΕΛΣΤΑΤ επισημαίνει ότι παραδοσιακά οι δυσκολότερες περιοχές για τους ερευνητές της ΕΛΣΤΑΤ, στην προκειμένη περίπτωση τους απογραφείς, είναι από τη μια οι περιοχές κατοικίας ανθρώπων με πολύ υψηλά εισοδήματα και από την άλλη οι περιοχές όπου κατοικούν πολίτες που τους λείπουν τα βασικά, οπότε δεν τους ενδιαφέρει η απογραφή. Σε περιοχές όπως η Βούλα, η Βουλιαγμένη, η Εκάλη και η Κηφισιά, όπου υπάρχουν κλειστά και φυλασσόμενα συγκροτήματα ή κατοικίες, «οι απογραφείς δεν βρίσκουν πώς να παραδώσουν τον φάκελο, αφού βέβαια είναι καλύτερα να μην τον αφήσουν στην είσοδο σαν φυλλάδιο. Επίσης, σε νοικοκυριά που δεν υπάρχει ρεύμα, ποιος ενδιαφέρεται για την απογραφή;»

Η κατανομή επίσης των απογραφέων δεν είναι ομοιόμορφη, δεδομένης της διαθεσιμότητας που υπήρξε. Πάντως, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, είχαν κατατεθεί συνολικά 130.000 αιτήματα εργασίας στην απογραφή, οπότε και υπάρχει δεξαμενή υποψηφίων για να καλυφθούν κενά ή ενδεχόμενες παραιτήσεις, όπως συνέβη στην Αχαΐα, όπου παραιτήθηκαν οι 500 από τους 700 απογραφείς. Ο κ. Θανόπουλος εξηγεί ότι αυτοί έχουν ήδη αντικατασταθεί, ωστόσο χρειάζονται κάποιες μέρες για να πραγματοποιηθεί η πρόσληψη και η εκπαίδευση. «Οι απογραφείς αντιμετωπίζουν δυσκολίες τις οποίες δεν περίμεναν. Κάποιοι ενδεχομένως να πίστευαν ότι απλώς θα κάθονταν μπροστά σε ένα κομπιούτερ και θα τσέκαραν απογραφικά δελτία», επισημαίνει.

Ο κάθε υπάλληλος αναλαμβάνει να απογράψει το λιγότερο 120 νοικοκυριά με αντίτιμο 10 ευρώ μεικτά το νοικοκυριό, δηλαδή 1.000 ευρώ καθαρά. «Ωστόσο, αν κάποιος είναι καλός, μπορεί να βγάλει και περισσότερα», λέει ο κ. Θανόπουλος. Στους απογραφείς έχει επίσης ζητηθεί να κατεβάσουν εφαρμογή στο κινητό τους έτσι ώστε όταν τα νοικοκυριά που έχουν χρεωθεί καλούν στο κέντρο, να μεταφέρεται η κλήση στον απογραφέα και ο πολίτης να επικοινωνεί απευθείας με τον υπεύθυνο. «Ομως αυτό πολλοί δεν το έχουν κάνει και έτσι όλες οι κλήσεις απαντώνται από το κέντρο, με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλη αναμονή», επισημαίνει ο κ. Θανόπουλος. Προσθέτει πάντως ότι γίνεται προσπάθεια να επιλύεται άμεσα κάθε πρόβλημα που εντοπίζεται.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή