Με την αγορά ενός ζευγαριού καλτσών, δώρο άλλο ένα σε έναν άστεγο

Με την αγορά ενός ζευγαριού καλτσών, δώρο άλλο ένα σε έναν άστεγο

Πίσω από το e-shop Sis n Bro Collection βρίσκεται μια οικογενειακή επιχείρηση, η οποία συνεργάζεται με δομές και οργανισμούς

3' 14" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τα Χριστούγεννα του 2020, γύρω από το γιορτινό τραπέζι της οικογένειας Γρηγορίου η συζήτηση είχε ανάψει. Η Γεωργία, ο αδερφός της Ηλίας και η σύζυγός του Κατερίνα Μαναρώλη προσπαθούσαν να λύσουν μια δύσκολη εξίσωση. Λίγες ημέρες νωρίτερα, ο Ηλίας είχε διαβάσει ότι το είδος πρώτης ανάγκης που χρειάζεται περισσότερο από οτιδήποτε ένας άστεγος είναι οι κάλτσες. «Εμείς τι θα μπορούσαμε άραγε να κάνουμε;» ήταν το ερώτημα που έπεσε στο τραπέζι αμέσως μετά τα γιορτινά εδέσματα. Ο Ηλίας είχε εργαστεί για χρόνια στο εξωτερικό, στο στρατηγικό μάρκετινγκ και στο μάνατζμεντ πολυεθνικών εταιρειών, η Γεωργία ήταν εκπαιδεύτρια αεροσυνοδός και υπεύθυνη καμπίνας και η Κατερίνα εργάζεται στη διαφήμιση και στην εμπορική διεύθυνση μέσων ενημέρωσης. Η ιδέα μιας οικογενειακής επιχείρησης δεν άργησε να προκριθεί, χρειάστηκε όμως αρκετή σκέψη πριν να καταλήξουν στο μοντέλο buy one, share one. Ετσι γεννήθηκε το e-shop Sis n Bro Collection, στα ηλεκτρονικά ράφια του οποίου μπορεί κανείς να βρει κάλτσες σε δώδεκα πρωτότυπα σχέδια, σε δύο μεγέθη (36-40 και 41+). Η λογική είναι απλή: για κάθε ζευγάρι που αγοράζει κάποιος καταναλωτής, ένα ζευγάρι χαρίζεται σε κάποια δομή που υποστηρίζει αστέγους. Χρειάστηκαν αρκετοί μήνες προετοιμασίας ώσπου να καταρτιστεί το επιχειρηματικό πλάνο, να βρεθεί η ελληνική βιοτεχνία που θα αναλάμβανε την κατασκευή των καλτσών, να καταλήξουν στα σχέδια, αλλά και στις προδιαγραφές που θα έπρεπε να τηρούν, να ετοιμαστούν τα προϊόντα, να στηθεί το e-shop. «Δώσαμε μεγάλη βάση στην ποιότητα των προϊόντων, ιδιαίτερα στις κάλτσες που θα δοθούν στους άστεγους, συμβουλευτήκαμε φορείς που έχουν κάνει δουλειά στο πεδίο και γνωρίζουν τις ανάγκες τους», λέει η Κατερίνα Μαναρώλη, «πρόκειται για κάλτσες ειδικά σχεδιασμένες, με συγκεκριμένες προδιαγραφές». Για την κατασκευή τους χρησιμοποιείται άριστης ποιότητας βαμβάκι πενιέ, διαθέτουν ειδικές ζώνες εξαερισμού για να αναπνέει σωστά το πόδι, λάστιχα που δεν σφίγγουν υπερβολικά τον αστράγαλο αλλά και δεν χαλαρώνουν, έχουν ειδικές ζώνες στο πέλμα ώστε να μη μετακινούνται λόγω της τριβής με το παπούτσι, είναι αντιβακτηριδιακές, δεν κρατούν υγρασία, είναι σκουρόχρωμες.

Για την παράδοσή τους στους άστεγους συνεργάζονται με δομές όπως το Κέντρο Υποδοχής και Αλληλεγγύης του Δήμου Αθηναίων – ΚΥΑΔΑ, που ήταν και ο πρώτος οργανισμός που προσέγγισαν, οι Γιατροί του Κόσμου, η Ithaka, που διαθέτει κινητά πλυντήρια για τη φροντίδα του ρουχισμού των αστέγων, η Praksis και ο Δεσμός. Η δωρεά των καλτσών δεν μπορεί φυσικά να γίνει μεμονωμένα –κάθε φορά που πραγματοποιείται μια αγορά να γίνεται και παράδοση αντίστοιχου αριθμού προϊόντων– αλλά ανά τακτά χρονικά διαστήματα συγκεντρώνεται ένας ικανός αριθμός καλτσών και παραδίδονται είτε στο πλαίσιο κάποιας δράσης των οργανισμών είτε οργανώνεται επί τούτου μια δράση από κοινού του Sis n Bro και κάποιου από τους συνεργαζόμενους φορείς.

Τα «εγκαίνια» του διαδικτυακού καταστήματος έγιναν στις 12 Οκτωβρίου και η ανταπόκριση των καταναλωτών ήταν συγκινητική, λέει η Κατερίνα Μαναρώλη. «Υπολογίζαμε αρχικά ότι η πρώτη δράση παράδοσης θα γινόταν κοντά στις γιορτές, αλλά τελικά είμαστε ήδη έτοιμοι και θα την οργανώσουμε στις αρχές του Δεκεμβρίου. Υπολογίζουμε ότι την περίοδο των γιορτών θα είμαστε σε θέση να κάνουμε και δεύτερη παράδοση».

Αλλα προϊόντα

Η καλή πορεία των πωλήσεων τους επιτρέπει να κάνουν ήδη όνειρα για εμπλουτισμό του e-shop και με άλλους κωδικούς. Η αρχή σχεδιάζουν να γίνει με φανελάκια, που επίσης συγκαταλέγονται στα βασικά είδη ανάγκης για τους άστεγους συμπολίτες μας. «Εχουμε και έναν ευσεβή πόθο», ομολογεί η Κατερίνα Μαναρώλη, «αν καταφέρουμε να αναπτυχθούμε αρκετά, να μπορέσουμε να προσφέρουμε δουλειά σε αυτούς τους ανθρώπους, ώστε να μπορούν να βιοποριστούν και να ενταχθούν ξανά στην κοινωνία». Αυτό που τους χαροποιεί, λέει, είναι ότι «υπάρχει ενσυναίσθηση, δεν έχει χαθεί. Και είναι σημαντικό αυτό στους καιρούς που ζούμε, γιατί την τελευταία δεκαετία αυξήθηκαν δραματικά οι άνθρωποι που ζουν στον δρόμο ή σε συνθήκες ακραίας φτώχειας. Το γεγονός ότι αυτό το εγχείρημα, αυτή η πρωτοβουλία αγκαλιάζεται τόσο από τους καταναλωτές όσο και από τους φορείς είναι σημαντικό και μας ικανοποιεί, γιατί με αυτή την ελπίδα ξεκινήσαμε».

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή