Αυτοκίνητα: Το περιβαλλοντικό τέλος φέρνει πρόστιμα

Αυτοκίνητα: Το περιβαλλοντικό τέλος φέρνει πρόστιμα

Για την Ε.Ε., η Ελλάδα έχει παραβεί τις υποχρεώσεις της σχετικά με την απαγόρευση εισαγωγής διακριτικής φορολογικής μεταχείρισης για τα προϊόντα.

1' 59" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αντιμέτωπη με υψηλά πρόστιμα θα βρεθεί η χώρα στην περίπτωση που δεν απαντήσει πειστικά, έως την Παρασκευή, σε επιστολή της Ε.Ε. σχετικά με το περιβαλλοντικό τέλος που έχει επιβάλει η Ελλάδα στην εισαγωγή παλαιάς τεχνολογίας, ρυπογόνων, μεταχειρισμένων Ι.Χ. Η Κομισιόν είχε γνωστοποιήσει στη χώρα αιτιολογημένη άποψη που αφορά την εφαρμογή των ευρωπαϊκών κανονισμών σε σχέση με την εθνική διαδικασία φορολογίας κατά την εισαγωγή Ι.Χ. αυτοκινήτων.

Η Κομισιόν υποστηρίζει ότι η επιβολή τού εν λόγω περιβαλλοντικού τέλους αποθαρρύνει τους καταναλωτές από το να προμηθευτούν μεταχειρισμένα οχήματα, υπέρ της πώλησης παρόμοιων προϊόντων που διατίθενται στην εγχώρια αγορά. Για την Ε.Ε., η χώρα έχει παραβεί τις υποχρεώσεις της σχετικά με την ελεύθερη κυκλοφορία των εμπορευμάτων και την απαγόρευση εισαγωγής διακριτικής φορολογικής μεταχείρισης για τα προϊόντα.

Η διαδικασία έρευνας της υπόθεσης ξεκίνησε κατόπιν καταγγελίας του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος, ο οποίος υποστηρίζει ότι η επιβολή του περιβαλλοντικού τέλους στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα υψηλών ρύπων (Euro4 και Euro5a) δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού, αφήνοντας να εννοηθεί ότι η ρύθμιση ευνοεί την αγορά νέων Ι.Χ. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο σχετικός νόμος ψηφίστηκε στις 27 Ιουλίου 2021 και προβλέπει, μεταξύ άλλων, την απαγόρευση εισαγωγής πολύ παλαιών μεταχειρισμένων οχημάτων καθώς και την επιβολή περιβαλλοντικού τέλους για τις παραπάνω κατηγορίες αυτοκινήτων (Euro4 και Euro5a). Η αιτιολογημένη γνώμη της Κομισιόν έφτασε στην Ελλάδα τον περασμένο Οκτώβριο και η χώρα είχε διορία έως τον Νοέμβριο να απαντήσει. Ωστόσο, η ελληνική κυβέρνηση ζήτησε και έλαβε, όπως δικαιούται, παράταση προκειμένου να απαντήσει στην Κομισιόν έως τις 21 Ιανουαρίου 2022.

«Η αγορά έχει επηρεαστεί σημαντικά από το χαράτσι που επιβλήθηκε σε μεγάλη μερίδα μεταχειρισμένων εισαγόμενων Ι.Χ., καθώς αφορά όλα τα αυτοκίνητα από 8 ετών και άνω. Αρκεί κανείς να αναλογιστεί ότι ο μέσος όρος των Ι.Χ. που κυκλοφορούν στην Ελλάδα ανέρχεται στα 17 έτη», εξηγεί στην «Κ» ο Κώστας Κυράτσος, πρόεδρος του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ). Και όλα αυτά σε μια περίοδο που η αγορά μεταχειρισμένων Ι.Χ. εμφανίζει σημαντική ανάκαμψη. Ο κ. Κυράτσος εξηγεί ότι ακόμα και οι υγειονομικές συνθήκες οδήγησαν στην προμήθεια μεταχειρισμένων Ι.Χ., καθώς υπάρχουν οικογένειες που επέλεξαν τη λύση της αγοράς ενός δεύτερου αυτοκινήτου προκειμένου να αποφεύγεται η χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς για τις μετακινήσεις των μελών τους. Την ίδια στιγμή, αξίζει να σημειωθεί ότι ώθηση στην αγορά μεταχειρισμένων Ι.Χ. έδωσε και η καθυστέρηση στην παράδοση νέων αυτοκινήτων λόγω επιπτώσεων της πανδημίας που οδήγησαν σε ελλείψεις μικροτσίπ καθώς και σε προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή