Βοήθεια για ένταξη παιδιών προσφύγων στο σχολείο

Βοήθεια για ένταξη παιδιών προσφύγων στο σχολείο

Νέο πρόγραμμα του Solidarity Now με στήριξη και χρηματοδότηση της UNICEF

1' 47" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Διευκόλυνση στο γραφειοκρατικό σκέλος της εγγραφής των παιδιών προσφύγων και αιτούντων άσυλο στο σχολείο αλλά και καθημερινή υποστήριξη ούτως ώστε να ενταχθούν ομαλά στο σχολικό περιβάλλον και να αποδώσουν τα μέγιστα γνωστικά παρέχεται μέσω του προγράμματος «Μονοπάτι για Ολα τα Παιδιά στην Εκπαίδευση». Το νέο πρόγραμμα του Solidarity Now υλοποιείται με στήριξη και χρηματοδότηση της UNICEF στην Ελλάδα από τον Οκτώβριο του 2021. Το πρότζεκτ, που έχει στηριχθεί σε αποκτηθείσα εμπειρία από παλαιότερα, υλοποιείται σε έξι περιφέρειες – Αττική, Κεντρική Ελλάδα, Κεντρική και Ανατολική Μακεδονία, Ηπειρο και Πελοπόννησο. Ταυτόχρονα, υπηρεσίες μη τυπικής εκπαίδευσης προσφέρονται και σε δεκατέσσερις ανοιχτούς χώρους φιλοξενίας σε όλη την ηπειρωτική Ελλάδα και σε παιδιά που ζουν εντός αστικού ιστού σε τέσσερις πόλεις, την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, τα Ιωάννινα και το Κιλκίς. Το Solidarity Now είναι υπεύθυνο για τον συντονισμό της ομάδας του προγράμματος που περιλαμβάνει το Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες (υλοποίηση στην Αθήνα), το Δίκτυο Melissa (Αθήνα) και τον Σύλλογο OMNES (Κιλκίς).

«Απευθυνόμαστε σε παιδιά 4 έως 17 ετών, τα οποία βοηθούμε να ενταχθούν σε τυπική εκπαίδευση», αναφέρει στην «Κ» η κ. Εύα Μέλλου, υπεύθυνη του προγράμματος στη Νότια Ελλάδα. «Αρχικά αναλαμβάνουμε την εγγραφή των παιδιών στις σχολικές μονάδες, αν τα παιδιά έχουν κάποια μαθησιακή δυσκολία, προωθούμε τις διαδικασίες για τη διάγνωση ή την παραπομπή σε ειδικό επιστήμονα». Η μετακίνηση των μαθητών από τις ανοιχτές δομές, που κατά κανόνα βρίσκονται εκτός αστικού ιστού, στα κατά τόπους σχολεία είναι ένα δύσκολο εγχείρημα, που συχνά καθυστερεί. Εμπίπτει, ωστόσο, στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας.

«Τα παιδιά που φιλοξενούνται στη δομή της Ριτσώνας, φοιτούν σε είκοσι διαφορετικά σχολεία», εξηγεί η κ. Μέλλου, «πέρα από τις διαφορετικές ηλικίες και κατευθύνσεις (πολυπολιτισμικά σχολεία, ΕΠΑΛ, μουσικά κ.ά.), έχει θεσμοθετηθεί ένα όριο μαθητών προσφύγων που το κάθε σχολείο μπορεί να δεχθεί». Η υποστήριξη, βέβαια, συνεχίζεται και μετά το σχόλασμα. «Κάνουμε ενισχυτική διδασκαλία σε όλα τα βασικά μαθήματα: ελληνικά, αγγλικά, φυσικές επιστήμες, μαθηματικά…». Η ίδια και οι συνεργάτες της βρίσκονται στις δομές από το πρωί (καθώς ορισμένοι μαθητές πηγαίνουν απόγευμα σχολείο) έως αργά το βράδυ. Οι περίοδοι της τηλεκπαίδευσης είναι εξαιρετικά απαιτητικές. «Ούτε το Ιντερνετ είναι επαρκές ούτε ο διαθέσιμος εξοπλισμός, οπότε φέρνουμε εμείς τον κατάλληλο και παραμένουν στον χώρο κοντά τους».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή