Παράταση για ΚΤΕΟ λόγω κακοκαιρίας

Παράταση για ΚΤΕΟ λόγω κακοκαιρίας

Τέσσερα στα δέκα οχήματα δεν έχουν περάσει από έλεγχο. Οι απώλειες για τα κρατικά ταμεία ξεπερνούν τα 400 εκατ. ευρώ.

2' 18" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Παραμένει η μάστιγα των ανέλεγκτων από ΚΤΕΟ Ι.Χ., ενώ η διασταύρωση των δεδομένων (υπουργείων Οικονομικών και Υποδομών – Μεταφορών) που θα επιτρέπει τον αυτοματοποιημένο καταλογισμό προστίμων σε όσους ιδιοκτήτες δεν έχουν περάσει το όχημά τους από ΚΤΕΟ εξακολουθεί να εκκρεμεί. Οι έως τώρα εκτιμήσεις κάνουν λόγο για σταθερό αριθμό Ι.Χ. και δικύκλων που δεν έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο, στοιχείο το οποίο δεν φαίνεται να αλλάζει εάν δεν ληφθούν δραστικά μέτρα, όπως εξηγεί ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ κ. Κωνσταντίνος Βήκας.

Συνολικά υπολογίζεται ότι περίπου 1,5 εκατ. οχήματα δεν έχουν προχωρήσει στον τεχνικό έλεγχο, με 700.000 – 800.000 εξ αυτών να είναι δίκυκλα. Ο κίνδυνος για την οδική ασφάλεια αλλά και η περιβαλλοντική επιβάρυνση που προκαλείται από τα οχήματα που δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ είναι σημαντικός και κρίνεται επιβεβλημένη η άμεση λήψη μέτρων. Την ίδια στιγμή οι απώλειες για τα κρατικά ταμεία ξεπερνούν τα 400 εκατ. ευρώ, ενώ το κόστος σε ανθρώπινες απώλειες είναι ανυπολόγιστο.

Ιδιοκτήτες οχημάτων και ΚΤΕΟ βρίσκονται υπ’ ατμόν για την πολυσυζητημένη διασύνδεση των βάσεων δεδομένων των δύο συναρμόδιων υπουργείων, που θα οδηγήσει στον αυτοματοποιημένο καταλογισμό προστίμων. Σημειώνεται ότι η διασύνδεση αναμένεται από το 2015, οπότε και είχε εξαγγελθεί ότι θα ενεργοποιηθεί. Ο φόβος της επιβολής προστίμου οδήγησε τότε χιλιάδες ιδιοκτήτες στα Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων, όπου για μήνες σημειωνόταν το αδιαχώρητο. «Προτείναμε στο υπουργείο Υποδομών με την ενεργοποίηση της διασύνδεσης των βάσεων δεδομένων να μη γίνει αυτομάτως ο καταλογισμός των προστίμων, αλλά να δοθεί ένα περιθώριο λίγων μηνών μέχρι να γίνει η πρώτη διασταύρωση και ο καταλογισμός του προστίμου. Στο μεταξύ να βγει ένα πρόγραμμα ελέγχου εκπρόθεσμων οχημάτων –είτε με βάση το τελευταίο ψηφίο της πινακίδας κυκλοφορίας είτε με τον ΑΦΜ– ώστε στο διάστημα μέχρι την πρώτη διασταύρωση να μπορούν να προσέρχονται οι υπόχρεοι ιδιοκτήτες στα ΚΤΕΟ. Στόχος μας είναι να αποφύγουμε εικόνες σαν αυτές που ζήσαμε το 2015, οπότε και έσπευδαν να προλάβουν την τελευταία στιγμή οι ιδιοκτήτες να περάσουν από ΚΤΕΟ, με αποτέλεσμα να είναι ιδιαίτερα δύσκολη η εξυπηρέτηση τόσο μεγάλου όγκου οχημάτων σε περιορισμένο χρονικό διάστημα», εξηγεί στην «Κ» ο κ. Βήκας.

Στο μεταξύ, λόγω της πρόσφατης κακοκαιρίας παρατάθηκε κατά 15 ημέρες η καταληκτική ημερομηνία διενέργειας του περιοδικού τεχνικού ελέγχου (αρχικού και επανελέγχου) των οχημάτων όλων των κατηγοριών, εφόσον αυτή ήταν εντός της χρονικής περιόδου από 24.1.2022 έως και 30.1.2022 (συμπεριλαμβανόμενης της μίας επιπλέον εβδομάδας). Παράλληλα παρατείνεται κατά 15 ημερολογιακές ημέρες η διάρκεια ισχύος των Καρτών Ελέγχου Καυσαερίων (ΚΕΚ) των οχημάτων όλων των κατηγοριών, καθώς και η ημερομηνία διενέργειας οποιουδήποτε ειδικού ελέγχου, εφόσον η ημερομηνία επόμενου ελέγχου για την έκδοση της ΚΕΚ ή του ειδικού ελέγχου ήταν εντός της χρονικής περιόδου από 24.1-2022 έως και 30.1-2022. Η απόφαση του υφυπουργού Υποδομών – Μεταφορών κρίθηκε επιβεβλημένη καθώς την προηγούμενη εβδομάδα ήταν αδύνατη η πρόσβαση στα ΚΤΕΟ λόγω των έκτακτων καιρικών συνθηκών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή