Παραβάτες υπάρχουν, ραντάρ όχι

Παραβάτες υπάρχουν, ραντάρ όχι

Χωρίς κάμερες – ραντάρ για τον έλεγχο της ταχύτητας των αυτοκινήτων παραμένει το εθνικό οδικό δίκτυο της χώρας

3' 1" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Χωρίς κάμερες – ραντάρ για τον έλεγχο της ταχύτητας των αυτοκινήτων παραμένει το εθνικό οδικό δίκτυο της χώρας, ενώ δεν είναι διαφορετικά τα δεδομένα στις κεντρικές οδικές αρτηρίες του λεκανοπεδίου, παρά τα κατά καιρούς θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα, όπως αυτό που βρέθηκε στο επίκεντρο πρόσφατα, με θύμα τον Τζώρτζη Μονογυιό.

Το θέμα είχε αναδείξει προ πενταετίας η «Κ» με αφορμή πολύνεκρο τροχαίο στη Θήβα, που στοίχισε τη ζωή σε τέσσερα άτομα, ανάμεσα στα οποία και του 24χρονου Γιώργου Βακάκη, γιου του ιδιοκτήτη των πολυκαταστημάτων Jumbo. Παρά το γεγονός ότι έχουν μεσολαβήσει πέντε χρόνια (το τροχαίο δυστύχημα έγινε τον Μάρτιο του 2017) η κατάσταση παραμένει εξίσου προβληματική. Από επικοινωνία της «Κ» με τους παραχωρησιούχους, τις εταιρείες δηλαδή στις οποίες έχει παραχωρηθεί η χρήση και εμπορική εκμετάλλευση των αυτοκινητοδρόμων, προέκυψε ότι σε μόλις ένα σημείο ολόκληρου του εθνικού οδικού δικτύου υπάρχουν κάμερες – ραντάρ της Τροχαίας για τον έλεγχο της ταχύτητας των αυτοκινήτων και τη βεβαίωση προστίμων για υπερβολική ταχύτητα. Πρόκειται για τη σήραγγα του Αρτεμισίου, με σταθερές κάμερες – ραντάρ να λειτουργούν σε όλο το μήκος της.

Μία κάμερα σε κάθε κατεύθυνση λειτουργεί και κατά μήκος της εθνικής οδού Αθηνών – Κορίνθου, στο ύψος της Ελευσίνας. Χρησιμοποιείται όμως όχι για τον έλεγχο της ταχύτητας, αλλά για να καταγράφει και να βεβαιώνει κλήσεις στα αυτοκίνητα που κινούνται στη Λωρίδα Εκτακτης Ανάγκης. Κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου που συνδέει την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη, όπως και κατά μήκος της Ιόνιας Οδού, σύμφωνα πάντα με ενημέρωση από τους παραχωρησιούχους, η Τροχαία δεν διαθέτει σταθερές κάμερες που να της επιτρέπουν να ελέγχει την ταχύτητα των οχημάτων και να βεβαιώνει πρόστιμα στους παραβάτες.

Την ίδια στιγμή οι διαχειρίστριες εταιρείες έχουν σε λειτουργία εκατοντάδες κάμερες, που μεταφέρουν εικόνα στα επιχειρησιακά τους κέντρα, όχι όμως για τον έλεγχο της ταχύτητας, αλλά για τη διαχείριση της κυκλοφορίας και τον εντοπισμό συμβάντων. Σταθερές συσκευές, που φωτογραφίζουν τον παραβάτη, είχαν τοποθετηθεί την προηγούμενη δεκαετία και σε πολλά σημεία της Εγνατίας Οδού, ωστόσο πλέον δεν λειτουργούν.

Το κενό επιχειρούν να καλύψουν τα στελέχη της Τροχαίας με τα φορητά ραντάρ που χρησιμοποιούνται από τα κλιμάκια της υπηρεσίας.

Στην Αττική Οδό

Σε ό,τι αφορά το λεκανοπέδιο της Αττικής, μοναδική εξαίρεση αποτελεί η Αττική Οδός, που πρωταγωνίστησε λόγω «Ελπίδος» εξαιτίας της πολύωρης ακινητοποίησης εκατοντάδων οχημάτων λόγω της χιονόπτωσης και της αδυναμίας της εταιρείας να κρατήσει ανοικτό τον αυτοκινητόδρομο. Σε ολόκληρο το δίκτυό της βρίσκονται εγκατεστημένες συνολικά 14 κάμερες της Τροχαίας για τον έλεγχο της ταχύτητας. Σύμφωνα όμως με αστυνομική πηγή, δεν λειτουργούν όλες ταυτόχρονα λόγω της αδυναμίας του τμήματος Τροχαίας Αττικής Οδού να διαχειριστεί τον μεγάλο όγκο κλήσεων που βεβαιώνονται στους παραβάτες. Αντ’ αυτού έχει επιλεγεί η «κυκλική» ενεργοποίησή τους ώστε αφενός το διαχειριστικό βάρος να είναι μικρότερο και αφετέρου οι οδηγοί να μη γνωρίζουν πότε και ποια από τα 14 ραντάρ λειτουργούν.

Το κενό στον έλεγχο της ταχύτητας επιχειρούν να καλύψουν τα στελέχη της Τροχαίας με τα φορητά ραντάρ που χρησιμοποιούνται από τα κλιμάκια της υπηρεσίας. Συνολικά, τα τμήματα Τροχαίας στην Αττική διαθέτουν 45 τέτοια φορητά ραντάρ, με τους υπευθύνους της υπηρεσίας να επισημαίνουν ότι το τελευταίο διάστημα έχουν εντείνει τους σχετικούς ελέγχους.

Σύμφωνα με στοιχεία από το αρχηγείο της Αστυνομίας, στη διάρκεια του 2021 βεβαιώθηκαν στον νομό Αττικής 22.866 παραβάσεις για υπερβολική ταχύτητα. Οι περισσότερες κλήσεις, συνολικά 2.648, βεβαιώθηκαν τον περασμένο Νοέμβριο. Σε ολόκληρη την επικράτεια κόπηκαν πέρυσι πάνω από 222.000 κλήσεις.

Το αρχηγείο πάντως απέφυγε να απαντήσει σε αίτημα της «Κ» για τον ακριβή αριθμό όχι των φορητών, αλλά των σταθερών καμερών – ραντάρ που λειτουργούν στην πρωτεύουσα, με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει.

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή