«Οινόραμα» με κρασιά από τρεις εσοδείες

«Οινόραμα» με κρασιά από τρεις εσοδείες

Η έκθεση επέστρεψε με νέα δεδομένα, έπειτα από δύο χρόνια «απουσίας» λόγω πανδημίας.

2' 3" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κάτι που δεν μπορεί να «μοιραστεί» εξ αποστάσεως είναι σαφώς το άρωμα και η γεύση ενός κρασιού. «Και μόνο που είμαστε εδώ είναι κάτι σαν θαύμα», λέει η Κάτια Κ. περιμένοντας τη σειρά της για να μπει στην έκθεση κρασιού «Οινόραμα», η οποία ολοκληρώθηκε χθες στο Ζάππειο. Παρά την τήρηση πολλών κανόνων και περιορισμών λόγω κορωνοϊού, την έκθεση, που πραγματοποιήθηκε και πάλι έπειτα από δύο χρόνια «απουσίας», επισκέφθηκαν εκατοντάδες άτομα, ιδιωτικά, επαγγελματίες του οίνου και δημοσιογράφοι από πολλές χώρες του εξωτερικού.

Πάνω από 2.000 κρασιά από 250 οινοποιεία βρίσκονταν εκεί για να τους υποδεχθούν. Μάλιστα λόγω κορωνοϊού ήταν η πρώτη φορά που στο «Οινόραμα» παρουσιάστηκαν κρασιά από τρεις εσοδείες (2019-2021). Σημείο της ανάπτυξης του ελληνικού οίνου το γεγονός ότι η αίθουσα με τις «οινικές αποκαλύψεις», μικρά οινοποιεία με παραγωγή κάτω των 30.000 φιαλών, φέτος ήταν πιο γεμάτη από ποτέ.

Το Ζάππειο με το «Οινόραμα» επιστρέφει στην αρχική του χρήση. «Λίγοι το γνωρίζουν, αλλά όταν ο Βαγγέλης Ζάππας δώρισε το Ζάππειο για την επανέναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων στη σύγχρονη εποχή, όρισε ότι μετά θα ήταν ένας εκθεσιακός χώρος που θα χρησιμοποιούνταν για τη φιλοξενία των ελληνικών αγροτικών προϊόντων. Και βέβαια το κρασί είναι αγροτικό προϊόν», επισημαίνει ο Ντίνος Στεργίδης, ιδρυτής του «Οινοράματος», της έκθεσης οίνου που έχει συμπληρώσει ήδη ένα τέταρτο του αιώνα ως διοργάνωση.

Φέτος η έκθεση λειτούργησε κατά κύριο λόγο με προαγορά εισιτηρίων, ενώ ήταν η πρώτη φορά που και οι επαγγελματίες επισκέπτες επισκέφθηκαν την έκθεση με εισιτήριο, έτσι ώστε να μπορεί να υπολογισθεί ο αριθμός των ανθρώπων εντός των αιθουσών, που δεν θα έπρεπε να ξεπερνάει συγκεκριμένο νούμερο. Πολλά από τα οινοποιεία που συμμετείχαν εκτιμούν ως θετικό στοιχείο τους περιορισμούς, καθώς όπως τονίζουν «αυτό σημαίνει ότι όσοι ήρθαν, ενδιαφέρονταν πραγματικά».

Ακόμα μία καινοτομία που επέβαλε ο κορωνοϊός ήταν ότι το σχεδιάγραμμα της έκθεσης και ο κατάλογος των εκθετών παρέχονταν στους επισκέπτες μέσω QR code, έτσι ώστε να μην… πηγαινοέρχονται πολλά χαρτιά.

Στο «άνοιγμα» της έκθεσης τον επισκέπτη καλωσόριζαν τα περίπτερα με τους εκθέτες από την Κρήτη. «Για πρώτη φορά υπήρξε τόσο μεγάλο ενδιαφέρον από τους επισκέπτες για τα κρητικά κρασιά. Μέχρι πριν από λίγα χρόνια μας προσπερνούσαν χωρίς να νοιάζονται. Δεν ήξεραν καθόλου τι κάνουμε», λέει στην «Κ» ο οινοποιός Μ. Καραβιτάκης.

Τα οινοποιεία των νησιών είχαν έντονη παρουσία στο φετινό «Οινόραμα» παρά τις δυσκολίες που προκάλεσε στις μετακινήσεις η κακοκαιρία. «Και μόνο τα καλά λόγια που ακούς από τον κόσμο που δοκιμάζει είναι σημαντικά για εμάς», λέει στην «Κ» η Κωνσταντίνα Σολωμού, από το ομώνυμο οινοποιείο στη Ζάκυνθο.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT