ΑΕΙ: Παρασκήνιο και βέλη για συγχωνεύσεις

ΑΕΙ: Παρασκήνιο και βέλη για συγχωνεύσεις

Διαβουλεύσεις στο υπουργείο Παιδείας στο Μαρούσι αλλά και ταξίδια της ηγεσίας του στις έδρες περιφερειακών ΑΕΙ λαμβάνουν χώρα το τρέχον διάστημα, με στόχο να διαμορφωθεί το τελικό πλάνο των τμημάτων που θα συγχωνευθούν.

2' 33" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Διαβουλεύσεις στο υπουργείο Παιδείας στο Μαρούσι αλλά και ταξίδια της ηγεσίας του στις έδρες περιφερειακών ΑΕΙ λαμβάνουν χώρα το τρέχον διάστημα, με στόχο να διαμορφωθεί το τελικό πλάνο των τμημάτων που θα συγχωνευθούν. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», στο μικροσκόπιο του υπουργείου είναι τα πανεπιστήμια που έχουν απορροφήσει ΤΕΙ το 2019.

Το υπουργείο Παιδείας θεωρεί ότι οι «αδύναμοι κρίκοι» των ΑΕΙ είναι τα τμήματα πρώην ΤΕΙ που μετεξελίχθηκαν σε πανεπιστημιακά το 2019.

Ειδικότερα, η προθεσμία που έδωσε στα ΑΕΙ το υπουργείο Παιδείας προκειμένου να καταθέσουν τις προτάσεις τους για συγχωνεύσεις τμημάτων λήγει την προσεχή Πέμπτη 31 Μαρτίου. Η υπουργός Νίκη Κεραμέως έχει ήδη καλέσει αρκετούς πρυτάνεις, ώστε να συζητήσει το θέμα της αναδιάρθρωσης τμημάτων. Παράλληλα, ο υφυπουργός Παιδείας Αγγελος Συρίγος επισκέπτεται περιφερειακά ιδρύματα. Χθες, ενδεικτικά, βρέθηκε στην Αρτα. Το ίδιο διάστημα, στο πλαίσιο των καθηκόντων του, και ο πρόεδρος της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης Περικλής Μήτκας επισκέπτεται ΑΕΙ, με στόχο να καταγράψει ελλείψεις σε υποδομές, διδακτικό προσωπικό, φοιτητές. Μέσα στην εβδομάδα βρέθηκε στο Πανεπιστήμιο Κρήτης, στο Ηράκλειο, ενώ το αμέσως προηγούμενο ταξίδι του ήταν στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο, στην Κέρκυρα. Εχουν προηγηθεί ταξίδια στα Πανεπιστήμια Πελοποννήσου, Θράκης και Αιγαίου.

Το υπουργείο Παιδείας θεωρεί ότι οι «αδύναμοι κρίκοι» είναι τα τμήματα πρώην ΤΕΙ που μετεξελίχθηκαν σε πανεπιστημιακά το 2019. Τα πανεπιστήμια που «πρωταγωνίστησαν» στο εγχείρημα της απορρόφησης ΤΕΙ το 2019 και στα οποία εκτιμάται ότι υπάρχουν αρκετά τμήματα που πληρούν τα κριτήρια τα οποία έχει θέσει το υπουργείο Παιδείας για συγχωνεύσεις είναι σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ» τα Πελοποννήσου, Θεσσαλίας και Μεσογειακό. Βέβαια δεν αποκλείονται αλλαγές μικρότερης εμβέλειας σε τμήματα των Παν. Ιωαννίνων και Δυτ. Μακεδονίας. Πάντως, τα ιδρύματα αρνούνται τις συγχωνεύσεις τμημάτων. Η πιο… προσφιλής τακτική τους είναι να μετονομάζουν τμήματα που δεν είναι υψηλής ζήτησης από τους υποψηφίους των Πανελλαδικών Εξετάσεων, με την προσδοκία να αυξήσουν την ελκυστικότητά τους. Μάλιστα, οι ηγεσίες των ΑΕΙ, εκφράζοντας τη θέση της ακαδημαϊκής τους κοινότητας, θεωρούν ότι η μεταρρύθμιση επί υπουργίας Κ. Γαβρόγλου πρέπει να αξιολογηθεί στην πράξη και πως δεν κάνουν καλό στην τριτοβάθμια εκπαίδευση οι συνεχείς αλλαγές και συγχωνεύσεις τμημάτων. Τέλος, δεν λείπουν και οι πανεπιστημιακοί που επικρίνουν την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας κάνοντας λόγο για μεροληπτικές αποφάσεις. Χαρακτηριστικά, πρύτανης ανέφερε στην «Κ» ότι φέτος έγινε δεκτή μετονομασία τμήματος, ενώ το 2019 η κ. Κεραμέως έθεσε σε αναστολή τμήμα γειτονικού ΑΕΙ που είχε ιδρυθεί επί ΣΥΡΙΖΑ και είχε το ίδιο αντικείμενο με το μετονομασθέν.

Αντιδράσεις για Κέντρα Μάθησης

Την έντονη διαμαρτυρία της εκφράζει η Πανελλήνια Ενωση Κέντρων Μάθησης (ΠΕΚΕΜ) για τους νέους όρους λειτουργίας που έθεσε το υπουργείο Παιδείας στα κέντρα διά βίου μάθησης επιπέδου 1 με τον νόμο 4763/2020, ζητώντας συνάντηση με την υπουργό Νίκη Κεραμέως. Η Ενωση εκτιμά ότι ο νέος νόμος θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια σε κλείσιμο σχεδόν όλα τα κέντρα, αφού ελάχιστα από αυτά μπορούν να ικανοποιήσουν τόσο τις νέες κτιριολογικές προδιαγραφές όσο και την υποχρέωση πλήρους απασχόλησης τουλάχιστον 3 ατόμων. Το θέμα φέρνει στη Βουλή η τομεάρχης Παιδείας του ΚΙΝΑΛ Χαρά Κεφαλίδου με ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας για τα μέτρα που θα λάβει ώστε να αποτραπεί το «λουκέτο» σε κέντρα διά βίου μάθησης επιπέδου 1.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή