Ενα βήμα πιο κοντά στη δρομολόγηση των γρήγορων τρένων μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης βρίσκεται η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετά την πιστοποίηση από τη ΡΑΣ (Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων) των τεσσάρων ETR470. Υστερα από πολύμηνες καθυστερήσεις η ΤΡΑΙΝΟΣΕ βρίσκεται προ των πυλών της δρομολόγησης των ανακατασκευασμένων συρμών της Trenitalia, που είναι προγραμματισμένα να συνδέσουν τις δύο πόλεις με μεγαλύτερη ταχύτητα, άνεση ταξιδιού και ασφάλεια. Μέχρι στιγμής έχουν πιστοποιηθεί τέσσερις από τις συνολικά πέντε αμαξοστοιχίες, που είναι προγραμματισμένες να δρομολογηθούν μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης, με την πρώτη (ETR 470.007) να αποτελεί τον πιλότο βάσει του οποίου θα εκτελούνταν οι απαιτούμενες εργασίες τοποθέτησης συσκευής αμμοδιασποράς. Σημειώνεται ότι η απουσία της εν λόγω συσκευής ήταν αυτή που οδήγησε σε καθυστέρηση της πιστοποίησης των ανακατασκευασμένων συρμών της Trenitalia. Πρόκειται για συσκευή η οποία σχετίζεται με την πέδηση σε έκτακτες συνθήκες, η παρουσία της οποίας προβλέπεται από τον εθνικό σιδηροδρομικό κανονισμό.
Η συμμόρφωση οχημάτων με εγκεκριμένο τύπο οχήματος, όπως ονομάζεται η διαδικασία βάσει της οποίας οι τρεις αμαξοστοιχίες λαμβάνουν την έγκριση από τη ΡΑΣ για διάθεση στην αγορά, ολοκληρώθηκε εντός του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος. Πρόθεση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι η δρομολόγηση των νέων συρμών εντός του Απριλίου, με το ενδεχόμενο ωστόσο να εξυπηρετηθούν από αυτούς οι εκδρομείς του Πάσχα να είναι περιορισμένο. Ως προς τους χρόνους του ταξιδιού, οι υφιστάμενες συνθήκες του δικτύου δεν επιτρέπουν ιδιαίτερα υψηλές ταχύτητες, καθώς εκκρεμούν εργασίες συντήρησης αλλά και αναβάθμισης της γραμμής. Στην παρούσα φάση η διαδρομή μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης θα διαρκεί περίπου 4 ώρες, καθώς το γρήγορο δρομολόγιο έχει προγραμματισμένη μόνο μία στάση, στη Λάρισα, ώστε να περιοριστούν οι απώλειες χρόνου από τις περισσότερες στάσεις.