Οταν οι οδηγοί χάνουν την… επαφή με το ρεζερβουάρ

Οταν οι οδηγοί χάνουν την… επαφή με το ρεζερβουάρ

Σε περιπέτεια δίχως τέλος έχουν μετατραπεί οι μετακινήσεις στην πρωτεύουσα με τις κυκλοφοριακές συνθήκες να μεταβάλλονται συνεχώς, χωρίς να μπορεί κανείς να προβλέψει τι θα αντιμετωπίσει ακόμα και σε γνώριμες διαδρομές

4' 5" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε περιπέτεια δίχως τέλος έχουν μετατραπεί οι μετακινήσεις στην πρωτεύουσα με τις κυκλοφοριακές συνθήκες να μεταβάλλονται συνεχώς, χωρίς να μπορεί κανείς να προβλέψει τι θα αντιμετωπίσει ακόμα και σε γνώριμες διαδρομές. Η αύξηση της τιμής των καυσίμων έχει οδηγήσει σε αναστάτωση, καθώς η εκτόξευση του κόστους μετακίνησης έρχεται να προστεθεί σε ένα συνολικότερο κύμα ανατιμήσεων. Και όλα αυτά έχουν συμπέσει με τη χαλάρωση των μέτρων περιορισμού κατά της εξάπλωσης του κορωνοϊού οδηγώντας μερίδα εργαζομένων πίσω στα γραφεία τους, καθώς σταδιακά καταργείται η τηλεργασία. Από τη μια παρατηρείται σχετική μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου σε ορισμένες κεντρικές αρτηρίες, από την άλλη μια σειρά από συνεχή έκτακτα περιστατικά οδηγούν σε βασανιστικά μποτιλιαρίσματα.

Οι μεταβολές στα στοιχεία της κυκλοφορίας διαφέρουν ανά οδικό άξονα, ενώ αλλάζει η δυναμική του φόρτου ανάλογα με τις ώρες αιχμής. Είναι χαρακτηριστικό ότι κατά τις πρωινές ώρες αιχμής παρατηρείται συχνότερα μείωση του αριθμού των οχημάτων, ενώ οι καθυστερήσεις είναι και αυτές πιο περιορισμένες τις πρωινές ώρες αιχμής (7 π.μ. – 10 π.μ.). Οι απογευματινές ώρες αιχμής (3 μ.μ. – 7 μ.μ.) από την άλλη παρουσιάζουν μεγαλύτερες εναλλαγές. Ειδικότερα παρατηρείται μείωση του αριθμού των διελεύσεων σε ορισμένους οδικούς άξονες, καθώς και των καθυστερήσεων, ωστόσο υπάρχουν και οδικές αρτηρίες που εμφανίζουν μεγαλύτερες καθυστερήσεις απ’ ό,τι την περίοδο πριν από την αύξηση των τιμών των καυσίμων. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής, που συγκρίνουν τα συγκοινωνιακά δεδομένα της 3ης εβδομάδας του Φεβρουαρίου (πριν από την αύξηση της τιμής των καυσίμων) με την 3η εβδομάδα του Μαρτίου, οπότε και το κόστος βενζίνης/πετρελαίου/υγραερίου είχε ήδη αυξηθεί, ο μεγάλος ασθενής παραμένει η λεωφόρος Κηφισού.

Οταν οι οδηγοί χάνουν την… επαφή με το ρεζερβουάρ-1

Ο Κηφισός έχει μετατραπεί σε εφιάλτη, καθώς παραμένει ένας από τους πλέον απρόβλεπτους δρόμους του λεκανοπεδίου. Υπό κανονικές συνθήκες παρατηρείται μείωση του αριθμού των διελεύσεων στο ρεύμα προς Πειραιά, που αγγίζει το 4,2% τις πρωινές ώρες αιχμής, ενώ και οι απογευματινές ώρες αιχμής βρίσκουν τη λεωφόρο Κηφισού με 6,7% λιγότερα οχήματα. Αύξηση παρατηρείται όμως στο ανοδικό ρεύμα (προς Λαμία) τόσο τις πρωινές ώρες αιχμής όσο και τις απογευματινές, με 14,2% και 21,3% περισσότερα οχήματα αντίστοιχα. Περιορισμένες είναι οι καθυστερήσεις στη λεωφόρο Κηφισού, με τις πρωινές ώρες αιχμής να εμφανίζουν 5,3% μικρότερο ποσοστό κατάληψης της λεωφόρου και τις απογευματινές να εμφανίζουν 25,4% λιγότερες καθυστερήσεις. Ωστόσο τα στοιχεία αφορούν τις κανονικές συνθήκες στον συγκεκριμένο δρόμο, ο οποίος όμως εξακολουθεί και παρουσιάζει συστηματικά ακραία μποτιλιαρίσματα.

Η μείωση της κίνησης σε ορισμένους οδικούς άξονες συνδέεται, σύμφωνα με συγκοινωνιολόγους, με την αύξηση της επιβατικής κίνησης στις συγκοινωνίες.

Τα έκτακτα περιστατικά που περιλαμβάνουν είτε κάποια σύγκρουση είτε ακινητοποίηση οχήματος λόγω βλάβης έχουν διπλασιαστεί και σύμφωνα με τα στοιχεία του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας ανέρχονται σε οκτώ την ημέρα από τέσσερα που ήταν πριν από μερικούς μήνες. Το ιδιαίτερα ενδιαφέρον ωστόσο στοιχείο αφορά το γεγονός ότι πλέον από τα π.χ. οκτώ ακινητοποιημένα οχήματα, τα μισά έχουν «μείνει» από βενζίνη. «Πρόκειται για μια συνθήκη που δεν παρατηρούσαμε μέχρι πρότινος, ενώ πλέον αποτελεί καθημερινότητα», εξηγεί στην «Κ» ο σύμβουλος Διαχείρισης Κυκλοφορίας και Οδικής Ασφάλειας της Περιφέρειας Αττικής κ. Κίμων Λογοθέτης.

Η εξήγηση που δίνει ο ίδιος είναι ότι δεν έχουμε προσαρμοστεί ακόμα στις νέες τιμές της βενζίνης. «Εκεί που παλαιότερα βάζαμε 10 ευρώ και ξέραμε ότι μας φτάνουν για μια Χ απόσταση, τώρα βάζουμε 10 ευρώ και μπορούμε να διανύσουμε σχεδόν τη μισή», εξηγεί. Αυτό που συμβαίνει είναι ότι υπολογίζαμε πόση απόσταση ακόμα μπορούμε να διανύσουμε, με βάση το αντίτιμο που είχαμε καταβάλει στο πρατήριο βενζίνης. Σήμερα όμως δεν έχουμε προσαρμοστεί ακόμα στις νέες αυξημένες τιμές, με αποτέλεσμα το ίδιο ποσό να μας «δίνει» λιγότερα χιλιόμετρα απ’ ό,τι πριν από τρεις μήνες.

Οι οδικοί άξονες στους οποίους παρατηρείται μείωση της κίνησης τον περασμένο Μάρτιο σε σχέση με τον Φεβρουάριο είναι η λεωφόρος Κηφισίας και η λεωφόρος Μεσογείων με κατεύθυνση προς το κέντρο κατά τις πρωινές ώρες αιχμής. Το στοιχείο αυτό συνδέεται σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των συγκοινωνιολόγων με την αύξηση της επιβατικής κίνησης στις συγκοινωνίες (αύξηση επικυρώσεων εισιτηρίων κατά 39% στα ΜΜΜ το α΄ τρίμηνο του έτους).

Το 1544

Βλέπεις λακκούβα στον δρόμο; Εχει σβήσει η δια-γράμμιση; Εχουν πέσει υλικά στο οδόστρωμα και προκαλούν μποτιλιάρισμα; Πλέον μπορείς να καλέσεις στον τηλεφωνικό αριθμό 1544 και να ενημερώσεις την Περιφέρεια Αττικής για κάθε πρόβλημα του δρόμου, ώστε οι αρμόδιες υπηρεσίες να προχωρούν σε άμεση διαχείριση των καταγγελιών και να τις προωθούν αναλόγως σε περίπτωση που αποτελούν αρμοδιότητα κάποιου άλλου φορέα. Σημειώνεται ότι το οδικό δίκτυο της Περιφέρειας Αττικής ανέρχεται σε περίπου 2.000 χλμ., καθώς αποτελείται από τις κεντρικές οδικές αρτηρίες του λεκανοπεδίου, μαζί με τους παράπλευρους δρόμους των αυτοκινητοδρόμων. «Οι πολίτες της Αττικής έχουν πλέον τη δυνατότητα να ενημερώνουν άμεσα το Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας όλο το εικοσιτετράωρο, 365 μέρες τον χρόνο, για θέματα φωτεινής σηματοδότησης, οδοποιίας, σήμανσης ή για οτιδήποτε άλλο μπορεί να εντοπίσουν και να δημιουργεί κίνδυνο για την οδική ασφάλεια, ακόμη και για κυκλοφοριακά προβλήματα. Πρόκειται για ένα χρηστικό εργαλείο που πιστεύουμε  ότι θα συμβάλει σημαντικά στην προστασία, αλλά και στη διευκόλυνση των οδηγών», δηλώνει στην «Κ» ο περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή