Δίκτυο πατινιών και ποδηλάτων σε 43 δήμους

Δίκτυο πατινιών και ποδηλάτων σε 43 δήμους

Τοποθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

2' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Mε κοινόχρηστα ηλεκτρικά ποδήλατα, ή και πατίνια, θα μπορεί να γίνεται η μετακίνηση των πολιτών σε 37 δήμους της Αττικής και έξι δήμους της Θεσσαλονίκης. Τα ποδήλατα θα φορτίζονται σε συγκεκριμένους σταθμούς που θα καθοριστούν σε κάθε δήμο, ωστόσο στόχος πολλών δημάρχων είναι ένα ποδήλατο ιδιοκτησίας ενός δήμου να μπορεί να περάσει και να παρκάρει και στους όμορους δήμους, ώστε οι πολίτες να εξυπηρετούνται καλύτερα.

Το πρόγραμμα της εγκατάστασης συστήματος κοινόχρηστων ποδηλάτων σε συνδυασμό με τη δημιουργία σταθμών στάθμευσης και φόρτισης θα χρηματοδοτηθεί μέσω ΕΣΠΑ και το συνολικό κόστος του φθάνει στα 16,6 εκατομμύρια ευρώ. Ενδεικτικά έχει εγκριθεί η δαπάνη στην Αττική για τους Δήμους Αγίας Βαρβάρας, Αγίας Παρασκευής, Αγίου Δημητρίου, Αιγάλεω, Αλίμου, Αμαρουσίου, Βριλησσίων, Γαλατσίου, Βύρωνα, Γλυφάδας, Ζωγράφου, Ιλίου, Καλλιθέας, Μεταμορφώσεως, Περιστερίου, Χαλανδρίου, Κορυδαλλού, Περάματος, Δάφνης, Κηφισιάς, Παπάγου-Χολαργού, Φιλοθέης-Ψυχικού κ.ά. Στη Θεσσαλονίκη κοινόχρηστα ηλεκτρικά ποδήλατα αναμένεται να τοποθετηθούν στους Δήμους Καλαμαριάς, Αμπελοκήπων-Μενεμένης, Κορδελιού-Ευόσμου, Νέαπολης-Συκεών, Παύλου Μελά και Πυλαίας-Χορτιάτη. Σκοπός του έργου είναι η ανάπτυξη ενός κοινόχρηστου δικτύου σε επίπεδο μητροπολιτικών κέντρων των δήμων που σε συνδυασμό με άλλες εφαρμογές και παρεμβάσεις θα βοηθήσει στη βελτίωση των μετακινήσεων εντός της πόλης.

Οπως προβλέπεται, οι πολίτες θα μπορούν να προμηθευτούν μια κάρτα για την πρόσβαση στο σύστημα χρήσης των κοινόχρηστων ποδηλάτων, η οποία θα λειτουργεί για την ταυτοποίηση του χρήστη, ώστε να μπορεί να εντοπιστεί ο τελευταίος στον οποίο έχει χρεωθεί κάθε ποδήλατο, σε περίπτωση που αυτό χαθεί ή εγκαταλειφθεί. Παράλληλα, μέσω εφαρμογής στο κινητό κάθε χρήστης θα μπορεί να δει εάν υπάρχουν διαθέσιμα ποδήλατα στον σταθμό φόρτισης στον οποίο κατευθύνεται αλλά και το πόση μπαταρία έχουν, ώστε να υπολογίσει αν μπορεί να τα χρησιμοποιήσει. Η χρήση του συστήματος και των ποδηλάτων προβλέπεται να παρέχεται χωρίς χρέωση.

Η χρήση τους θα είναι δωρεάν – Μέσω εφαρμογής στο κινητό οι πολίτες θα μπορούν να δουν τη διαθεσιμότητα των ποδηλάτων ανά σταθμό φόρτισης.

Ο Δήμος Ιλίου, ο έβδομος μεγαλύτερος δήμος στην Αττική, προβλέπεται να προμηθευτεί 55 ποδήλατα, εκ των οποίων κάποια θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν και από άτομα με αναπηρία. Σύμφωνα με τον δήμαρχο Νίκο Ζενέτο προβλέπεται να δημιουργηθούν οκτώ σταθμοί κλειδώματος και φόρτισης για τα ποδήλατα, των δέκα θέσεων ο καθένας.

Στο τέλος του 2023 προβλέπει ο Ηλίας Αποστολόπουλος, δήμαρχος Παπάγου-Χολαργού, ότι τα ποδήλατα θα κυκλοφορούν στην πόλη. Ενα από τα βασικά σημεία βέβαια όπου θα δημιουργηθεί σταθμός φόρτισης είναι το μετρό. Και στον Δήμο Αγίου Δημητρίου οι σταθμοί του μετρό είναι τα πρώτα σημεία που τα κοινόχρηστα ποδήλατα θα περιμένουν τους επίδοξους χρήστες. Η δήμαρχος της πόλης Μαρία Ανδρούτσου εκτιμά ότι τα κοινόχρηστα ποδήλατα θα φέρουν και επέκταση των ποδηλατοδρόμων που τώρα έχουν δημιουργηθεί «αποσπασματικά».

Αρκετά μπροστά στο θέμα της βιώσιμης μετακίνησης βρίσκεται ο Δήμος Κω, που μόλις προχθές έλαβε το σήμα πιστοποίησης «Bike Friendly Destination» από την αστική, μη κερδοσκοπική εταιρεία NatTour, σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης. Η Κως είναι ευρέως γνωστή και ως «νησί του ποδηλάτου», αφού διαθέτει συνολικά πάνω από 15 χλμ. ποδηλατοδρόμων, 6.500 ποδήλατα διαθέσιμα προς ενοικίαση, πολλά ορεινά μονοπάτια και διαδρομές για όλα τα επίπεδα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή