Μετρό: Στις αρχές του 2023 μπαίνει στην Κατεχάκη ο πρώτος μετροπόντικας

Μετρό: Στις αρχές του 2023 μπαίνει στην Κατεχάκη ο πρώτος μετροπόντικας

Ο ένας μετροπόντικας θα ξεκινήσει από το φρέαρ της Κατεχάκη, ο δεύτερος από το φρέαρ της Βεΐκου και θα «συναντηθούν» στον Ευαγγελισμό

1' 42" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε εξέλιξη βρίσκονται τα έργα για την κατασκευή της γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας Γουδή – Αλσος Βεΐκου, με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και τον υφυπουργό αρμόδιο για τις υποδομές Γιώργο Καραγιάννη να επισκέπτονται, χθες, το εργοτάξιο της Κατεχάκη. Εκεί έχει ξεκινήσει η διάνοιξη του φρέατος, από το οποίο θα μπει ο πρώτος μετροπόντικας στις αρχές του νέου έτους.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του έργου που υλοποιεί κοινοπραξία με επικεφαλής την τεχνική εταιρεία Αβαξ, το φθινόπωρο που θα έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή του φρέατος δίπλα στο 401 Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο, θα έχουν φθάσει και τα νέα ΤΒΜ (μετροπόντικες), που κατασκευάζονται στη Γερμανία και εξασφαλίζουν μηδενική ενόχληση. Ο ένας μετροπόντικας θα ξεκινήσει από το φρέαρ της Κατεχάκη, ο δεύτερος από το φρέαρ της Βεΐκου και θα «συναντηθούν» στον Ευαγγελισμό.

Ειδικότερα, σε χώρο έκτασης περίπου 7,5 στρεμμάτων –τμήμα του οποίου παραχωρήθηκε από τον χώρο στάθμευσης του 401 ΓΣΝΑ– θα «φιλοξενηθεί» ο πρώτος μετροπόντικας, που θα κατασκευάσει περίπου 5,5 χιλιόμετρα σήραγγας από την Κατεχάκη έως τον Ευαγγελισμό. Για την καταβίβαση και συναρμολόγηση του ΤΒΜ κατασκευάζεται φρέαρ 45 επί 20 μέτρων και βάθους 36,5 μέτρων, του οποίου η εκσκαφή θα ολοκληρωθεί το φθινόπωρο, οπότε και θα παραληφθεί το ΤΒΜ για να ξεκινήσει η συναρμολόγησή του. Η διάνοιξη των σηράγγων θα ξεκινήσει από τις δύο άκρες της γραμμής 4 (δηλαδή από τα φρέατα Κατεχάκη και Βεΐκου) και τα δύο ΤΒΜ θα καταλήξουν στον Ευαγγελισμό, όπου θα γίνει η αποσυναρμολόγησή τους.

Το εργοτάξιο στην Κατεχάκη κατά τη φάση κατασκευής θα εργάζεται όλο το 24ωρο και επτά ημέρες την εβδομάδα, ώστε τα πρώτα μέτρα της σήραγγας να έχουν ανοιχθεί στις αρχές του 2023. Ουσιαστικά, στα δύο αυτά ΤΒΜ θα στηριχθεί η διάνοιξη των συνολικά 12,8 χλμ. σήραγγας της γραμμής 4 του μετρό, η οποία θα περιορίσει κατά 53.000 την κυκλοφορία των αυτοκινήτων στους δρόμους και θα προσθέσει επιπλέον 340.000 επιβάτες στο μετρό ημερησίως. Το πρώτο τμήμα της από το Αλσος Βεΐκου μέχρι το Γουδή θα αποτελείται από 15 σταθμούς (Αλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή