Πτώση Antonov: Η Valir και η «αόρατη» μεταφορική

Πτώση Antonov: Η Valir και η «αόρατη» μεταφορική

Συνεχίζονται οι έρευνες για την πτώση του αεροσκάφους «Αντόνοφ» στην Καβάλα

2' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πυκνώνει το μυστήριο στην υπόθεση του ουκρανικού αεροσκάφους «Αντόνοφ», που συνετρίβη τη νύχτα του Σαββάτου στην Καβάλα. Κι αυτό διότι πληροφορίες και δημοσιεύματα από τη Σερβία και το Μαυροβούνιο συνδέουν τον αποστολέα του φορτίου με τον Σέρβο Σλόμπονταν Τέσιτς, κατηγορούμενο από τις ΗΠΑ για λαθρεμπόριο όπλων.

Την ίδια στιγμή, «αόρατη» αποδεικνύεται και η ουκρανική μεταφορική εταιρεία, καθώς στη διεύθυνση που έχει δηλώσει ως έδρα της, στο Κίεβο, λειτουργεί κατάστημα περιποίησης νυχιών.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε σε συνέντευξη Τύπου την Κυριακή ο Σέρβος υπουργός Αμυνας, Νεμπόιτσα Στεφάνοβιτς, αποστολέας του φορτίου ήταν η σερβική εταιρεία Valir. Αντίστοιχα, μεταφορέας του φορτίου των πυρομαχικών ήταν η ουκρανική Meridian Air Cargo. Η Valir συστάθηκε το 2019 με αρχικό κεφάλαιο 100 δηναρίων, ήτοι 0,85 ευρώ, και το 2020 η εταιρεία έκανε τζίρο 55 εκατομμυρίων ευρώ. Ως επικεφαλής της εταιρείας εμφανίζεται σήμερα ο Μλάντεν Μπογκντάνοβιτς, ενώ προκάτοχός του έως τον Ιούνιο του 2020 ήταν άτομο υπό στοιχεία Στεφάν Κούπκοβιτς. Ο τελευταίος εμφανίζεται ως νόμιμος εκπρόσωπος αρκετών ακόμα εταιρειών, ανάμεσα στις οποίες και της Lusor. Ως ιδιοκτήτης της Lusor αντίστοιχα εμφανίζεται άτομο ονόματι Χαλέντ Χαμέντ, που σύμφωνα με δημοσιεύματα των ομάδων ερευνητικής δημοσιογραφίας KRIK και OCCRP είναι συνεργάτης του Σλόμπονταν Τέσιτς.

Κυρώσεις

Δημοσιεύματα συνδέουν τον αποστολέα του φορτίου με τον Σέρβο Σλόμπονταν Τέσιτς, κατηγορούμενο από τις ΗΠΑ για λαθρεμπόριο όπλων.

Εις βάρος του τελευταίου είχαν επιβληθεί κυρώσεις από τον ΟΗΕ και τις ΗΠΑ για λαθρεμπόριο όπλων, μεταξύ άλλων για παραβίαση του εμπάργκο στις πωλήσεις στρατιωτικού υλικού στη Λιβερία. Οι κυρώσεις από τον ΟΗΕ ήρθησαν, όχι όμως και από τις ΗΠΑ. Μάλιστα, η Valir φέρεται να ιδρύθηκε την 23η Δεκεμβρίου 2019, δύο μόλις εβδομάδες μετά την ανακοίνωση του αμερικανικού υπουργείου Οικονομικών για επιβολή κυρώσεων, όχι μόνο εις βάρος του Τέσιτς, αλλά και κατά συνεργατών του. Στα δημοσιεύματα στον Τύπο της Σερβίας και του Μαυροβουνίου υπάρχουν ακόμα εκτενείς αναφορές για τις προνομιακές σχέσεις που διατηρεί ο συγκεκριμένος επιχειρηματίας με τη σημερινή κυβέρνηση της Σερβίας.

Το μυστήριο πάντως στην υπόθεση επιτείνεται και από τα δεδομένα που αφορούν την ουκρανική αεροπορική εταιρεία Meridian Air Cargo, που ανέλαβε τη μεταφορά του επικίνδυνου φορτίου, δίχως μάλιστα να υπάρξει επίσημη ενημέρωση των αρμοδίων ελληνικών αρχών, όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία.

Πτώση Antonov: Η Valir και η «αόρατη» μεταφορική-1
Στη δηλωμένη έδρα της μεταφορικής εταιρείας στο Κίεβο λειτουργεί κατάστημα περιποίησης νυχιών.

Οπως προέκυψε από επιτόπιο ρεπορτάζ, στη διεύθυνση που υποτίθεται ότι η Meridian Air Cargo έχει την έδρα της στο Κίεβο βρίσκεται και λειτουργεί ένα κατάστημα περιποίησης νυχιών. Ο εκπρόσωπος της εταιρείας που ρωτήθηκε σχετικά δήλωσε σε Ελληνες δημοσιογράφους ότι λόγω του πολέμου και δη από την έναρξη της ρωσικής εισβολής οι υπάλληλοι της εταιρείας δουλεύουν από το σπίτι τους.

Επισήμως, το φορτίο αποτελούνταν από εκπαιδευτικά και φωτιστικά βλήματα όλμων. Αξιολογούνται ωστόσο πληροφορίες και στοιχεία που προέκυψαν από την εν εξελίξει επιτόπια έρευνα στο σημείο της συντριβής, που κατατείνουν στο συμπέρασμα ότι στο φορτίο υπήρχαν και πραγματικά πυρομαχικά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή